Ο Ιερομόναχος Γαβριήλ στον Απόστολο Βαρνάβα
Ο
Ιερομόναχος Γαβριήλ στον Απόστολο Βαρνάβα
ΠΟΛΙΤΗΣ 19/6/2005
Την έντονη του συγκίνησή του εξέφρασε ο ιερομόναχος Γαβριήλ και την κατάνυξη, με την οποία όπως είπε, παρέστη μετά από 30 περίπου χρόνια και συλλειτούργησε στον κεντρικό ναό του Αποστόλου Βαρνάβα, της κατεχόμενης σήμερα Μονής, στην οποία είχε ζήσει για 40 τόσα χρόνια, μέχρι την ημέρα που υποχρεώθηκε από τους Τούρκους να εγκαταλείψει το μοναστήρι μετά την εισβολή του 1974 και την κατοχή της περιοχής εκείνης από τον τουρκικό στρατό.
Ευχαριστώ το Θεό και τον Απόστολο Βαρνάβα που με αξίωσε, γιατί ήταν ένα όνειρο και μια θερμή ευχή της ζωής μου, είπε, να ιδώ τη Μονή του ελεύθερη και να λειτουργήσω σε αυτόν το ναό.
Είναι ένα μήνυμα πολύ αισιόδοξο, ο Απόστολος Βαρνάβας, ο ιδρυτής της Εκκλησίας της Κύπρου, που εδώ, σε αυτόν το χώρο έχυσε το αίμα του και του οποίου τιμάται το όνομα με τη Μονή, αυτός δίδει τα μηνύματα ότι πρέπει να ανοίξουν οι πύλες και να επέλθει μια ειρήνη και ελευθερία, ώστε οι χώροι οι ιεροί και η Μονή του να ανήκουν σε αυτούς που δικαιούνται να λειτουργούν σε αυτόν το χώρο.
Ο ιερομόναχος είπε ότι τώρα επέρχονται καλύτερες ημέρες και χαρακτήρισε την τέλεση της Θείας Λειτουργίας σαν ένα δεύτερο θαύμα, μετά το θαύμα που σήκωσε τον παράλυτο τριών μηνών από το αναπηρικό του.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
* Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ η ελπίδα είναι η καλύτερη επιβεβαίωση της ύπαρξης του θαύματος. Το πρόσωπο του γέροντα Ιερομόναχου Γαβριήλ έλαμπε κυριολεκτικά από χαρά, κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, αφού οι προσευχές του, εισακούστηκαν από τον Άγιο και το Θεό. Αποτελεί μέγιστης σημασίας γεγονός η τέλεση του ύψιστου των μυστηρίων, της Θείας Ευχαριστίας στο κατεχόμενο μοναστήρι του Αποστόλου Βαρνάβα, ύστερα από τρεις και πλέον δεκαετίες. Ωστόσο, όλα διέρχονται από τα μάτια των πιστών και το βαθμό ταπείνωσης και αγιότητας με τον οποίο προσεγγίζουν το γεγονός.
* ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ χαράς σίγουρα βίωσαν ο Χωρεπίσκοπος Τριμιθούντος Βασίλειος, ο οποίος έφυγε μοναχός από τη Μονή για να επιστρέψει Δεσπότης, ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, ο Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος, καθώς και εκατοντάδες άλλοι πιστοί οι οποίοι προσέτρεξαν στη χάρη του Αγίου και σίγουρα δεν βγήκαν ζημιωμένοι, αν κρίνει κανείς από τη ευτυχία που ζωγραφιζόταν στα πρόσωπά τους και τη γλυκύτητα που φανέρωναν τα λόγια τους.
* ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΑ ΟΧΘΗ υπήρχαν και οι πολιτικοί αναλυτές οι οποίοι μίλησαν για φυσικό φαινόμενο και επακόλουθο του ανοίγματος των οδοφραγμάτων. Έκαναν λόγο για σκοπιμότητες των κατοχικών αρχών, οι οποίες ήθελαν να φέρουν τους ελληνοκύπριους τουρίστες και να ενισχύσουν πολιτικά την εικόνα τους. Προσωπικότητες της πολιτικής ζωής, μετέβησαν στο Μοναστήρι, για να δείξουν τη βούλησή τους για ειρήνη στην Κύπρο, ενώ κάποιοι άλλοι προτίμησαν να μεμψιμοιρήσουν μιλώντας για παιγνίδια του κατοχικού καθεστώτος.
* ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ γεγονός φανέρωσε ή καλύτερα επαναβεβαίωσε την αλήθεια, που θέλει την Εκκλησία να ανοίγει δρόμους και όχι να κρύβεται πίσω από εθνικιστικές εξάρσεις ή πολιτικές σκοπιμότητες. Είναι θαύμα να λειτουργούνται οι κατεχόμενοι ναοί, είναι ευλογία να τελείται η Θεία Λειτουργία και σίγουρα είναι αληθινή ελπίδα ότι θα γίνει τελικά και το μέγα θαύμα της ειρήνευσης στην Κύπρο.
Η ειρήνη δεν είναι μόνο θέμα περιουσιών και εξουσιών των πολιτικών, αλλά ξεκινά από τις καρδιές των ανθρώπων και την αλληλοανοχή των πολιτισμών και των ιστορικών καταβολών.
* ΕΥΧΗ ΚΑΙ προσευχή όλων, πρέπει να είναι την επόμενη χρονιά, ολόκληρη η Ιερά Σύνοδος, να γιορτάσει τον προστάτη άγιο της Εκκλησίας της Κύπρου, στο Μοναστήρι του Αγίου, είτε αυτό είναι κατεχόμενο ή όχι. Αυτό μπορούσε να γίνει από φέτος και θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο το θαύμα.
Ωστόσο, για λόγους εκκλησιαστικής οικονομίας και μέχρι να πειστούν και οι πιο αδύνατοι, φέτος τελέστηκε το Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον ναό του Αποστόλου στην Λευκωσία. Σίγουρα του χρόνου τα δεδομένα θα είναι διαφορετικά και σίγουρα θα ληφθούν αποφάσεις, περισσότερο θεολογικές, από την Ιερά Σύνοδο.
Σχόλια