Στο όνομα του Χριστοδουλίδη
Στο όνομα του Χριστοδουλίδη
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
18.1.2026
«Παρά να σου βγει το όνομα, καλύτερα να σου βγει το μάτι» έλεγαν οι πρόγονοι μας και οι παππούδες μας στα χωριά και υποδείκνυαν: «όταν πας στον καφενέ και ένας σηκώσει υποτιμητικά το φρύδι του, πιάσε τα ρούχα σου και φύγε από το χωριό». Το «καθαρό κούτελο» είναι μεγάλη υπόθεση και ο Νίκος Χριστοδουλίδης το ξέρει πολύ καλά, αφού ανήλθε στον Προεδρικό θώκο, με την εικόνα του «καθαρού» και του «ηθικά άμεμπτου». Δυνατό του όπλο, η σχέση του με την Εκκλησία, η πολύτεκνη οικογένεια του και η ηθική του καθαρότητα. Κάθισε στον «θρόνο», κλείστηκε στο Προεδρικό Μέγαρο, «τέθηκαν αόρατα τείχη γύρω του» και δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την «κατάρα» των προκατόχων του. Στην πρώτη του δήλωση, μετά το σάλο από την δημοσιοποίηση κρυφού βίντεο, με στενούς του συνεργάτες, ο Νίκος Χριστοδουλίδης, διακήρυξε ότι δεν θα δώσει σε κανένα το δικαίωμα, να τον κατηγορήσει για θέματα διαφθοράς, αλλά όλα δείχνουν ότι «προδόθηκε» εκ των έσω. Στο όνομα του Προέδρου Χριστοδουλίδη, του «νέου Μακαρίου», του αναντικατάστατου, οι πολύ δικοί του άνθρωποι, διεκδικούσαν επενδύσεις δεκάδων ή και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και εισφορές στο «ταλαιπωρημένο» ταμείο της Πρώτης Κυρίας, χωρίς κανείς ποτέ να μάθει, ποιο θα ήταν το δικό τους «μερίδιο» σε αυτές τις επενδύσεις. Μετά την απόρριψη του σεναρίου βίντεο τεχνητής νοημοσύνης, οι πρωταγωνιστές παραδέχθηκαν τα όσα μεταδόθηκαν, ενεπλάκη η Αστυνομία, οι μυστικές υπηρεσίες και τελικά φαίνεται ότι όλα έγιναν για τον Νίκο Χριστοδουλίδη, «γι’ αυτόν αλλά χωρίς αυτόν».
Ο σάλος από την δημοσίευση του βίντεο, ήταν πανελλήνιος και πήρε και παγκόσμιες διαστάσεις. Η κυβέρνηση πέρασε στην αντεπίθεση, καταγγέλλοντας υβριδικό πόλεμο, στοχοποιώντας τις ρωσικές μυστικές υπηρεσίας και αποκαλύπτοντας ότι δέχθηκε εδώ και μήνες προειδοποιήσεις από τις Βρυξέλλες. Στον «τρελαμένο» κόσμο τον οποίο ζούμε, με την τεχνητή νοημοσύνη και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κυριαρχούν, είναι πιθανά όλα τα σενάρια. Αλλά το βασικό ζητούμε, είναι ποιος ήταν ο στόχος του βίντεο. Άραγε η Μόσχα έστειλε μήνυμα στην Λευκωσία, για την πρωταγωνιστή στάση την οποία τηρεί στο Ουκρανικό και τις επισκέψεις του Νίκου Χριστοδουλίδη στο Κίεβο και του Βολοντιμίρ Ζελέσκι στην Λευκωσία; Ή μήπως το βίντεο, αποτελεί μέρος επιχειρηματικού πολέμου, ανάμεσα σε εκατομμυριούχους, οι οποίοι ψάχνουν καλές επενδύσεις ή καλύτερα «αρπαχτές»; Το μόνο σίγουρο, είναι ότι καμία συνάντηση σε επίπεδο πολιτικών ή μεγάλων επενδυτών, δεν γίνεται χωρίς καταγραφή των συνομιλιών, είτε με ήχο, είτε με εικόνα. Από το τραγικό Γιουρογκρούπ με το κούρεμα των καταθετών στην Κύπρο, μέχρι και το περίφημο Κραντ Μοντανά, όπου όλοι λένε ότι δεν υπάρχουν πρακτικά και όλοι ξέρουν επακριβώς τι λέχθηκε και τι έγινε. Από εκεί και πέρα ότι ανεβαίνει στο διαδίκτυο, είναι εύκολα προσβάσιμο και στους χάκερ και στις μυστικές υπηρεσίες.
Πέραν από όλα αυτά, καλό είναι να ανοίξει επιτέλους το κεφάλαιο για τις ξένες επενδύσεις στην Κύπρο, για να μην την πάθουμε όπως τους Παλαιστίνιους. Εμείς, ούτε επί ερειπίων δεν θα μπορούμε να κλάψουμε. Άραγε οι επενδυτικοί οίκοι –αμαρτωλά φαντς- όπως θα λέγαμε πριν μερικά χρόνια, κάνουν παραγωγικές επενδύσεις για το καλό των κυπρίων, ή απλά κάνουν «αρπαχτές» εκατομμυρίων. Σήμερα οι Τράπεζες μας ανήκουν σε ξένους. Η ιδιωτική ιατρική ανήκει σε ξένους. Τα πανεπιστήμια μας ανήκουν σε ξένους. Μεγάλο μέρος της γης και των ακινήτων μας, ανήκουν σε ξένους. Οι εκποιήσεις ακινήτων, ακόμη και πρώτων κατοικιών γίνονται από ξένους. Ακόμη και η άμυνα και η ασφάλεια μας, ελέγχονται ή καθορίζονται από ξένους. Μπορεί προς τα παρόν να γεμίζουν τα ταμεία του κράτους, από τον ΦΠΑ και άλλες φορολογίες, αλλά αν ξαφνικά σταματήσει να γεννά «η κότα χρυσά αυγά», αν οι κύπριοι φτωχοποιηθούν και δεν μπορούν να πληρώνουν φόρους, αν κάνει τον φυσικό της κύκλο η οικονομία, τι θα γίνει άραγε η περιλάλητη Κυπριακή Δημοκρατία; Απλά θα χρεωκοπήσει και πάλι το κράτος, θα έλθουν οι ξένοι να αγοράσουν «τα χρυσαφικά», θα επιστρέψουμε πλέον σε εποχές αρχών του περασμένου αιώνα, θα πεινάσουμε και θα αρχίσουμε άλλοι τις προσευχές και άλλοι τις κατάρες. Και τότε θα θυμηθούν οι κυβερνώντες και όχι μόνο, ότι έχουμε σπουδαίους και τίμιους επιστήμονες, ότι μπορούμε καλύτερα από τους ξένους και ότι οι ταπεινοί κύπριοι είναι από «καλή πάστα». Υπάρχουν και τα ρεμάλια, τα οποία ξεδιάντροπα, «έρπουν και λείχουν», κατασπαράσσοντας ψυχές και σώματα, αθώων ανθρώπων, ξεχνώντας ότι και αυτοί δύο μέτρα θα πάρουν γη. Κατά τα άλλα «όταν οι άνθρωποι σχεδιάζουν, ο Θεός γελά…»
Παναγιώτης Καπαρής
Σχόλια