Οι επικρουστήρες της συνείδησης
Οι επικρουστήρες
της συνείδησης
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 28/9/2014
Και στραβός είναι
ο γιαλός και στραβά αρμενίζουμε, σε αυτό τον έρμο τον τόπο. Όλα στο κουτουρού,
όλα στο περίπου και «ότι βρέξει ας κατεβάσει». Άραγε φταίει ο ήλιος που
«νερώνει» το μυαλό, άραγε φταίει η θάλασσα που «καθαρίζει» την ψυχή, άραγε
είναι η «κοντή» μας μνήμη που διαγράφει τα πάντα σε χρόνο ρεκόρ; Μήπως φταίει η
«τρέλα» που κουβαλούμε ως λαός, με τα γονίδια, τα χαρίσματα, αλλά και τις
αρρώστιες, που μας άφησαν οι χίλιοι δύο αφέντες που πέρασαν, ανά τους αιώνες,
πάνω από το σώμα της Κύπρου; Η λογική εναλλάσσεται με τα ενοχικά συναισθήματα, δημιουργώντας
ένα εκρηκτικό μείγμα. Στρουθοκαμηλίζοντας ασύστολα, νομίζουμε ότι θα
κατακτήσουμε τον κόσμο, πατώντας επί των «πτωμάτων» αλλά των δικών μας παιδιών
μας.
Ο Υπουργός Άμυνας
Χριστόφορος Φωκαϊδης, βρήκε μια σολομώντεια λύση, με την αφαίρεση των
επικρουστήρων, για να αντιμετωπίσει, από την μια, την «μυστική» επιδημία των αυτοκτονιών
και των φόνων με τα στρατιωτικά όπλα και από την άλλη, να καθησυχάσει τα
ενοχικά, ηττημένα μυαλά του 1974, τα οποία νομίζουν ότι θα διώξουν τους
Τούρκους, με τα ντουφέκια, όπως το 1821. Οι «πολεμοχαρείς» που έφεραν τόσα
δεινά στον τόπο, εξακολουθούν να ονειρεύονται, ότι θα ρίξουν τον εχθρό στην
θάλασσα της Κερύνειας. Να βγάζει «μπουρμπουλήθρες» και αυτοί να παρελαύνουν
θριαμβευτές στα σοκάκια της Κερύνειας. Φυσικά οι «ονειροπαρμένοι» δεν φαίνεται
να διάβασαν ποτέ Θουκυδίδη, ούτε να μελέτησαν τα ιστορικά γεγονότα, αλλά
περιορίζονται στην μεγαλόφωνη εκφώνηση της ιστορικής προπαγάνδας.
Οι νικητές σε
όλους τους πολέμους, ήταν αυτοί που ήταν ισχυρότεροι, είτε σε πολεμικά υλικά,
είτε σε στρατιωτικούς αριθμούς. Οι αρχαίοι Αθηναίοι έκαψαν τον στόλο των Περσών
με τα κάτοπτρα. Οι Βυζαντινοί κυριαρχούσαν με το υγρό πυρ. Οι Σοβιετικοί
κατατρόπωσαν τον Χίτλερ με τους πυραύλους «κατιούσα» και τα καλύτερα άρματα
μάχης και όχι φυσικά με τον άγριο χειμώνα, όπως λέει η δυτική προπαγάνδα. Οι
Αμερικανοί διέλυσαν την Γιουγκοσλαβία, ο Ιράκ, το Αφγανιστάν και άλλες χώρες,
με βομβαρδισμούς από «αόρατα» αεροπλάνα. Οι Ρώσοι αποτελούν σήμερα το αντίπαλο
δέος, με τα αντιαεροπορικά, τα πυραυλικά και τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία
γράφονται μόνο στα «ψιλά» των Μέσων Ενημέρωσης.
Η «περήφανη»
κυπριακή εθνοφρουρά, στηρίζεται λένε, στην εφεδρεία. Οι κληρωτοί είναι γύρω
στις 10 χιλιάδες άντρες και οι έφεδροι άλλες περίπου 90 χιλιάδες. Με βάση τους
αριθμούς αυτούς, διαθέτει διοικητική δομή, δηλαδή μόνιμους αξιωματικούς και
διοικητικούς, για 100 χιλιάδες στρατιώτες. Αποτέλεσμα είναι να πληρώνουμε
πανάκριβα για ένα σώμα, το οποίο στην ουσία δεν υπάρχει και είναι εν πολλοίς
θεωρητικό. Στην πράξη, οι έφεδροι πληρώνουν φόρους και συντηρούν ένα «στρατό»
από αξιωματικούς, οι οποίοι δεν έχουν ουσιαστικά στρατιώτες για να διοικήσουν.
Άσε που αν κάποιος πάει να δει μια βολή εφέδρων, θα αρχίσει να τραβά τα μυαλά
του, με τον πανικό και τον φόβο των ανθρώπων, οι οποίοι δεν εμπιστεύονται ούτε
τους αξιωματικούς, ούτε την ποιότητα του οπλισμού. Από εκεί και πέρα το χάος,
των χαμένων εργατοωρών και της ασύστολης σπατάλης εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Αλήθεια ποιος
είναι ο εχθρός σήμερα; Οι τουρκοκύπριοι που μπαινοβγαίνουν ελεύθερα στις
ελεύθερες περιοχές; Τι προσέχουν οι φαντάροι στα φυλάκια, όταν απέναντι τους,
βλέπουν και τους φίλους τους, να κάνουν βόλτες στα κατεχόμενα; Χάθηκε ένα
συρματόπλεγμα για να διαχωρίσει τις περιοχές που ελέγχονται από την Τουρκία και
χάθηκαν οι κάμερες για να επιτηρείται η περιοχή; Με τα χρήματα που σπαταλά η
Εθνοφρουρά σε μερικούς μήνες, θα μπορούσε η Κύπρος να διαθέτει στρατιωτικό
δορυφόρο και να επιτηρεί όλο το νησί. Αλλά μας αρέσει να στρουθοκαμηλίζουμε
ασύστολα και να εκφωνούμε πανηγυρικούς στις εκκλησίες και στα μνημεία, ώστε οι
ταγοί να απολαμβάνουν τα χειροκροτήματα.
Και από εκεί και πέρα «γαία πυρί μιχθήτω», μέχρι οι «επικρουστήρες της
συνείδησης» κάνουν το θαύμα τους.
Σχόλια