Η ευχή του γέροντα Γαβριήλ στον Απόστολο Βαρνάβα


Η ευχή του γέροντα Γαβριήλ στον Απόστολο Βαρνάβα

ΠΟΛΙΤΗΣ 18/6/2006



ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ να συλλειτουργήσουν στο Μοναστήρι του Αποστόλου Βαρνάβα ο νέος Αρχιεπίσκοπος και όλη η Ιερά Σύνοδος, ήταν η ευχή του ιερομόναχου Γαβριήλ, ο οποίος αξιώθηκε να λειτουργήσει για δεύτερη φορά μετά την εισβολή στο κατεχόμενο μοναστήρι του. Με δάκρυα στα μάτια και με τρεμάμενη φωνή, μίλησε για το θαύμα του Αποστόλου Βαρνάβα, σημειώνοντας ότι αξιώθηκε αυτή τη χαρά, τώρα που βρίσκεται στα τελευταία στάδια της ζωής του. Πανηγυρίσαμε, είπε, σαν να μην υπήρχαν Τούρκοι στην περιοχή και ο Θεός μας αξίωσε να γιορτάσουμε τη χάρη του Αγίου. Σίγουρα θα ακούσει τις ευχές και τις προσευχές του γέροντα Γαβριήλ και βεβαίως όλων όσοι αξιώθηκαν να μεταβούν ανήμερα της γιορτής του ιδρυτή και προστάτη της Εκκλησίας της Κύπρου στο κατεχόμενο μοναστήρι.
ΦΕΤΟΣ ο Εσπερινός και η Θεία Λειτουργία, χωρίς τη συμμετοχή πολιτικών - με ελάχιστες εξαιρέσεις - και με εμφανώς πιο χαλαρά τα αστυνομικά μέτρα, πήρε μια άλλη πιο πνευματική ή καλύτερα μια πιο εκκλησιαστική διάσταση. Οι πιστοί δεν μπαινόβγαιναν στο ναό και η κατάνυξη κυριάρχησε στην ατμόσφαιρα, η οποία ανέδυε τη χάρη και το μυστήριο του θαύματος. Ο χώρος του ναού και γύρω από αυτόν, έλαμπε από καθαριότητα, ενώ η τοποθέτηση ενός κόκκινου χαλιού, έδιδε μια άλλη πανηγυρική διάσταση στο χώρο. Ιδιαίτερα θερμή ήταν και η συμπεριφορά των Τουρκοκυπρίων, οι οποίοι σε μια αυθόρμητη κίνηση πρόσφεραν στον Χωρεπίσκοπο Τριμυθούντος Βασίλειο μια φωτογραφία, με τους μακαριστούς μοναχούς της μονής, να αγιογραφούν μπροστά από το καθολικό της Μονής πριν την εισβολή.

ΤΗΝ ΙΔΙΑ μέρα στο "μοντέρνο" ναό του Αποστόλου Βαρνάβα στη Δασούπολη, Κύπριοι Ιεράρχες τέλεσαν Αρχιερατικό Συνοδικό Συλλείτουργο, μόνο που δεν επιβεβαιώθηκε η πολυδιαφημισμένη ενότητα της Εκκλησίας της Κύπρου, ούτε και επιβεβαιώθηκαν οι διαρροές στον Τύπο για τέλεση Θείας Λειτουργίας στην οποία θα συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος και ο Χωρεπίσκοπος Αρσινόης Γεώργιος. Ο νέος Αρχιεπίσκοπος, όποιος και αν είναι αυτός, θα πρέπει να αγγίξει άμεσα αυτό το ζήτημα το οποίο σέρνεται εδώ και χρόνια, με καχυποψίες, με αλληλοκατηγορίες, με δηλητηριάσεις ψυχών και κυρίως με αμαρτίες που επισύρουν επιτίμια αργίας και όχι μόνο. Ακόμη η ΜΗ μετάβαση Ιεραρχών στις κατεχόμενες Εκκλησίες και τέλεση μυστηρίων, αποτελεί και αυτή επιλήψιμη πράξη, όποια δικαιολογία και αν προβάλλεται, όποιες πολιτικές σκοπιμότητες και αν επικαλούνται όσοι αρνούνται τα προσκυνήματα. Είναι αδιανόητο Ιεράρχες να επισκέπτονται την Τουρκία και να λειτουργούν και να μην επισκέπτονται τα κατεχόμενα, τα μέρη και τους ανθρώπους, για τους οποίους τάχθηκαν να διακονούν.

ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ παππούλης προέτρεπε τους πιστούς να επισκέπτονται τους φυλακισμένους αγίους στην κατεχόμενη Κύπρο. Οι εκκλησίες και οι άγιοι μας στα κατεχόμενα, έλεγε, είναι όπως τους αδελφούς μας οι οποίοι είναι εγκλωβισμένοι. Χαίρονται και αυτοί όταν λειτουργούνται οι εκκλησίες τους, όταν ανάβουν καντήλια και κεριά στους τάφους τους και προσφέρουν αφειδώλευτα τη χάρη τους, σε αυτούς που επιζητούν τη βοήθειά τους. Ο χρόνος, συνέχιζε, θα φέρει τη λύτρωση και μέχρι τότε χρειάζεται να επισκεπτόμαστε τους αγίους. Είναι όπως τις επισκέψεις στους εγκλωβισμένους, οι οποίοι φυλακισμένοι αναμένουν την ελευθερία τους. Ο παππούλης έκανε αναφορά και σε εμφανίσεις του Αποστόλου Αντρέα σε πιστούς οι οποίοι επικαλούνταν τη χάρη του, καλώντας τους να επισκεφθούν το "σπίτι" του στην Καρπασία.

Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ καταδικάστηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως πράξη απορριπτέα και καταδικαστέα. Εξάλλου για τον Χριστό δεν υπάρχουν ούτε Έλληνες, Εβραίοι, ούτε βεβαίως και Τούρκοι. Όλοι είμαστε παιδιά του Θεού και αδέλφια. Σπουδαίες αλήθειες για την αγάπη του Θεού μπορεί να ακούσει κανείς και στα κατεχόμενα, όπως επίσης και εμπειρίες θαυμάτων που επιτελούν οι δικοί μας άγιοι στους αλλόθρησκους. Οι πολιτικοί το μόνο που πρόσφεραν είναι απογοητεύσεις, πίκρες, μιζέρια και χρέη πολλών εκατομμυρίων λιρών που διατέθηκαν σε οπλικά συστήματα και χαμένες εργατοώρες για εκπαιδεύσεις στρατιωτών και εφέδρων. Το μόνο που έμεινε για να ελπίζει ο Ορθόδοξος πιστός, ο Ελληνοκύπριος, είναι η δύναμη του Θεού και τίποτα άλλο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις