Επιστήμονες για 300 ευρώ


Επιστήμονες για 300 ευρώ

 
 

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 

 
 
 
 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 22/11/2015

 

Πολυεθνική εταιρία με έδρα την Κύπρο, θέλησε πρόσφατα να προσλάβει τρεις επιστήμονες, σε

τεχνικό τομέα. Οι αιτήσεις εκατοντάδες από ενδιαφερόμενους, με πολύ περισσότερα προσόντα από

αυτά που τέθηκαν ως προαπαιτούμενα, κατά την προκήρυξη των θέσεων. Η αρχική απόφαση των

μεγάλων αφεντικών της εταιρίας, ήταν να προσφερθεί μισθός 2500 ευρώ, δηλαδή ένας χαμηλός

μισθός για τα δεδομένα της εταιρίας. Ωστόσο σκέφθηκαν να καταγράψουν στην προκήρυξη μισθό

1500 ευρώ, ώστε να προκαλέσουν το ενδιαφέρον από νέα άτομα, με τα τυπικά προσόντα και χωρίς

μεγάλη πείρα.

 

Ακολούθησαν προφορικές συνεντεύξεις –όχι γραπτές γιατί υπήρχαν τα πτυχία- και διάλεξαν τους

τρεις πιο «έξυπνους» οι οποίοι προκάλεσαν το ενδιαφέρον της ομάδας των εξεταστών. Η

πολυεθνική εταιρία δεν θέλησε να χαλάσει το «παζάρι» εντός της εταιρίας –κάτι που κτίστηκε με

πολλούς κόπους και πολύ χρήμα- και πρόσφερε στους νέους επιστήμονες μισθό 2000 ευρώ και τα

υπόλοιπα 500 ως επιδόματα μετακίνησης, τηλεφώνου και κάποιων άλλων ωφελημάτων.

 

Κύπριος, διευθυντικό στέλεχος της πολυεθνική εταιρίας, ο οποίος ήταν μέλος της ομάδας που

επέλεξε τους τρεις επιστήμονες, μεταξύ καφέ και κουβέντας, ομολογούσε ότι δεν περίμενε τέτοια

θλιβερή κατάσταση. Δυνατά μυαλά, με σπουδαία πτυχία, προέβαιναν σε εκκλήσεις, να εργαστούν

δωρεάν για μερικούς μήνες, πριν η εταιρία αποφασίσει για την πρόσληψη. Μάλιστα ένας από τους

τρεις που προσλήφθηκαν, με ιδιαίτερα ισχυρά προσόντα, προσφέρθηκε να δουλέψει για μερικούς

μήνες με μισθό 300 ευρώ. Ωστόσο αυτό δεν έγινε αποδεκτό, αφού θα αποτελούσε κακό, για την

ίδια την εταιρία, που διαθέτει ένα εξαιρετικά καλό όνομα διεθνώς.

 

Ο κύπριος διευθυντής, σημείωνε με νόημα, ότι εμείς μπορούμε από το πρώτο ραντεβού, να

εντοπίσουμε τους πιο ικανούς, τους πιο κατάλληλους για την δουλειά που θέλουμε. Δεν χρειάζεται

να θέτουμε σε δοκιμασία τους νέους συνεργάτες μας, γιατί έτσι βλέπουν τους υπαλλήλους.

Εξάλλου αυτοί οι άνθρωποι, για όσο χρόνο συνεργαζόμαστε, θα βρίσκονται συνεχώς σε καθεστώς

ελέγχου και μέτρησης της παραγωγικότητας τους. Η εταιρία, επεσήμανε, σπάνια διώχνει

εργαζόμενους.

 

Ο άνθρωπος με το πλούσιο βιογραφικό, ο οποίος ζει στο εξωτερικό, μιλούσε με πραγματική θλίψη

για την κατάντια του νησιού και την εκμετάλλευση των νέων ανθρώπων από το κατεστημένο του

νησιού. Δεν είναι δυνατό, έλεγε, νέοι άνθρωποι που σπούδασαν στα καλύτερα πανεπιστήμια της

Ευρώπης, που οι γονείς τους, δαπάνησαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ, να παραμένουν άνεργοι ή να

ταπεινώνονται και να εξευτελίζονται, από ημι-μορφωμένους επιχειρηματίες, οι οποίοι καθόλου δεν

τιμούν την θέση τους και δεν αξίζουν τα χρήματα που κερδίζουν. Προχώρησε και μίλησε με τα

μελανότερα χρώματα, για την δημόσια διοίκηση, η οποία εμποδίζει αντί να προωθεί την ανάπτυξη

του τόπου.

 

Το κακό είναι πολύ πιο μεγάλο από ότι φαντάζεται το πολιτικο-οικονομικό κατεστημένο, συνέχιζε να

μονολογεί ο άνθρωπος, που λατρεύει τον τόπο που γεννήθηκε και έπραξε στα κρυφά όσο λίγοι για

την πατρίδα του. «Ολα κάνουν κύκλο και όλοι αυτοί που απολαμβάνουν χωρίς κόπο, πολυτελέστατα

γραφεία και κυκλοφορούν με λιμουζίνες, θα κληθούν να πληρώσουν το τίμημα με τον ένα ή τον

άλλο τρόπο. Δεν είναι δυνατό, έλεγε, ακόμη να έχουμε δίπλα μας ανθρώπους που εξαναγκάζονται

να καταφεύγουν στα κοινωνικά παντοπωλεία και αφήνουμε κουτοπόνηρους εργοδότες να

εκμεταλλεύονται τους νέους. Μετά τη χαμένη γενιά του 1974 που υπόφερε και ξενιτεύτηκε για να

επιβιώσει, σήμερα δημιουργούμε την χαμένη γενιά του 2013, γιατί απλά η άπληστη γενιά του 2000

εξακολουθεί να συμπεριφέρεται με λογικές αρπαχτής». Και κατέληξε λέγοντας ότι ο μόνος κανόνας

που δεν ανατρέπεται στην φύση, είναι η θεία δίκη. Και έμεινε σιωπηλός. 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις