Πρόσω ολοταχώς για φακελάκια στο ΓΕΣΥ

 Πρόσω ολοταχώς για φακελάκια στο ΓΕΣΥ

 

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 12/9/2021

 


Συνταξιούχος, πολύπειρος γιατρός, άνθρωπος ο οποίος μπορούσε με μια ματιά, με ένα άγγιγμα στο σώμα και με ένα ακουστικό, να εντοπίζει τις ασθένειες, αλτρουιστής και ανάργυρος για τους φτωχούς, καθόταν στο καφενείο και έλεγε με παράπονο ότι σύντομα θα καταρρεύσει το ΓΕΣΥ, γιατί έφερε πολλές αδικίες. Δεν είναι δυνατό, έλεγε, γιατροί «δεύτερης κατηγορίας», γιατροί οι οποίοι δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν ειδικότητα, γιατροί οι οποίοι μέχρι πρόσφορα παρακαλούσαν για πελάτες, τώρα να βαπτίζονται προσωπικοί γιατροί, να κάνουν τους «τροχονόμους» γράφοντας αναλύσεις και παραπεμπτικά σε ειδικούς γιατρούς και να χρυσοπληρώνονται. Δεν είναι δυνατό, μονολογούσε, προσωπικοί γιατροί να κλείνουν τα τηλέφωνα τα απογεύματα, τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα, λες και είναι «πρώτης κατηγορίας» δημόσιοι υπάλληλοι.

 

Ο ανθρώπινος πόνος, η αγωνία και φόβος της ασθένειας, μετατρέπονται σε λογιστικά νούμερα, έλεγε ο γιατρός, ο οποίος τηρούσε μια ζωή με θρησκευτική ευλάβεια τον όρκο του Ιπποκράτη. Ο άνθρωπος ο οποίος έσωσε χιλιάδες ανθρώπους, στην διάρκεια της καριέρας του, ο άνθρωπος με την φήμη «αγίου» γιατρού, δεν μπορούσε να δεχθεί και να κατανοήσει, γιατί προσωπικοί γιατροί στέλλουν συνεχώς ασθενείς σε εξειδικευμένους γιατρούς και υποβάλλουν τους ανθρώπους σε ένα σωρό πανάκριβες εξετάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν πολλές φορές την ασθένεια, με τις ακτινοβολίες και τα άλλα χημικά φάρμακα. Έλεγε και το θλιβερό, ότι οι «μέτριοι» γιατροί, θέλουν να καλύψουν τα νότα τους, όπως τους κακούς διευθυντές του δημοσίου, οι οποίοι το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να γράφουν επιστολές. Προχώρησε ακόμη ένα βήμα και έλεγε ότι με τους ρυθμούς με τους οποίους τρέχουν κάποιοι προσωπικοί γιατροί, οι άνθρωποι θα αρρωστούν περισσότερο από τις παρενέργειες των εξετάσεων και των φαρμάκων, παρά από τις ασθένειες.

 

Στην παρέα του καφενέ και μεσήλικας μεγαλογιατρός, ο οποίος «έφαγε» τα νιάτα του σε διαβάσματα ώστε να αποκτήσει μια δύσκολη χειρουργική ειδικότητα. Ο άνθρωπος οργιζόταν και έριχνε πινελάκια στους «αρμόδιους» οι οποίοι χρυσοπληρώνουν συναδέλφους του, οι οποίοι πιθανόν, έλεγε, δεν θα έπρεπε να ονομάζονταν καν γιατροί. Ο φημισμένος γιατρός, αγανακτούσε και για το γεγονός ότι τώρα αναγκάζεται να εργάζεται περισσότερες ώρες, αφού όλοι τρέχουν στα χέρια του. Οργιζόταν και για την «τρέλα» να κλείσουν τα χειρουργεία, με το πρόσχημα της πανδημίας του κορωναϊού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ουρές για εγχειρήσεις και να επιβαρύνεται περισσότερο η υγεία ασθενών. Οργιζόταν και για το γεγονός ότι τώρα πολλαπλασιάστηκαν τα τηλέφωνα από λεγόμενους επώνυμους, ώστε να εγχειρήσει γρήγορα ασθενείς. Αποκάλυψε και τον μεγάλο του φόβο για υποβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, όχι μόνο λόγω καθυστερήσεων, αλλά και από δεύτερης ποιότητας αναλώσιμα υλικά και φάρμακα. Το επόμενο βήμα, έλεγε με πίκρα, θα είναι τα φακελάκια, όπως συνέβαινε και ενδεχομένως συμβαίνει στην Ελλάδα.

 

Πεδίον λαμπρό ανοίγεται για τον νέο Υπουργό Υγείας να ασχοληθεί σοβαρά με το ΓΕΣΥ, γιατί η εποχή της πανδημίας του κορωναϊού με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα παρέλθει. Να ακούσει τις απόψεις σοβαρών γιατρών, σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις και όχι σε ομαδικούς «κουνουσμάδες». Να ακούσει τις απόψεις και τις προτάσεις ασθενών και γιατί όχι να διαβάσει τα άρθρα «κακών και γκρινιάρηδων» δημοσιογράφων. Η στιγμή είναι κρίσιμη για το μέλλον του ΓΕΣΥ και αν συνεχίσει να λειτουργεί με την ίδια πρακτική, σύντομα θα επιβεβαιωθούν οι «κακεντρεχείς» οι οποίοι επιμένουν ότι θα «ξεπουληθούν» τα δημόσια νοσοκομεία, όπως ξεπουλήθηκε ο Συνεργατισμός.

 

Αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, υπάρχει το ενδεχόμενο, σύντομα να αρχίσουν να «ξεγράφονται» ειδικοί γιατροί από το ΓΕΣΥ και να επιστρέψουμε από την πίσω πόρτα στο πολύ-ασφαλιστικό, το οποίο ήταν κάποτε παντιέρα για τους κυβερνώντες. Ήδη οι «ξακουστοί» γιατροί έμειναν εκτός ΓΕΣΥ και πληρώνονται αδρά για άμεση και καλή περίθαλψη, ό,τι και αν λένε οι άνθρωποι στο μονο-ασφαλιστικό ΓΕΣΥ. Είναι κρίμα και θα είναι τραγικό, το όνειρο του ΓΕΣΥ, η μεγαλύτερη κοινωνική κατάκτηση, η δημόσια δωρεάν υγεία, να καταρρεύσει μια νύκτα, λόγω της αδυναμίας να προσφέρει ποιοτική και γρήγορη περίθαλψη των ασθενών.

 

Η υγεία θεωρείται το πολυτιμότερο αγαθό και ευτυχώς δεν κάνει εξαιρέσεις για κανένα άνθρωπο. Ακόμη και αυτοί οι οποίοι, είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα, παίζουν και πλουτίζουν με την υγεία του λαού, μια μέρα αργά ή γρήγορα θα χρειαστούν περίθαλψη. Όλα εδώ πληρώνονται και ευτυχώς ή δυστυχώς, τα παραδείγματα είναι πολλά τάχα «μεγάλων» τεθνεώτων. Ο Μεγάλος Αλέξανδρος είναι και σήμερα επίκαιρος, όταν ζητούσε να μεταφέρουν το φέρετρό του, οι καλύτεροι γιατροί της εποχής, για να δείξει ότι ούτε αυτοί έχουν την δύναμη να αντιστρέψουν την πορεία προς τον θάνατο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις