Θα πετύχει το ΓΕΣΥ
Θα πετύχει
το ΓΕΣΥ
ΤΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
13-1-2019
Μεγαλογιατρός
σε κλινική, με φήμη και ατέλειωτες ουρές πελατών, έλεγε στην καφετέρια, ότι εγώ
θέλω να μπω στο ΓΕΣΥ, γιατί κουράστηκα και βαρέθηκα να μας θεωρούν φοροφυγάδες
και κλέφτες. Εγώ πληρώνω και τους φόρους μου, πληρώνω αδρά και τους συνεργάτες
μου και εργάζομαι ατέλειωτες ώρες. Με το ΓΕΣΥ θα περιορίσω τους ασθενείς, θα
πληρώνομαι χωρίς να αγωνιώ για το αύριο και θα γίνω και εγώ επιτέλους δημόσιος
υπάλληλος. Επιτέλους θα μπορώ να απολαύσω την οικογένεια μου και γιατί όχι και
να διασκεδάσω και λίγο με τους φίλους. Το ιατρείο μου κατάντησε το πρώτο μου
σπίτι. Αποκάλυψε και τον κρυφό του πόθο, να μπορέσει κάποτε να προσφέρει στα
κοινά, είτε με ένα ίδρυμα, είτε υπηρετώντας την τοπική αυτοδιοίκηση, είτε με
μια βουλευτική έδρα, είτε άλλως πως, ώστε αυτός ο τόπος, να μπορέσει να ξεφύγει
από τις μετριότητες. Παρέθεσε και ονόματα αξιωματούχων του κράτους, οι οποίοι
δεν γεμίζουν την καρέκλα, λόγω προσόντων και ικανοτήτων και όμως έχουν την
δυνατότητα να κατευθύνουν την κοινωνία. Τα χρόνια περνούν, έλεγε φιλοσοφώντας,
θυμήθηκε τις παραγγελιές του πατέρα και της μάνας του, για προσφορά στους
αδύναμους ανθρώπους.
Στην παρέα
του καφενέ και νέος γιατρός, ο οποίος θεωρεί ευκαιρία ζωής το ΓΕΣΥ, γιατί θα
του δώσει δουλειά και πελάτες, χωρίς μεγάλο κόπο. Ο άνθρωπος σπούδασε με χίλια
βάσανα στην Ελλάδα, το δικό του ταλέντο, το δικό του όνειρο. Ωστόσο δεν έχει τα
χρήματα, ούτε για να φτιάξει δική του κλινική, ούτε για να μπει σε ιδιωτικό
νοσοκομείο και ούτε για να αγοράσει πανάκριβα μηχανήματα. Ο νεαρός γιατρός δεν
απελπιζόταν, αφού είχε εμπιστοσύνη στις ικανότητες του. Ωστόσο φοβόταν το
κυπριακό κατεστημένο, το οποίο δύσκολα εμπιστεύεται τους νεαρούς και υπενθύμιζε
την ελληνική ρήση, ότι «καλός γιατρός είναι ο νέος στην ηλικία και καλός
δικηγόρος είναι ο μεγάλος στην ηλικία». Το κρίμα, έλεγε, με την σημερινή
κατάσταση, για να μπορέσω να προσφέρω αυτά τα οποία έμαθα με τόσους κόπους, θα
περάσουν πολλά χρόνια και το πιο πιθανό, είναι ότι μέχρι τότε, η επιστήμη θα
προχωρήσει πολύ πιο μπροστά.
Άλλος
μεγαλογιατρός, ο οποίος αγόρασε πανάκριβα μηχανήματα, έλεγε ότι το ΓΕΣΥ, με τις
χρεώσεις οι οποίες προβλέπονται, ανατρέπουν τους σχεδιασμούς του. Εγώ θα
δυσκολευτώ να αποπληρώσω τα μηχανήματα τα οποία αγόρασα και θα καταστεί σχεδόν
αδύνατο, να αγοράσω στο μέλλον, άλλα, πιο εξειδικευμένα και πιο ακριβά
μηχανήματα. Η ιατρική σήμερα, σημείωνε, εξαρτάται σε μεγαλύτερο βαθμό, από τις
δυνατότητες των μηχανημάτων και λιγότερο από τις ικανότητες των γιατρών. Ωστόσο
είναι απαραίτητο, τόνισε, οι γιατροί να γνωρίζουν το χειρισμό των μηχανημάτων.
Πρέπει να είναι και κομπιουτεράδες, έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου.
Υπενθύμιζε και μια από τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ, ότι αν θέλεις να
καταστρέψεις μια πόλη, το πρώτο το οποίο πρέπει να κάνεις, είναι να βάλεις
πλαφόν στα ενοίκια. Θα χαθεί ο ανταγωνισμός, η προσδοκία του κέρδους και
κανένας δεν θα κτίζει, ούτε και θα επιδιορθώνει σπίτια.
Το ΓΕΣΥ στο
τέλος της ημέρας σίγουρα θα προχωρήσει, γιατί αποτελεί ανάγκη της κοινωνίας και
όχι ανάγκη μια ομάδας ανθρώπων. Η ιατρική σήμερα, ξεπέρασε το όνειρο των γονιών
και των γιατρών, για μια κλινική και για ατομική άσκηση του ιατρικού
λειτουργήματος. Φθάσαμε στο σημείο, οι ίδιες εγχειρήσεις να πραγματοποιούνται
σε γειτονικά κράτη, σε πολύ πιο χαμηλές τιμές και με μεγαλύτερη επιτυχία, λόγω
μεγάλης εμπειρίας των γιατρών και λόγω μηχανημάτων. Ακόμη σε μερικά κράτη,
άρχισε η εμφύτευση σε ανθρώπους, ηλεκτρονικών «μικροτσίπς» τα οποία παρακολουθούν
συνεχώς, όλες τις εσωτερικές λειτουργίες του οργανισμού. Αν το βαθύ κράτος των
γιατρών, επιμένει στα μικρομάγαζα του, τότε πολύ γρήγορα θα ανατραπεί από τις
εξελίξεις στην ιατρική τεχνολογία. Λίγη καλή θέληση χρειάζεται και στο τέλος
της ημέρας, όλοι θα είναι ευτυχισμένοι, γιατί πραγματικά θα ασκούν λειτούργημα
και δεν θα χρειάζεται να πολεμούν με τον πειρασμό του χρήματος.
Σχόλια