Πουλήστε την Αφροδίτη

Πουλήστε την Αφροδίτη

ΤΟΥ ΠΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 13/3/2016
 


 

Οι αρχαίοι Έλληνες σίγουρα δεν ήταν βλάκες, όταν επινοούσαν τους θεούς και τους μύθους. Επέλεξαν την Κύπρο, ως χώρα γέννησης της θεάς του έρωτα, λόγω της ομορφιάς του τόπου. Εμείς οι σημερινοί Έλληνες της Κύπρου, μάλλον απέχουμε πολύ από την εξυπνάδα των προγόνων μας. Παραμερίσαμε ουσιαστικά τον μύθο της Αφροδίτης και το μόνο που κάνουμε είναι να δείχνουμε στους τουρίστες μια όμορφη σπηλιά με νερό, στον Ακάμα. Οι τουριστικές διαφημίσεις της Κύπρου, είναι παρόμοιες διαφημίσεων γειτονικών χωρών, χωρίς να προβάλλεται η ειδοποιός διαφορά, το μεγάλο ατού του νησιού, δηλαδή ο μύθος της Αφροδίτης. Το Παρίσι, η Ρώμη, η Πράγα, τα Ελληνικά νησιά και μερικοί άλλες περιοχές της Ευρώπης, αποτελούν ονειρεμένους προορισμούς για τους νέους όλου του κόσμου και κυρίως για τους ερωτευμένους. Τώρα γιατί η Κύπρος το νησί του έρωτα, με βούλα, δεν μπορεί να «πουλήσει» την Αφροδίτη, είναι μια άλλη δύσκολη υπόθεση.

Η πλάκα είναι ότι δώσαμε το όνομα Αφροδίτη στο οικόπεδο με το φυσικό αέριο, λες και αυτοί που θα αγοράζουν και θα πωλούν αέριο, νοιάζονται για το όνομα του οικοπέδου. Οι μόνοι που χρησιμοποιούν ακόμη το όνομα της «Αφροδίτης» - μπορεί να εμπνεύστηκαν και από το γυναικείο - είναι κάποια φαγάδικα, μικροκαταστήματα και άλλες μικρές επιχειρήσεις. Ο μύθος της Αφροδίτης, θα πρέπει να «πουληθεί», με επαγγελματικό τρόπο, ώστε να καταστεί “trade mark” σήμα κατατεθέν για την Κύπρο. Πιο απλά, όλη η τουριστική βιομηχανία του τόπου, να ξεκινά και να τελειώνει στο μύθο του έρωτα και της Αφροδίτης. Με αυτό τον απλό τρόπο, σίγουρα θα πολλαπλασιαστούν οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί και θα αυξηθούν και τα κέρδη για τον τόπο.

Τα νέα παιδιά που ασχολούνται με τις διαφημίσεις και το μάρκετινγκ σίγουρα, θα μπορούσαν να επινοήσουν πολλούς πρωτότυπους τρόπους, για να αναδειχθεί η Κύπρος, ως το νησί της Αφροδίτης και του έρωτα, σε όλο τον κόσμο. Από τις κινηματογραφικές ταινίες, τις τηλεοπτικές εκπομπές, μέχρι και τους γάμους και τα μνημεία με την θεά του έρωτα. Θα πρέπει και η πολιτεία, είτε το Υπουργείο Τουρισμού, είτε ο ΚΟΤ, είτε ακόμη και το Εθνικό Συμβούλιο -να δεσμευτούν όλοι- ότι τα επόμενα δέκα χρόνια, δεν θα αλλάξει ο στόχος της προβολής της Αφροδίτης. Ύστερα από δέκα χρόνια, θα εδραιωθεί και δεν θα τολμήσουν οι επόμενοι, να αλλάξουν τον στόχο. Θα πρέπει να συναινέσουν και οι λεγόμενοι κουλτουριάρηδες, που θέλουν να ζουν οι άλλοι σε πρωτόγονη κατάσταση, ώστε να μπορούν οι «εκλεκτοί», να κυκλοφορούν άφοβα, με τα πανάκριβα τους αυτοκίνητα 4Χ4 και να απολαμβάνουν την άγρια φύση του νησιού. Και στο όνομα του φόβου των «εκλεκτών», γέμισε η Κύπρος με φώτα τροχαίας, η κυκλοφοριακή κίνηση κατάντησε μαρτύριο, τα δυστυχήματα έγιναν συνήθεια και οι αρρώστιες κατάρα για των φτωχόκοσμο.

Είναι τρελό, μετά το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου, του κουρέματος των καταθέσεων και των μισθών, να επιμένουν οι «λογιστάδες» και οι «ελεγκτάδες» του κράτους, στον πολλαπλασιασμό της γραφειοκρατίας –για να έχουν δουλειά-  αντί να στραφούν όλοι στον τουρισμό. Έχουμε την θάλασσα και τον ήλιο, έχουμε τον μύθο της Αφροδίτης και ένα καταπληκτικό νησί. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι δεν έχουμε τις ικανότητες, να γίνουμε χρηματοπιστωτικό κέντρο. Δεν είναι τυχαίο, που οι περισσότερες οι τράπεζες μας, ανήκουν σε ξένους. Βεβαίως όλα ξεκινούν από την εκπαίδευση και την νοοτροπία των γονιών, που θέλουν ακόμη τα παιδιά τους, να σπουδάζουν οικονομολόγοι, λογιστές, δικηγόροι, καθηγητές και ένα σωρό άλλες επιστήμες που οδηγούν κατά κανόνα στην ανεργία. Γιατί να μην αυξηθούν οι τεχνικές σχολές, με τουριστικές σπουδές, γιατί να μην συνδεθεί επιτέλους η εκπαίδευση με την εργασία, ώστε επιτέλους να δει άσπρη μέρα, αυτός ο έρμος τόπος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις