Απορία επιδημιολόγων βηξ
Απορία επιδημιολόγων βηξ
ΤΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
1/11/2020
·
«Η εγχείρηση επέτυχε, αλλά ο
ασθενής απέθανε…» Όταν ακούς γιατρούς να μιλούν με το συναίσθημα και χωρίς
επιστημονική τεκμηρίωση, σημαίνει ότι τα μαντάτα είναι πολύ κακά. Η μάχη με τον
κορωναϊό, χάνεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και οι επιδημιολόγοι, όπως οι
ψάλτες, ακολουθούν την τακτική του «βήξ» του βήχα, για να δικαιολογηθούν για
τις παραφωνίες τους. Στην Ελλάδα ακόμη και ο «ημίθεος» επιδημιολόγος Σωτήρης
Τσιόρδας φαίνεται ότι σήκωσε τα χέρια και απευθύνθηκε με το συναίσθημα και όχι
με την επιστημονική λογική προς τους πολίτες: «Περισσότερο από τη γλώσσα των
αριθμών μιλάει η γλώσσα της καρδιάς. Περισσότερο από τη γλώσσα των μέτρων μιλά
η φωνή της συνείδηση. Θέλω με τον ηπιότερο δυνατό τρόπο, με ήρεμη συνείδηση, να
πω ότι δεν χάνουμε την ελπίδα μας. Εξακολουθούμε να παλεύουμε σαν άνθρωποι…»
Στην Κύπρο οι επιδημιολόγοι, μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπή του Υπουργείου
Υγείας, άρχισαν τις γκρίνιες, απειλώντας ότι θα «ξηπαίξουν», λες και είναι
αναντικατάστατοι.
·
Τις τελευταίες μέρες
παρακολουθούμε το θέατρο του παραλόγου, με διατάγματα χωρίς τεκμηρίωση και το
κυνήγι προστίμων χωρίς λογική. Ο πανικός φαίνεται ότι άρχισε να αγγίζει τους
πρωταγωνιστές στην διαχείριση της κρίσης. Ο Υπουργός Υγείας τυχαία ή όχι, μετά
την συνεδρία της Συμβουλευτικής Επιτροπής στο Προεδρικό, ανακοίνωσε το
σημαντικότερο μέτρο, την χρήση μάσκας σε εξωτερικούς χώρους, τελευταίο και
μάλιστα χωρίς να δώσει επαρκείς εξηγήσεις. Άφησε τους επιδημιολόγους να λένε ο
καθένας τα δικά του, συγχύζοντας και εκνευρίζοντας τον κόσμο. Περπατάς μόνος, θέλεις
μάσκα, περπατάς με σκυλάκι δεν θέλεις. Κάθεσαι στην καφετέρια δεν θέλεις μάσκα,
πας να αγοράσεις καφέ θέλεις μάσκα. Οι μόνοι οι οποίοι φαίνεται ότι κατάλαβαν
και εφαρμόζουν το γράμμα των διαταγμάτων, είναι οι Αστυνομικοί, οι οποίοι με
βαριά καρδιά, μοιράζουν εξώδικα των 300 ευρώ και γεμίζουν τα ταμεία του
κράτους.
·
Αυτές τις μέρες, η θάλασσα ζεστή
και γαλήνια. Με το κολύμπι ηρεμεί η ψυχή και το σώμα. Οι μόνοι οι οποίοι
παραμένουν εξαγριωμένοι είναι οι άνθρωποι οι οποίοι συλλέγουν με τις μάσκες τα
τέλη για τις ομπρέλες και τα κρεβατάκια. Καταϊδρωμένοι πίσω από τις μάσκες, δεν
μπορούν να καταλάβουν την χρησιμότητα του μέτρου στην θάλασσα. Σε ανάλογη
παραζάλη και οι σουβλιτζήδες, οι οποίοι σύμφωνα με το διάταγμα όταν βρίσκονται
πάνω από την φουκού, δικαιούται να μην φορούν μάσκα. Αλλά όταν γυρίζουν για να
τοποθετήσουν τα σουβλάκια στον πάγκο, πρέπει να φορούν. Με πολύ χιούμορ, καλός
σουβλιτζής, έλεγε ότι είναι όπως την μηχανή. Η μάσκα στο πιγούνι όταν ψήνει, η
μάσκα στο πρόσωπο όταν σερβίρει. Πάνω κάτω, πάνω κάτω και εξαφανίζονται τα
πρόστιμα.
·
Κάθε κρίση αποτελεί και ευκαιρία.
Τις τελευταίες μέρες άρχισαν να εμφανίζονται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και
άλλες φωνές, οι οποίες ήταν «καταραμένες» στην αρχή της πανδημίας. Αυτοί ίσως
έχουν κάποιες άλλες ιδέες, οι οποίες πρέπει να ακουστούν, για να δοθεί ίσως
διέξοδο στο διαφαινόμενο αδιέξοδο. Σε ένα άλλο επίπεδο, καλό είναι στην
Συμβουλευτική Ομάδα, να ενταχθούν και άλλες ειδικότητες γιατρών, όπως οι
ψυχίατροι, αφού ο φόβος φέρνει αρρώστιες. Επικοινωνιακά είναι καλό να υπάρχει
μόνο μια επίσημη φωνή στα Μέσα Ενημέρωσης και όχι ο καθένας να λέει ό,τι θέλει.
Ακόμη τώρα που οι ειδικοί παραδέχονται ότι χάθηκε η ιστορία της ιχνηλάτησης,
καλό είναι να ενταχθούν στην ομάδα και σοβαροί στατιστικολόγοι. Με ένα δείγμα 1200
εξετάσεων, μπορεί να διαφανεί η διασπορά του ιού σε όλη την Κύπρο. Και εκεί που
εντοπίζεται το κακό, να γίνονται παρεμβάσεις. Έτσι να σταματήσουν και οι
σπατάλες των πανάκριβων εξετάσεων.
·
Ο μόνος ο οποίος τελικά
δικαιώνεται, για την πορεία του κορωναϊού είναι ο προφητολόγος, ο μητροπολίτης
Μόρφου Νεόφυτος. Προανήγγειλε δημοσίως την έλευση του λοιμού, της πανδημίας,
υποδεικνύοντας στους πιστούς ότι θα ήταν η τελευταία «σήκωση» αποκριές, στις
οποίες θα διασκέδαζαν. Από την περασμένη Άνοιξη μίλησε για το δεύτερο και
χειρότερο κύμα της πανδημίας και προχώρησε και σε άλλες προφητείες, οι οποίες
όπως τονίζει δεν είναι δικές του, αλλά αγίων σύγχρονων ανθρώπων. Μίλησε για
πολέμους, για σεισμούς και πείνα, πριν έλθει η ανάσταση της Κύπρου και του
Ελληνισμού. «Φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος…» γράφει ο
Απόστολος Παύλος και φαίνεται ότι στα δίκτυα του Θεού του Ζώντος, έπεσαν και οι
«μικροί θεοί», οι ταπεινωμένοι πλέον, επιδημιολόγοι, καθώς και οι «φοβεροί»
κυβερνώντες, οι οποίοι μυκτήρισαν και κυνήγησαν τον Μητροπολίτη
Μόρφου. Αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και σίγουρα η Παναγία και ο Πανάγαθος,
μάς αγαπούν πάρα πολύ και ξέρουν καλύτερα τον τρόπο για να σωθούμε.


Σχόλια