Ο πανικός χειρότερος και από τους κακούς τραπεζίτες
Ο πανικός
χειρότερος και από τους κακούς τραπεζίτες
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 17/11/2013
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 17/11/2013
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΚΑΠΑΡΗ
«Γιε μου, έμπαινα
μες στην Τράπεζα του χωριού μας και νόμιζα ότι ήμουν μέσα σε εκκλησία. Με
βοηθούσε ο κουμπάρο μας, για να σου στείλω χρήματα που σπούδαζες στην Ελλάδα. Πες
μου γιόκα μου, γιατί δεν μπορώ να το καταλάβω. Έκλεψαν τα χρήματα του κόσμου
από τις Τράπεζες;» Η ερώτηση της γριούλα, αποτελεί λογικό ερώτημα όλων των
πολιτών αυτού του τόπου, οι οποίοι ακόμη αδυνατούν να πιστέψουν τα «πράματα και
τα θάματα» των κουμπάρων με τους λευκούς κολάρους και τις έγχρωμες γραβάτες.
Ποιος θα το πίστευε ότι τα ευωδιαστά μέγαρα, όζουν διαπλοκή, απάτες, σε ένα
τρελό φαγοπότι δισεκατομμυρίων ευρώ. Και η απλή απορία της γιαγιούλας. «Γιατί γιε
μου, η Αστυνομία δεν μπαγλαρώνει, όλους αυτούς τους απατεώνες, οι οποίοι άφησαν
ένα σωρό ανθρώπους χωρίς ψωμί;»
Και έσχατη πλάνη
χείρον της πρώτης. Οι πάλαι ποτέ καλοί τραπεζίτες, κυνηγούν σήμερα, τους πάλαι
ποτέ καλούς δανειολήπτες, οι οποίοι από καλοί άνθρωποι, κατάντησαν νούμερα
προβληματικών δανείων. Οι πάλαι ποτέ νοικοκυραίοι, βιώνουν ένα δράμα και
μονολογούν. «Παίρναμε δάνεια για να κτίσουμε τα σπίτια μας, για να αγοράσουμε
τα αυτοκίνητα μας. Βάζαμε εγγύηση τα χωράφια και τα σπίτια των γονιών μας.
φωνάζαμε τους φίλους και τους συγγενείς και υπόγραφαν ως εγγυητές. Πληρώναμε
ίσως τα πιο ψηλά επιτόκια Ευρώπη και επιπλέον τεράστια ποσά για έξοδα των
Τραπεζών, χωρίς να λέμε τίποτα. Σήμερα που χάσαμε τις δουλειές μας, που
δυσκολευόμαστε να πληρώσουμε τις δόσεις μας και ζητούμε διευκολύνσεις και επιμήκυνση
της αποπληρωμής, έρχονται και μας «καρφώνουν» και μας αυξάνουν επιπλέον τα
επιτόκια. Έλεος, μήπως θέλουν να μας βάλουν φυλακή ή να μας ξεσπιτώσουν;»
Η νεκροψία της
μεγάλης απάτης, που μας έφερε σε αυτό το χάλι, μπορεί να λειτουργεί λυτρωτικά
για την ψυχή των απατημένων. Ωστόσο το στομάχι θέλει τροφή για να σταματήσει να
γουργουρίζει. Οι νέοι θέλουν δουλειά για να ονειρεύονται. Οι νοικοκυραίοι
ζητούν ανάσες χρόνου, για να μπορέσουν να ανασυνταχτούν. Το μυαλό των
απελπισμένων δεν λειτουργεί και με τον καλύτερο τρόπο. Ζούμε σε κατάσταση
έκτακτης ανάγκης, όσο και αν δεν το παραδέχονται οι εξουσίες του τόπου. Απαιτείται
η λήψη νομοθετικών μέτρων, ώστε να σταματήσει το νέο τραπεζικό πλιάτσικο.
Επιστρέψαμε σε εποχές τοκογλυφίας και κανένας δεν φαίνεται να συγκινείται.
Ο μύθος λέει, ότι
κάποτε η πανούκλα αποφάσισε να μπει σε μια μεγάλη πόλη και να σκοτώσει χίλιους
ανθρώπους. Μπαίνοντας στην πόλη η πανούκλα, προκλήθηκε πανικός και μέχρι να
βγει από την άλλη πλευρά της πόλης, πέθαναν πέντε χιλιάδες άνθρωποι. Από τον
περασμένο Μάρτη, όλοι οι κύπριοι ζουν σε μια κατάσταση πανικού, αναμένοντας τα
χειρότερα. Όλα ξεκίνησαν με το πετσόκομμα των μισθών και των ωφελημάτων, αλλά
και τις απολύσεις εργαζομένων. Ανατράπηκε η ζωή των νοικοκυραίων, μειώθηκε
κάθετα η κατανάλωση και κατά συνέπεια και οι φορολογίες. Η ύφεση φέρνει νέα
ύφεση και η κατρακύλα δεν έχει σταμάτημα
Τώρα
προαναγγέλλεται το ξεπούλημα σπιτιών και ακινήτων, τα οποία δεν αποτελούν απλά
περιουσιακά αντικείμενα, αλλά κομμάτια της ψυχής των περισσότερων κυπρίων. Η
υπόθεση δεν είναι καθόλου απλή και δεν θα πρέπει με τόση ευκολία να ανοίγουν το
στόμα τους οι τραπεζίτες. Οι κυβερνώντες θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό, να
προωθήσουν νομοθεσία για προστασία τουλάχιστον της πρώτης κατοικίας. Να νιώσουν
οι πολίτες, ότι δεν είναι έρμαιο στα χέρια αδίστακτων τραπεζιτών, οι οποίοι
μετέρχονται κάθε μέσο, για να εξαναγκάσουν τους ευσυνείδητους και απελπισμένους
ανθρώπους, να αποπληρώσουν τα δάνεια τους. Και να μην ξεχνά κανείς ότι υπάρχουν
και άνθρωποι, που δεν αντέχουν και πωλούν το κορμί και την ψυχή τους στον
διάβολο, για να γλιτώσουν από τα ανθρωπόμορφα τέρατα.
Σχόλια