Κλείστε και φυλακές
Κλείστε και φυλακές
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 9/7/2017
Στις ψυχρές σκανδιναβικές χώρες, ανακάλυψαν το μυστικό και τα τελευταία
χρόνια κλείνουν, αντί να ανοίγουν φυλακές. Το μυστικό δεν είναι καθόλου
μυστικό. Στηρίζεται στην απλή λογική, που θέλει όλους τους πολέμους, όλες τις
ληστείες, όλες τις διαπλοκές και όλες τις διαφθορές, να εκπηγάζουν από τα πάθη
των ανθρώπων, για πλούτο και εξουσία. Δηλαδή το ορμέφυτο, επικαλύπτει το λογικό
και με άλλα λόγια η λογική της ζούγκλας, υπερισχύει της λογικής των ανθρώπων.
Οι ψυχροί σκανδιναβοί, θέσπισαν αποτελεσματικούς τρόπους ελέγχου της διακίνησης
χρημάτων, άρα και εξουδετέρωσαν αυτό που καλείται παραοικονομία ή μαύρο χρήμα.
Σχεδόν όλες οι συναλλαγές γίνονται μέσω πιστωτικών καρτών και αυτόματα
πληρώνονται οι φορολογίες προς το κράτος. Αυτόματα ελέγχεται κάθε πολίτης για
αθέμιτο πλουτισμό, ενώ τερματίστηκε το «παιγνίδι» με τις κρυφές καταθέσεις στην
Ελβετία και τους άλλους φορολογικούς παράδεισους. Με ηλεκτρονικούς υπολογιστές,
ενώθηκαν όλες οι κρατικές υπηρεσίες και αυτόματα ελέγχονται όλες οι δοσοληψίες
των πολιτών. Αυτό μπορεί για τους πονηρούς και τους φοβητσιάρηδες του πάλαι
ποτέ «666» να καλείται «big brother» -μεγάλος αδελφός- και ένα αόρατο σύστημα να ελέγχει όλες τις κινήσεις των
ανθρώπων. Ωστόσο με τον τρόπο αυτό, προστατεύονται οι νομοταγείς, κλείνουν οι
φυλακές και η κοινωνία αναζητά πλέον την ποιότητα της ζωής και την ευτυχία της
καθημερινότητας. Οι κοινωνίες αυτές υποφέρουν από τον ψυχρό καιρό και τις
καταθλίψεις, αλλά αυτή είναι ίσως και η αιτία που έκανε πιο λογικούς τους
ανθρώπους.
Στην Ελλάδα, κάτω από το βάρος της οικονομικής καταστροφής και της ανέχειας
των ανθρώπων, η κυβέρνηση του νεαρού Αλέξη Τσίπρα, κάνει κυριολεκτικά άλματα,
στην υποχρεωτική καθιέρωση των πιστωτικών καρτών, σε όλες τις συναλλαγές. Ακόμη
και οι πονηροί δικηγόροι και οι κακομαθημένοι γιατροί, υποχρεώνονται πλέον να
συναλλάσσονται με πιστωτικές κάρτες. Σε αυτό βεβαίως συνέβαλε και η αδυναμία
των εξαθλιωμένων ελλήνων, να προσφέρουν χοντρό «φακελάκι». Οι παλαιότεροι
θυμούνται τις φουσκωμένες με χιλιάρικα τσέπες των εμπόρων, αλλά και όλων των
θαμώνων στα μπουζούκια, οι οποίοι σκορπούσαν στις πίστες τα «χαρτάκια», τα
οποία κανείς δεν ήξερε από πού προήλθαν.
Είναι καιρός να περάσει και η Κύπρος στην ψηφιακή εποχή. Αν ήταν
υποχρεωτική η χρήση πιστωτικών καρτών, σε όλες τις συναλλαγές και αν
καταβάλλονταν αυτόματα οι φορολογίες, -όπως οι περικοπές στους δημοσίους
υπαλλήλους- τότε δεν θα βλέπαμε μικροεμπόρους να σέρνονται στα δικαστήρια, για
δεν κατέβαλαν τον ΦΠΑ ή γιατί δεν πλήρωσαν φορολογίες και τότε θα βλέπαμε λιγότερους
απατεώνες του λευκού κολάρου στα εδώλια του κατηγορουμένου. Και το πιο
προκλητικό, είναι με τα επιδόματα των αξιωματούχων και των διευθυντών του
κράτους, τα οποία σπάνια χρησιμοποιούνται για τον σκοπό που καταβάλλονται. Στην
ουσία λαμβάνουν σχεδόν ένα δεύτερο αφορολόγητο μισθό, ο οποίος είναι
συντάξιμος. Να εφαρμοστεί η πρακτική που ισχύει σε όλες τις ιδιωτικές
επιχειρήσεις, οι οποίες προσφέρουν πιστωτικές και σε διευθυντές και υπαλλήλους
και μπορούν να ελέγχουν και τα ταξίδια και τα έξοδα φιλοξενίας και τα τηλέφωνα.
Το μυστικό πίσω από την μη εφαρμογή, από το πανίσχυρο δημόσιο, της εύκολης
λύσης, με τις πιστωτικές κάρτες, βρίσκεται αφενός μεν στα γερασμένα μυαλό
διευθυντών του δημοσίου, οι οποίοι ακούνε για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και
ανάβουν τα «λαμπάκια» τους. Και αφετέρου στην νοοτροπία του «κρύψε να
κλέψουμε», η οποία εξακολουθεί να βασιλεύει σε ανώτατα δώματα του δημοσίου,
όπως καταγράφεται στις λογιστικές εκθέσεις του Γενικού Ελεγκτή, οι οποίες
σίγουρα δεν καταγράφουν τις ύποπτες σπατάλες, οι οποίες γίνονται με το γράμμα
του νόμου. Το ευτύχημα είναι ότι ο χρόνος, είναι πιο ισχυρός από τους
αναντικατάστατους, οι οποίοι νομίζουν ότι θα ζήσουν χίλια χρόνια. Ευχάριστο
είναι και το γεγονός ότι τα νέα παιδιά, οι νέοι επιστήμονες, είναι ακόμη πολύ
πιο τίμιοι και πολύ πιο ικανοί από τους σημερινούς πολιτικούς και οικονομικούς
ταγούς.
Σχόλια