Πανηγυράκια των Δήμων


Πανηγυράκια των Δήμων

 

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 30/7/2017

 

Δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις, δωρεάν συναυλίες και ένα σωρό άλλες δωρεάν εκδηλώσεις και «πανηγυράκια», διαφημίζουν κάθε λίγο και λιγάκι, οι κατά τα άλλα, καταχρεωμένοι Δήμοι και Κοινότητες της Κύπρου. Είναι ωραίο να γίνονται εκδηλώσεις για να διασκεδάζουν και να επιμορφώνονται οι πολίτες. Αλλά, γιατί πρέπει να προσφέρονται δωρεάν και γιατί πρέπει, όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες να πληρώνουν, για να απολαμβάνουν μερικοί τους μεγαλοϊδεατισμούς και τις φανφάρες, πολλές φορές, των τοπικών αρχόντων;  Στην Αρχαία Ελλάδα, οι αιώνιες Τραγωδίες και Κωμωδίες, προσφέροντας στους πολίτες, με δαπάνες των χορηγών, δηλαδή πλουσίων ανθρώπων. Με την ίδια πρακτική χρηματοδοτούνταν και οι αθλητικοί αγώνες, οι οποίοι τότε είχαν και μια θρησκευτική διάσταση.

 

Στα σύγχρονα και λογικά κράτη του κόσμου, με χορηγίες πραγματοποιούνται όλες οι μεγάλες πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. Η Αθήνα διοργάνωσε του Ολυμπιακούς Αγώνες και χρεοκόπησε, ενώ το Λονδίνο, με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, είχε και πολλά κέρδη από τους χορηγούς, ενώ ενίσχυσε και την οικονομία της χώρας. Στην Γερμανία πρόσφατα, έφτιαξαν ένα στεγασμένο στάδιο, πολλαπλών χρήσεων, ώστε να καταστεί, οικονομικά βιώσιμο. Δηλαδή δύο μέρες της βδομάδας, διοργανώνονται ποδοσφαιρικοί αγώνες, άλλες δύο μέρες άλλα αθλήματα, μια μέρα μετατρέπεται σε παγοδρόμιο, ενώ τις υπόλοιπες δύο μέρες διοργανώνονται συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις. Με τον τρόπο αυτό το στάδιο, κατέστη μια επικερδής επιχείρηση, η οποία εξυπηρετεί και τον αθλητισμό και τον πολιτισμό.

 

Τρέλα αποτελεί και ανέγερση μεγάρων, θεάτρων, γηπέδων και άλλων πολυδάπανων κατασκευών, χωρίς οικονομικές μελέτες, δηλαδή χωρίς μελέτες, αν θα υπάρξει απόσβεση της δαπάνης. Απλά οι τοπικοί άρχοντες, συνάπτουν δάνεια εκατομμυρίων και η μόνη και η εύκολη λύση είναι η αύξηση των φόρων. Η Λευκωσία είναι γεμάτη από θέατρα και τώρα θα ανακατασκευάσει, με πολλά εκατομμύρια ευρώ και το θέατρο που κατάρρευσε και για το οποίο μέχρι σήμερα, κανένας δεν πήγε φυλακή. Το χειρότερο από όλα, είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα, για τα μεγάλα έργα, ενώ οι προϋπολογισμοί πολλαπλασιάζονται, χωρίς να καίγεται καρφί σε κανένα.

 

Οι τοπικοί άρχοντες, είτε σε ελεύθερους, είτε σε κατεχόμενους Δήμους και Κοινότητες, ανακάλυψαν και το κόλπο των διδυμοποιήσεων, το οποίο κανένας δεν ξέρει τι προσφέρει, όπως κανένας μέχρι σήμερα δεν κατάλαβε σε τι εξυπηρετεί η λεγόμενη διαφώτιση για το κυπριακό. Δωρεάν ταξιδάκια, με δαπάνες των φορολογούμενων πολιτών και χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αυτό τουλάχιστον φαίνεται στην πράξη, εκτός και αν τα οφέλη είναι έμμεσα και δεν τα ξέρουμε. Είναι η ίδια ιστορία με τους πρεσβευτές, όπου σε όλες τις σοβαρές χώρες, παλεύουν για να ενισχύσουν το εμπόριο και να πωλήσουν προϊόντα της χώρας τους, ενώ οι δικοί μας, το πρώτο τους μέλημα, είναι το ακίνητο εδώ και 43 χρόνια κυπριακό. Τα κούφια τα μεγάλα λόγια, ότι είμαστε ο ομφαλός της γης.

 

Πριν μερικές μέρες, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, ανακοίνωσε από την Λάρνακα ότι το δημόσιο, θα αναλάβει τα χρέη των Δήμων, δηλαδή ο φορολογούμενος πολίτης θα πληρώσει 185 εκ. ευρώ. Θεωρητικά και πάλι οι πολίτες θα πλήρωναν τα χρέη. Αλλά τι φταίει ο Λευκωσιάτης να πληρώνει τις απαταιωνιές του Παφίτη και γιατί ο Λαρνακέας να πληρώσει τα μεγαλεπίβολα έργα των Λεμεσιανών.  Οι μεγαλόστομες διακηρύξεις για αναδιοργάνωση της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι σοφές κουβέντες του Σωκράτη Χάσικου, περί μικρών βασιλείων και οι ατέλειωτες υποδείξεις του Γενικού Ελεγκτή, όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουν στα χαρτιά. Το κράτος, πληρώνοντας τα χρέη, χάνει ένα ισχυρό όπλο, για να εξαναγκάσει τους τοπικούς άρχοντες να συναινέσουν σε σωτήριες αλλαγές στην τοπική αυτοδιοίκηση.

 

 

 

 

 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις