Ανάγκη οι κάμερες προστασίας

 Ανάγκη οι κάμερες προστασίας

 

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 7/11/2021



Οι φαντάροι οι οποίο υπηρέτησαν και υπηρετούν στην πράσινη γραμμή, για χρόνια φωνάζουν σιωπηλά, για την απουσία καμερών στα φυλάκια. Γκρινιάζουν και λένε ότι: «δεν είναι δυνατό να βγάζουμε τόσες ώρες σκοπιά, μέρα και νύκτα και να μην τοποθετηθούν κάμερες, οι οποίες κάνουν χίλιες φορές καλύτερα την δουλειά, αφού «βλέπουν» και «ακούνε» καλύτερα, μέρα και νύκτα και επιπλέον αντιλαμβάνονται κάθε κίνηση. Την ώρα κατά την οποία οι δορυφόροι βλέπουν τα πάντα από το διάστημα, τα κινητά τηλέφωνα κάνουν την νύκτα μέρα, εμείς να πολεμούμε για να μην κοιμηθούμε και για να προστατευτούμε από τις εφόδους των αξιωματικών». Κακά τα ψέματα, αλλά σε μεγάλο βαθμό το στράτευμα λειτουργεί ακόμη με δομές του περασμένου αιώνα, σε επίπεδο της εκπαίδευσης και της φρούρησης της πράσινης γραμμής από τους φαντάρους. Με την γενική χρήση καμερών, σίγουρα στο τέλος της ημέρας το κόστος θα είναι πολύ πιο χαμηλό και το αποτέλεσμα σίγουρα πολύ καλύτερο.

 

Ο Υπουργός Εσωτερικών ο Νίκος Νουρής, έκανε το μεγάλο βήμα και έπεισε τους ευρωπαίους, να θεωρήσουν πρακτικά και όχι νομικά την γραμμή κατάπαυσης του πυρός, ως εξωτερικό σύνορο της Ευρώπης και έτσι άρχισε η τοποθέτηση συρματοπλεγμάτων και καμερών. Με τον τρόπο αυτό, θα ανακοπεί το «τρομακτικό» κύμα των παράτυπων μεταναστών, αλλά εμμέσως θα καλυφθεί και ένα τεράστιο μέρος, από τα καθήκοντα της Εθνικής Φρουράς και των φαντάρων στις σκοπιές. Επιτέλους θα μπει μια τάξη, να αρχίσει να λειτουργεί η λογική και να σταματήσουν οι συναισθηματισμοί, οι οποίοι στο τέλος της ημέρας μόνο ζημιά προκαλούν. Φθάνει να αναλογιστεί κανείς ότι θα εξοικονομηθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και θα σταματήσουν οι παράτυποι μετανάστες να ρισκάρουν την ζωή τους, τελικά για μια «φυλακή» στο Πουρνάρα. Αν ως λαός είμαστε φιλάνθρωποι και είμαστε στο βάθος της ψυχής μας, καλό είναι τα χρήματα τα οποία διατίθενται για την φύλαξη των παράτυπων μεταναστών, να προσφέρονται σε δωρεές, φιλανθρωπικών οργανώσεων και ιεραποστολικών αποστολών, για τις οποίες πρέπει να είμαστε πολύ περήφανη ως λαός. Το θαύμα της Κένυας, με τον Μητροπολίτη Μακάριο, καθώς και άλλων ιεραποστολών, δεν πρέπει να υποτιμάται.

 

Το επόμενο μεγάλο βήμα, θα πρέπει να είναι η τοποθέτηση καμερών στα σχολεία. Να τερματιστεί επιτέλους η υποκρισία της προστασίας, τάχα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πίσω από την οποία κρύβονται ανομολόγητα εγκλήματα. Τα βαποράκια ναρκωτικών και τα χαμερπή πάθη, μικρών και μεγάλων, κρύβονται κατά κανόνα, πίσω από τις κλειστές πόρτες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Ο φόβος για διαρροή προσωπικών στιγμών στο διαδίκτυο, μπορεί εύκολα να ξεπεραστεί με την σύγχρονη τεχνολογία. Υπάρχουν σήμερα κάμερες οι οποίες καταγράφουν κωδικοποιημένες εικόνες, οι οποίες μπορούν να μετατραπούν σε κανονικές εικόνες, μόνο με κωδικούς και ειδική επεξεργασία, η οποία προσφέρει και την προστασία από επιθέσεις χάκερς. Οι εποχές αλλάξαν και οι μικροκαβγάδες των παιδιών, με χαστούκια και πετροπόλεμο, σήμερα ελέω διαδικτύου και τηλεόρασης, μετατράπηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις σε «δολοφονίες» ψυχών, οι οποίες όχι σπάνια συνοδεύονται και από απίστευτες σωματικές αγριότητες.


Πριν αρκετές δεκαετίες, αρκούσε ένα αρνητικό νεύμα στον καφενέ του χωριού, για να τιμωρηθεί ο «γουρσούζης» ο άτακτος από την κοινωνία του χωριού. Η απόρριψη κυρίως στις μικρές κοινωνίες, ισοδυναμεί με βαρύτατη ποινή, γι’ αυτό και πολλοί «γουρσούζηδες» εγκατέλειπαν τα χωριά τους, αφήνοντας πίσω περιουσίες, μόνο και μόνο, γιατί δεν τους χαιρετούσαν οι συγχωριανοί τους. Πριν μερικά χρόνια, μια φωτογραφία στην εφημερίδα και ένα πλάνο στην τηλεόραση, αποτελούσαν πιο ισχυρή τιμωρία, από την ποινή του δικαστή. Σωστά σήμερα απαγορεύτηκαν οι φωτογραφήσεις υπόπτων, γιατί όλοι είναι αθώοι μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Ωστόσο φθάσαμε σήμερα στο άλλο άκρο και στο όνομα δήθεν των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οδηγούμαστε σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις, για τις οποίες «βουρούν και δεν φτάνουν» οι Αστυνομικοί. Σημασία έχει η πρόληψη και όχι η καταστολή. Ο φόβος της κάμερας, μπορεί να φέρνει «κόλαση», αλλά φέρνει και «παράδεισο» στους νομιμόφρονες και ηθικούς ανθρώπους.

 

Ο χρόνος κυλά και ο κόσμος γυρνά και τα γερασμένα μυαλά, τα οποία εδώ και χρόνια δεν τολμούν ή αδυνατούν να προχωρήσουν σε τολμηρά βήματα τεχνολογικού εκσυγχρονισμού της κοινωνίας, σιγά – σιγά φεύγουν. Η νέα γενιά, πολύ πιο μορφωμένη και πολύ πιο λογική, σίγουρα δεν ανέχεται «κουτοπονηριές». Μπορεί η Κύπρος να βρίσκεται σήμερα στον πάτο της Ευρώπης, στην χρήση του διαδικτύου, σε επαγγελματικό επίπεδο, αλλά με τα νέα «δυνατά μυαλά» τα οποία σύντομα θα ανέλθουν σε δομές εξουσίας, τα πράγματα θα γίνουν σίγουρα πολύ καλύτερα. Το μέλλον είναι σίγουρα πολύ ελπιδοφόρο, αν και κανείς δεν ξέρει τι του επιφυλάσσει η μοίρα.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις