Τα βότανα του κορωναϊού

 Τα βότανα του κορωναϊού

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 10/1/2021






Τον μεσαίωνα, την εποχή της πανούκλας, όπου η θανατηφόρος ασθένεια, θέριζε εκατομμύρια ψυχές, οι πλούσιοι της εποχής «ανακάλυψαν» την Κύπρο. Σύμφωνα με την παράδοση, στα βουνά του Κύκκου, φυτρώνει ένα βότανο, από το οποίο έφτιαχναν, οι μοναχοί του Κύκκου, ένα θαυματουργό λαδάκι, με το οποίο θεραπευόταν η καταραμένη αρρώστια. Το λαδάκι αυτό, σύμφωνα πάντα με την παράδοση, το πωλούσαν με αντιστοιχία ένα προς ένα, δηλαδή όσο το βάρος του «φαρμάκου», τόσο και το βάρος του χρυσού ή των άλλων πολύτιμων λίθων. Με τον τρόπο αυτό, πλούτισε το μοναστήρι του Κύκκου και σώθηκαν πολλοί πλούσιοι της Ευρώπης, σύμφωνα πάντα την λαϊκή παράδοση. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και σήμερα με τα ακριβά φάρμακα κατά του κορωναϊού, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στον Ντόναλτ Τράμπ και άλλους πολλούς επώνυμους, ακόμη και στην Ελλάδα.

Στην Ιερά Μονή Μαχαιρά, υπάρχει ολόκληρο βιβλίο το «ιατροσοφικόν» το οποίο συντάχθηκε από τον σκευοφύλακα της Μονής Μητροφάνη το 1849 και καταγράφει παραδοσιακούς τρόπους θεραπείας και ουσιαστικά αυτοσχέδια φάρμακα, για πλήθος ασθενειών. Μάλιστα πριν μερικούς μήνες το βιβλίο παρουσιάστηκε από το Ίδρυμα Λεβέντη και την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κύπρου. Πολλές από τις συνταγές του ιατροσοφικού, μπορεί να τις ακούσει κάποιος, από πολλούς παππούδες, κυρίως στα ορεινά χωριά. Δεν είναι λίγοι και οι νεότεροι, οι οποίο εφαρμόζουν παραδοσιακές συνταγές, για μικρά προβλήματα, όπως το κάψιμο από τον ήλιο και την φωτιά, όπως τα κρυολογήματα και άλλες σχετικά μικρές ασθένειες. Κλασική είναι και η ρήση ότι «το μέλι γιανίσκει τα μέσα και το λάδι τα έξω του κορμιού.» 



Στα παραδοσιακά γιατροσόφκια, στέκονται σήμερα και πολλοί επιστήμονες βοτανολόγοι, οι οποίοι αντλούν γνώσεις για τα ταπεινά βότανα του νησιού. Οι τηλεοράσεις, τα ραδιόφωνα και το διαδίκτυο, κατακλύζονται από ειδικούς, οι οποίοι προσφέρουν θεραπείες για «πάσαν νόσων και πάσαν μαλακίαν». Υπάρχουν και οι ψευτογιατροί, για τους οποίους θα πρέπει κανείς να προσέχει πάρα-πάρα πολύ, γιατί σκοτώνουν και δεν θεραπεύουν.

Στην Ελλάδα πριν μερικές μέρες, η Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη, πρόεδρος του «Ελλάδα 2021», δηλαδή της επιτροπής για τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, ανακοίνωσε την χορηγία της έρευνας για τη δημιουργία ενός «ζωντανού» φαρμάκου κατά του κορωναϊού, την οποία διεξάγει η Αιματολογική Κλινική του Νοσοκομείου «Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης. Δύο ερευνήτριες, η Αναστασία Παπαδοπούλου και η Ευαγγελία Γιαννάκη, ανέφεραν με απλά λόγια, ότι πρόκειται για ένα νέο φάρμακο το οποίο ενισχύει τα Τ-λεμφοκύτταρα, δηλαδή τα κύτταρα τα οποία αποτελούν την άμυνα του οργανισμού έναντι των λοιμώξεων από διάφορους ιούς. Η μέθοδος αυτή ακολουθήθηκε προηγουμένως και σε άλλους ιούς, με καταπληκτικά αποτελέσματα και αποτελεσματικότητα 90%, κυρίως σε βαριά ασθενείς.

Από τον περασμένο Μάρτιο, όταν εμφανίστηκε η πανδημία του κορωναϊού, ακούσαμε και διαβάσαμε πολλά για «σωτήρια» φάρμακα, τα οποία ωστόσο στην διαδρομή του χρόνου, χάθηκαν από τον καταιγίδα των πληροφοριών και των αναλύσεων για τα εμβόλια, νέας τεχνολογίας και άνευ επιβεβαίωσης για τυχόν παρενέργειες. Από την νέα αυτή ίωση, στατιστικά αρρωσταίνουν βαριά ελάχιστοι, ποσοστιαία, άνθρωποι. Το απλό ερώτημα είναι γιατί δεν χρησιμοποιούνται τα πανάκριβα φάρμακα -λέγεται ότι είναι γύρω στα χίλια ευρώ- και αφέθηκε ο υπόλοιπος κόσμος να ολισθαίνει σε ψυχολογικές και άλλες σωματικές ασθένειες. Ακόμη οι οικονομίες του κόσμου καταστρέφονται με ζημιές δισεκατομμυρίων. Η ανεργία διαλύει ψυχές και σώματα και η πεινά άρχισε να κτυπά την πόρτα, κατά τα άλλα, πλούσιων χωρών.

Είναι καιρός και στην Κύπρο, ένα πανεπιστήμιο, ένα ίδρυμα, ένα πλούσιος άνθρωπος, να μαζέψει τους επιστήμονες βοτανολόγους, να καθίσουν όλοι γύρω από ένα τραπέζι, να καταθέσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και να αρχίσουν να πειραματίζονται με βότανα, τα οποία να θεραπεύουν ή τουλάχιστον να μειώνουν τον πόνο, από τον κορωναϊό. Οι «τηλεαστέρες» επιδημιολόγοι, εκ του αποτελέσματος απέτυχαν. Δεν είναι κακό να γίνει και μια προσπάθεια σε ένα άλλο επίπεδο, το οποίο μάλιστα θα στοιχίσει και ελάχιστα, μπροστά στα εκατομμύρια τα οποία χάνονται καθημερινώς. Ήδη σε ατομικό επίπεδο και στα κρυφά, από τον φόβο των μεγάλων ευρωπαίων ειδικών, μερικοί ταπεινοί γιατροί και άριστοι βοτανολόγοι, συστήνουν βότανα και βιταμίνες, τα οποία ενισχύουν τον οργανισμό και αντιμετωπίζουν την ασθένεια. Ήδη πολλοί, στα κρυφά, μιλούν και για μικρά θαύματα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις