Νέα Βαβέλ ταξιδεύει στον Άρη


Νέα Βαβέλ ταξιδεύει στον Άρη

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 12-8-2018

Καλά, αυτά εδώ τα χαλάσματα και αυτές εδώ οι πέτρες, ήταν ο μυθικός Πύργος της Βαβέλ, για τον οποίο διαβάσαμε και ακούσαμε τόσα πολλά, διερωτήθηκαν σχεδόν όλα τα μέλη αποστολής δημοσιογράφων, τα οποία επισκεφθήκαμε πριν πολλά χρόνια, την περίφημη Βαβυλώνα στο Ιράκ. Σύμφωνα με την αφήγηση στη Γένεση (πρώτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης) ο Πύργος της Βαβέλ, ήταν ένα ψηλό κτίριο, ένας πύργος, ο οποίος κτιζόταν για να φθάσει στον ουρανό. Στόχος και των τότε αιθεροβατούντων ανθρώπων, ήταν να μην κινδυνεύσουν, ξανά από ένα νέο κατακλυσμό. Βεβαίως, σύμφωνα με την Αγία  Γραφή, ο Θεός, είδε την βλασφημία τους και σύγχυσε τις γλώσσες των κατασκευαστών, δηλαδή ξαφνικά μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες. Αποτέλεσμα ήταν να μην μπορούν να συνεννοηθούν και να σταματήσει το έργο. Τότε οι μάστορες και οι εργάτες διασκορπίστηκαν στον κόσμο και έτσι έχουμε σήμερα την πανσπερμία φυλών και γλωσσών.




Στην Βαβυλώνα, βρίσκεται και η περίφημη πλάκα - πέτρα, επί της οποίας τοποθετήθηκε το νεκρό σώμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, για να τον χαιρετήσουν οι αξιωματικοί και οι στρατιώτες του. Σύμφωνα με την παράδοση, οι τρεις τελευταίες επιθυμίες του μεγάλου στρατηλάτη, ήταν να μεταφέρουν το φέρετρο στους ώμους τους, οι καλύτεροι γιατροί της εποχής, για να καταδείξει ότι είναι ισχυρότερος ο θάνατος από τους γιατρούς. Να σκορπίσουν στην διαδρομή, μέχρι τον τάφο του, όλους τους θησαυρούς του, δηλαδή, ασήμι, χρυσάφι και πολύτιμους λίθους, ώστε να καταδειχθεί ότι κανένας δεν κουβαλά τίποτα στον τάφο. Και να αφήσουν τα χέρια του αιωρούνται στον αέρα έξω από το φέρετρο, ώστε να δείξει σε όλους ότι ερχόμαστε στην γη με άδεια χέρια και με άδεια χέρια φεύγουμε. Άρα ο πιο πολύτιμος θησαυρός στην γη, είναι τελικά ο χρόνος.

Η ΝΑΣΑ, η διαστημική υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών και ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες ασχολούνται με το διάστημα, ξεκίνησαν εδώ και χρόνια, μια διαστημική κούρσα ή καλύτερα την ονειρική περιπέτεια για εποικισμό του πλανήτη Άρη. Μάλιστα η δημοσιογράφος Αθηνά Αρσαλίδου, μετέδωσε στο ΚΥΠΕ, δηλώσεις του διάσημου φυσικού Μιτσίο Κάκο ότι ο Άρης θεωρείται ως ο καταλληλότερος πλανήτης για εποικισμό. Έγραψε ότι: "Η ανθρωπότητα χρειάζεται ένα σχέδιο Β. Πριν από εκατομμύρια χρόνια, οι δεινόσαυροι, οι οποίοι ήταν οι μόνιμοι κάτοικοι της Γης, αφανίστηκαν λόγω της πτώσης ενός αστεροειδούς. Στο μέλλον δεν αποκλείεται να έχουμε νέο κτύπημα, από έναν μεγάλο αστεροειδή, μόνο που αυτή τη φορά ο πράσινος πλανήτης θα διαλυθεί και μαζί θα εξαφανιστεί και ο άνθρωπος. Με τον εποικισμό του κόκκινου πλανήτη θα διασφαλιστεί η συνέχεια του ανθρώπινου γένους».

Σε αυτό το εγχείρημα η ΝΑΣΑ, θέλει και την στήριξη του κόσμου. Φαίνεται ότι η δαπάνη, λογικά πρέπει να είναι εξωπραγματική και άρα χρειάζεται ακόμη ένας μύθος, για να υποβληθεί και σε νέες στερήσεις ο κοσμάκης. Τα διαστημικά όνειρα των υπερδυνάμεων καθηλώθηκαν, πριν μερικές δεκαετίες, λόγω του τεράστιου κόστους. Η ιδέα να συμπεριληφθούν τα ονόματα απλών πολιτών, σε ηλεκτρονικά μικροτσίπς, στις αποστολές σε άλλους πλανήτες ήταν πράγματι πολύ έξυπνη. Το πρώτο εγχείρημα έγινε στην αποστολή του InSight προς τον Άρη, η οποία ξεκίνησε τον Μάιο και θα φθάσει στον κόκκινο πλανήτη τον Νοέμβριο. Κουβαλά τα ονόματα 2,5 εκ. ανθρώπων, ανάμεσα τους και 973 κυπρίων.

Όλα καλά και άγια, αλλά όταν ο άνθρωπος σχεδιάζει ο Θεός γελά, όπως λέει μια λαϊκή παροιμία. Καλό το όνειρο για εποικισμό στον Άρη, αλλά τι γίνεται με τον πράσινο πλανήτη μας ο οποίος καταστρέφεται από τον βιασμό του περιβάλλοντος, τι γίνεται με τα εκατομμύρια των άνθρωποι τα οποία πεθαίνουν από την πείνα, τι γίνεται με τους πολέμους, οικονομικούς και στρατιωτικούς, οι οποίοι αφήνουν πίσω τους στατιστικά νούμερα και ανθρώπινες τραγωδίες. Και όλα αυτά για ένα «πουκάμισο αδειανό» για ένα έρημο πλανήτη. Φτάνει να μην γελάσει ο Θεός, γιατί αλλοίμονο μας.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις