Έξυπνη Βουλή
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
23/2/2010
«Φωνή λαού, φωνή Θεού». Οι
αντιδράσεις του Τμήματος Αρχαιοτήτων από την μια και οι μεμψιμοιρίες πολιτών
και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης από την άλλη, φαίνεται ότι οδηγούν σε ναυάγιο και
την τελευταία και ίσως πιο αποφασιστική προσπάθεια, για ανέγερση νέου κτιρίου
της Βουλής των Αντιπροσώπων, στο λόφο δίπλα από την ΠΑΣΥΔΥ. Για την ιστορία, να
αναφέρουμε ότι οι σχεδιασμοί ξεκίνησαν πριν τριάντα χρόνια και επανειλημμένως
εξαγγέλθηκαν ημερομηνία για έναρξη των έργων και για θεμελίωση του επιβλητικού
κτιρίου. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το κόστος πολλαπλασιάστηκε και στις
τελευταίες προσφορές έφθασε γύρω στα 120 εκ. ευρώ, 30-40 εκ. ευρώ, πιο πάνω από
τις αρχικές εκτιμήσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Έργων.
Κάθε εμπόδιο για καλό και ίσως
είναι η ευκαιρία της Βουλής των Αντιπροσώπων, να προχωρήσει σε άλλες έξυπνες
πρωτοποριακές επιλογές. Δηλαδή αντί για κτίρια, να δημιουργήσει μια έξυπνη
ψηφιακή υποδομή και να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες της τεχνικής νοημοσύνης,
για να υλοποιήσει το νομοθετικό έργο. Ήδη έγιναν τα πρώτα και πολύ σημαντικά
βήματα, με τον τερματισμό της χρήσης χαρτιού για τα έγγραφα και την χρήση
ηλεκτρονικών υπολογιστών από τους βουλευτές.
Ήδη ξεκίνησε και η χρήση της
ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, έστω και με τα μεγάλα εμπόδια, λόγω της παλαιότητας
του συστήματος, το οποίο βρισκόταν για πολλά χρόνια στις αποθήκες του
κοινοβουλίου. Πρόσφατα λειτούργησε το «Σπίτι
του Πολίτη», ένα πανέμορφο αναπαλαιωμένο κτίριο δίπλα από το κτίριο της Βουλής.
Η δουλειά η οποία έγινε είναι εξαιρετική και σίγουρα πρέπει να αποτελέσει
πρότυπο για την αναπαλαίωση και άλλων κτιρίων.
Το κτίριο διαθέτει όλες τις
σύγχρονες γραφειακές υποδομές και επιπλέον ο χώρος είναι πολύ ζεστός και πολύ
φιλικός για τους εργαζόμενους. Διαθέτει μια εξαιρετική αυλή για εκδηλώσεις
καθώς και χώρο στάθμευσης. Στο χώρο αυτό θα φιλοξενείται η παράλληλη Βουλή, μια
πρωτοποριακή πρωτοβουλία του προέδρου του σώματος Δημήτρη Συλλούρη. Καλό θα
είναι, η οικονομικά ανεξάρτητη, πλέον Βουλή, να προχωρήσει στην αναπαλαίωση και
του άλλου κτιρίου, το οποίο βρίσκεται λίγα μέτρα πιο δίπλα, στο χώρο του
παλαιού Νοσοκομείο της Λευκωσίας. Σε αυτό το κτίριο, θα μπορούσε να φιλοξενηθεί
η σπουδαία βιβλιοθήκη της Βουλής καθώς και ίσως και το αρχείο του Κοινοβουλίου.
Καλό θα είναι, να προχωρήσει η
πεζοδρομοποίηση του χώρου μπροστά από την Βουλή και μπροστά από μουσείο και
ενοποιηθεί ο χώρος με τον δημόσιο κήπο. Δηλαδή να δημιουργηθεί ένα τεράστιο
περιφραγμένο πάρκο, στο οποίο, εκτός από τον κήπο, να φιλοξενούνται η Βουλή των
Αντιπροσώπων, το νέο και το παλαιό μουσείο και τα άλλα αναπαλαιωμένα κτίρια.
Με
τον τρόπο αυτό θα φυλάσσονται καλύτερα και οι ιστορικοί θησαυροί του τόπου μας.
Στην Ελλάδα, πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο και το πρωθυπουργικό γραφείο, υπάρχει
ένας τεράστιος φυλασσόμενος κήπος. Σχεδόν σε όλες τις χώρες Ευρώπης, κατά
κανόνα τα κτήρια της Βουλής και των κυβερνήσεων, βρίσκονται σε περιφραγμένους
χώρους και στη μέση τεράστιων πάρκων. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός, ότι τα
περισσότερα μέγαρα ήταν προηγουμένως βασιλικά παλάτια.
Οι εποχές αλλάζουν και η ψηφιακή
τεχνολογία, αλλάζει υποχρεωτικά και τις ανάγκες για τεράστια γραφεία. Πρόσφατα
ομάδα βουλευτών επισκέφθηκε την Σλοβενία και συναντήθηκε με τον Διευθυντή του
Φόρου Εισοδήματος της χώρας. Έκπληκτοι είδαν ένα νεαρό να κάθεται σε μια ψηλή
καρέκλα, σε ένα ψηλό τραπέζι (stul) και να έχει μπροστά του, ένα φορητό
υπολογιστή. Στην ίδια αίθουσα υπήρχαν και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι. Μοιραία η
κουβέντα ξεκίνησε με την ερώτηση, «μα που είναι το γραφείο σας». Η απάντηση ήταν
έκπληξη. «Δεν έχω γραφείο, ούτε και δικό μου υπολογιστή.
Βρέθηκα στον
συγκεκριμένο χώρο, για μια συνάντηση και με τους κωδικούς μου, μπήκα στον δικό
μου υπολογιστή και συνεχίζω την δουλειά μου». Παράγγειλαν καφέ και άρχισε η
κουβέντα για τον τρόπο λειτουργίας της νευραλγικής υπηρεσίας της χώρας. Προτάσεις
και έξυπνες ιδέες υπάρχουν πολλές, φτάνει να υπάρχει η βούληση για έγκαιρες
αλλαγές, γιατί είτε έτσι, είτε αλλιώς, «ο χρόνος περνά και ο κόσμος γυρνά» και
ξεπερνά όσους ξεχνούν να εκσυγχρονιστούν.

Σχόλια