Ο τρίτος δρόμος για την πανδημία

 Ο τρίτος δρόμος για την πανδημία

 

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 1/1/2021





Η κυπριακή φιλοξενία σε όλο της το μεγαλείο, σε ταβέρνα της Λευκωσίας και εν μέσω των αυστηρών μέτρων για τον κορωναϊό. Αθλητές διεθνούς επιπέδου, μετά τον αγώνα στο νησί, απόλαυσαν μεζέδες και κρασάκι, υπό την φρούρηση της Αστυνομίας και με ειδική άδεια από την κυβέρνηση. Oι αρμόδιοι εφάρμοσαν δεσμεύσεις, οι οποίες καθορίζονται από την αρμόδια διεθνή ομοσπονδία. Καθοριστικό γεγονός, ότι όλοι οι συνδαιτυμόνες, είχαν αρνητική πιστοποίηση κορωναϊού. Πριν μερικές μέρες πλούσιοι και επώνυμοι της πρωτεύουσας, διοργάνωναν λουκούλλεια γεύματα, στα οποία οι συνδαιτυμόνες ήταν υποχρεωμένοι να προσκομίσουν πρόσφατη, απόδειξη ότι ήταν αρνητικοί στον κορωναϊό.

 

Μεγάλος οργανισμός, με άκοπο χρήμα, υποχρεώνει τους υπαλλήλους, να διενεργούν τουλάχιστον μια φορά την βδομάδα τεστ για τον κορωναϊό. Σε διαφορετική περίπτωση δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο του οργανισμού. Αν είχαν συναντήσεις με ξένους, είναι υποχρεωμένοι να διενεργήσουν πιο συχνά εξέταση. Με τον τρόπο αυτό κανείς δεν κόλλησε κορωναϊό, η παραγωγικότητα δεν μειώθηκε και όλοι είναι ευτυχισμένοι.

 

Ιδιωτικό νοσηλευτήριο το καλοκαίρι, όταν γινόταν χαμός από εγχειρήσεις, υποχρέωνε τους ασθενείς να υποβάλλονται δύο φορές σε τεστ κορωναϊού. Τότε διευθυντής του Υπουργείου Υγείας, κάλεσε τους υπεύθυνους του ιδιωτικού νοσηλευτηρίου και τους απειλούσε με κυρώσεις, γιατί πρόβαλαν τάχα προσκόμματα στην γρήγορη διεξαγωγή εγχειρήσεων. Οι άνθρωποι με πολύ ευγένεια, εξήγησαν τους λόγους των διπλών τεστ και τελικά πείστηκαν και αντίγραψαν τα μέτρα.

 

Το κακό με τα κρούσματα παράγινε, με την ανευθυνότητα και την ατιμωρησία των αρμοδίων, στα νοσοκομεία και τα γηροκομεία. Πριν μερικές μέρες γέμισαν με κορωναϊό χειρουργικοί θάλαμοι, ενώ στα γηροκομεία φαίνεται ότι «αγρόν ηγόρασαν». Την ίδια ώρα τα ψυχολογικά προβλήματα κτυπούν κόκκινο, οι εγχειρήσεις αναβάλλονται, ο κοσμάκης φοβάται να πάει στους γιατρούς και η οικονομία πάει από το κακό στο χειρότερο. Τώρα πόσοι πέθαναν και πεθαίνουν μόνο από τον φόβο του κορωναϊού και την έλλειψη ιατρικής φροντίδας, είναι μια δύσκολη υπόθεση. Ο Υπουργός Υγείας, βγάζει διατάγματα, χωρίς ή και με την διαφωνία των επιδημιολόγων, όπως αποκαλύπτουν από αέρος οι γιατροί. Την ίδια ώρα τρομολάγνοι δημοσιογράφοι, συνεχίζουν να τρομοκρατούν στο όνομα ίσως της ακροαματικότητας και της τηλεθέασης.

 

Από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι σήμερα, ουσιαστικά λαμβάνονται μόνο απαγορευτικά μέτρα και κυρίως το «καταραμένο» κέρφιου. Υπάρχει και ο τρίτος δρόμος, υπάρχει η «βασιλική οδός» ανάμεσα στις απάνθρωπες απαγορεύσεις και την μη λήψη μέτρων. Τα rapid test στην Ελλάδα στοιχίζουν μόνο 5 ευρώ και στην Κύπρο μέχρι 25 ευρώ. Ο έλεγχος όπως αναφέρουν σοβαροί επιδημιολόγοι στην Ελλάδα, μπορεί να γίνει μόνο με το σάλιο και δεν χρειάζεται η βίαιη είσοδο της ιατρικής μπαγιονέτας στην μύτη. Θα μπορούσαν και στην Κύπρο, ένα Σαββατοκυρίακο να γίνουν ταυτόχρονα τεστ σε όλο σχεδόν τον πληθυσμό και έτσι να απομονωθούν, ακόμη και οι συμπτωματικοί φορείς. Θα μπορούσαν να προσφερθούν και «προνόμια» σε όσους έχουν κάνει τεστ τις τελευταίες 72 ώρες. Για παράδειγμα να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα. Αντιθέτως όσοι δεν διαθέτουν το πιστοποιητικό αρνητικού τεστ να τίθενται σε περιορισμό. Θα «γλιτώσει» και η Αστυνομία, η οποία θα ελέγχει μόνο τα πιστοποιητικά. Θα αποκλειστεί και ο «πειρασμός» σε εισόδους σε σπίτια και της μετατροπής των πολιτών σε χαφιέδες.

 

Σε επικοινωνιακό επίπεδο πρέπει επιτέλους να σταματήσουν οι τρομολαγνικές διαφημίσεις και να απομακρυνθούν πάραυτα από τις τηλεοράσεις οι επιδημιολόγοι, οι οποίοι τρομοκρατούν, φλομώνουν με ενοχές και οδηγούν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στα ψυχοφάρμακα. Στην Ελλάδα εξαφάνισαν σε μια νύκτα τον «άγιο» Σωτήρη Τσιόρδα, όταν απέτυχε στο δεύτερο κύμα το κορωναϊού.

 

Η Βουλή είναι συνυπεύθυνη γι’ αυτή την κατάσταση, αφού έδωσε λευκή επιταγή στον Υπουργό Υγείας, να εκδίδει διατάγματα, χωρίς έλεγχο και χωρίς διαβουλεύσεις. Σοβαροί νομικοί επιμένουν ότι είναι αντισυνταγματικό αυτό το δικαίωμα, αφού μόνο το Υπουργικό Συμβούλιο, μπορεί να εκδίδει διατάγματα, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Κανένας δεν είναι αλάνθαστος και κανένας δεν είναι αναντικατάστατος. Αυτό το οποίο χρειάζεται, είναι λίγη περισσότερη φαντασία στην εξουσία, λίγη απλή λογική και λίγη περισσότερη ταπείνωση και τότε θα σωθεί η Κύπρος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις