Μόνο δημόσια υγεία

Μόνο δημόσια υγεία

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 1/11/2015




«Στα δημόσια νοσοκομεία, μπορεί να ταλαιπωρείσαι, μπορεί να υποφέρεις από την κακή οργάνωση και τις λίστες αναμονής, αλλά τουλάχιστον δεν σε κλέβουν και δεν σε κοροϊδεύουν. Στον ιδιωτικό τομέα μπαίνεις για μια απλή ίωση και σε αντιμετωπίζουν σαν να είσαι ετοιμοθάνατος. Πανάκριβες εξετάσεις και αχρείαστες θεραπείες, μόνο και μόνο για να σε ξεζουμίσουν οικονομικά». Άνθρωπος ο οποίος έπεσε στα χέρια ασυνείδητων γιατρών, έβγαζε φωτιές από την οργή του, αφού διαπίστωσε από άλλους γιατρούς, ότι πλήρωσε πολλές χιλιάδες ευρώ, για αχρείαστες και ψυχοφθόρες εξετάσεις. Ωστόσο δεν τολμούσε να πάει στην Αστυνομία να καταγγείλει την υπόθεση, θεωρώντας ότι θα ήταν χαμένος κόπος και τίποτα δεν μπορούσε να γίνει. Έλεγε τον πόνο του, στην καφετέρια και καταριόταν τους επίορκους γιατρούς.

Στην παρέα των καφενόβιων και συνταξιούχους αξιωματούχος του κράτους, ο οποίος έβγαζε «χολή» για τις ιδιορρυθμίες των γιατρών. «Σπουδάζουν για δεκαπέντε με είκοσι χρόνια και θέλουν να βγάλουν τα χρήματα των σπουδών τους, σε λίγα χρόνια. Διέθεσαν τα καλύτερα χρόνια της ζωής του, σε ατέλειωτο διάβασμα και μελέτη και μόλις πιάσουν δουλειά μάχονται για να ζήσουν όσα έχασαν, με τον πιο σπάταλο τρόπο. Λιμουζίνες, τεράστια σπίτια και εξοχικά και ένα σωρό άλλες υπερβολές. Νομίζουν ότι είναι μικροί θεοί –αν μάλιστα βγάλουν και όνομα- και συμπεριφέρονται ως μεγάλοι διάβολοι». Ο άνθρωπος έχασε πρόσφατα αγαπημένο του πρόσωπο, σε ιδιωτικό νοσηλευτήριο, αφού πρώτα πλήρωσε ότι είχε και δεν είχε και πιστεύει ότι οι γιατροί ευθύνονται για τον θάνατο του δικού του ανθρώπου.

Στην παρέα του καφενέ και ο πιο ψύχραιμος, αλλά και πιο τυχερός, ο οποίος έβαζε ευχές στους γιατρούς, οι οποίοι τον έσωσαν από σίγουρο θάνατο. Μιλούσε με τα καλύτερα λόγια, για την ευγένεια και για την συμπεριφορά συγκεκριμένου γιατρού, ο οποίος υπηρετεί με αυταπάρνηση το λειτούργημα του και πληρώνεται λογικά και χωρίς να κλέβει. Μάλιστα όπως έμαθε, δεν λαμβάνει χρήματα από ανθρώπους που δεν έχουν να πληρώσουν. Ο άλλος συνδαιτυμόνας ήταν δημόσιος υπάλληλος και παρόλο που μπορεί να χρησιμοποιεί τα ιδιωτικά νοσηλευτήρια, λόγω ασφάλειας της συζύγου του, εντούτοις επιμένει να πηγαίνει στα δημόσια νοσοκομεία, αφού εκεί αισθάνεται ότι οι γιατροί τον βλέπουν ως ασθενή και όχι σαν πελάτη. Ταλαιπωρείται με τα ραντεβού και τις άλλες δυσλειτουργίες του συστήματος, αλλά στο δημόσιο αισθάνεται σιγουριά.

Στην παρέα των καφενόβιων, υπήρχε και ο κοσμογυρισμένος, οποίος επέμενε ότι η μόνη λύση για να αντιμετωπιστεί το μπάχαλο με την υγεία στην Κύπρο, είναι να υιοθετηθεί το παράδειγμα του Καναδά, των σκανδιναβικών χωρών και άλλων σοβαρών χωρών, όπου η υγεία είναι θέμα μόνο του δημοσίου. Όλοι οι γιατροί πληρώνονται, πάρα πολύ καλά, μόνο από το κράτος και οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι σε πολύ ψηλά επίπεδα. Οι γιατροί αφοσιώνονται στην επιστήμη, ασχολούνται με τις επιμορφώσεις και σίγουρα δεν σκέφτονται ούτε πως  να πληρώσουν για κλινικές και νοσοκόμους και ούτε πως θα βγάλουν τρελά λεφτά. Βεβαίως υπάρχει η αυστηρή αξιολόγηση από ανεξάρτητους ελεγκτές, αλλά δεν φοβούνται και δεν ανησυχούν, αφού έχουν τα μέσα, τον χρόνο και τα έσοδα για να κάνουν άριστα την δουλειά τους.

Στην Κύπρο της αραχτής και της λαμογιάς, όπου σε κλέβουν ακόμη και από τις Τράπεζες, όπου σχεδόν τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, τουλάχιστον στον τομέα της υγείας, το διεφθαρμένο σύστημα, ας κάμει μια εξαίρεση. Ας προσφέρει υψηλής ποιότητας υγεία στους πολίτες και σίγουρα το κόστος θα είναι στο τέλος της ημέρας, πολύ χαμηλότερο για τον τόπο. Θα υπάρξει οικονομία κλίμακας και δεν θα γεμίζει το νησί με πανάκριβα μηχανήματα που υπολειτουργούν και ανεβάζουν το κόστος της νοσηλείας σε δυσθεώρητα ύψη. Ακόμη και τα ιατρικά λάθη με την εξειδίκευση των γιατρών θα μειωθούν και βεβαίως ο έλεγχος στο δημόσιο είναι πολύ πιο αυστηρός από τον έλεγχο στον ιδιωτικό τομέα, που φαίνεται να είναι ανύπαρκτος. Και ας μην ξεχνούμε ότι ο Ιπποκράτης ήταν Έλληνας και έχουμε και έχουμε και ένα σωρό ανάργυρους αγίους γιατρούς.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις