Η εποχή των αμαζόνων επιστρέφει στην Κύπρο


Η εποχή των αμαζόνων επιστρέφει στην Κύπρο

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 16/3/2014


ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

Αυτό το όμορφο κοριτσάκι, βαρυφορτωμένο με την ασπίδα, το κράνος και ένα σωρό άλλα όπλα, μέλος της επίλεκτης ομάδας της Αστυνομίας, της ΜΑΑΔ, πως άραγε θα αντιμετωπίσει τον όχλο και τους άλλους παράνομους; Απορία δημοσιογράφων, οι οποίοι κάλυπταν τους «άγριους» διαδηλωτές οι οποίοι επιχείρησαν να εισέλθουν στην Βουλή. Η απάντηση ήρθε χωρίς λόγια, από τους καλούς αξιωματικούς οι οποίοι, πολύ σοφά, έβαλαν δίπλα στους «κορίτσαρους» μερικούς κορμαλιάδες αστυνομικούς, οι οποίοι θα καθάριζαν σε περίπτωση ανάγκης. Οι παλαιότεροι θυμούνται την «επανάσταση» που έγινε πριν μερικά χρόνια στα βουλευτικά έδρανα, όταν η τότε ηγεσία της Αστυνομίας, ήθελε να διατηρήσει φυλετικούς περιορισμούς, για τα επίλεκτα σώματα της δύναμης.

Πριν μερικές δεκαετίες, η πάλαι ποτέ παιδαγωγική ακαδημία, δεχόταν ίσο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών, με αποτέλεσμα να υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία, δάσκαλοι και δασκάλες, σε περίπου ίσο αριθμό. Τότε πρόβαλλαν παιδαγωγικούς λόγους. Τα χρόνια πέρασαν και οι αγώνες για ισότητα αντρών και γυναικών, έφεραν τα πάνω κάτω. Σήμερα δυσκολεύεσαι να βρεις δασκάλους και καθηγητές, αφού η συντριπτική πλειοψηφία είναι δασκάλες και καθηγήτριες. Και στην δημόσια υπηρεσία, στους ημικρατικούς οργανισμούς, στις τράπεζες και σε ένα σωρό άλλες δουλειές του «γραφείου» αναδύεται άρωμα γυναίκας. Ακόμη και εντός του ανδροκρατούμενου κοινοβουλίου η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι γυναίκες, με επικεφαλής την Γενική Διευθύντρια του σώματος.

Πριν μερικές μέρες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, διόρισε τέσσερις ισχυρές γυναίκες, σε τέσσερα αξιώματα κρίσιμα για το μέλλον της οικονομίας και του τόπου. Την Χρυστάλλα Γιωρκτάζης, Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας –η πρώτη στην ευρωζώνη- την Ειρένα Γεωργιάδου Επίτροπο Μεταρρύθμισης, την Τούλα Ονουφρίου Πρόεδρο της Εταιρίας Υδρογονανθράκων και την Ελένη Βασιλειάδου πρόεδρο της ΔΕΦΑ. Δηλαδή καλούνται τέσσερις κυρίες, να αναμορφώσουν το χρηματοπιστωτικό σύστημα, να αναγεννήσουν την δημόσια υπηρεσία και να προωθήσουν την μόνη ελπίδα για το μέλλον, το φυσικό αέριο. Και όλα αυτά μέσα σε ένα σύστημα, το οποίο κλυδωνίζεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, λόγω γερασμένων νοοτροπιών και αγκυλωμένων δομών.

Η εποχή των «αμαζόνων» επιστρέφει στην Κύπρο και οι μόνες που φαίνεται ότι δεν το γνωρίζουν ακόμη είναι οι γυναίκες, οι οποίες επιμένουν να απαιτούν ποσοστώσεις στα αξιώματα. Η επιτροπή ισότητας αντρών και γυναικών της Βουλής, απαιτεί μέτρα υπέρ των γυναικών, αλλά ξεχνά ότι ήδη οι γυναίκες κατέλαβαν την πλειοψηφία των διευθυντικών θέσεων. Και σίγουρα σύντομα με τους ρυθμούς που ακολουθούν, θα αναλάβουν και την πλειοψηφία των αξιωμάτων του κράτους. Γιατί όχι και το ύπατο αξίωμα της Δημοκρατίας.

Άραγε έφθασε η ώρα να δημιουργηθεί και μια επιτροπή στην Βουλή για τα δικαιώματα των αντρών; Με την φόρα που πήραν οι γυναίκες, σε λίγα χρόνια οι άντρες θα περιοριστούν στο καθεστώς των «κηφήνων», υπεύθυνοι ελέω φύσης, στην αναπαραγωγή του είδους, κάτι που δεν είναι άγνωστο, σε αρκετές γειτονικές χώρες. Πολλοί είναι και αυτοί που λένε, ότι ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην Κύπρο, αφού η πραγματική εξουσία στα σπίτια είναι οι γυναίκες, οι οποίες μετατρέπουν σε «μαριονέτες» τους συζύγους τους. Τώρα αν η κοινωνία των «αμαζόνων» είναι καλύτερη από την κοινωνία των «γερόντων» είναι μια άλλη δύσκολη υπόθεση. Τα ιστορικά πειράματα, δεικνύουν ότι πάντα η φύση είναι πιο δυνατή, από τις όποιες άλλες λογικές επιδιώξεις και αλλαγές.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις