Το κράτος των λοιμωξιολόγων


Το κράτος των λοιμωξιολόγων

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 31/5/2020



Κάθε απόγευμα, λίγο πριν τις έξι, εδώ και τρεις σχεδόν μήνες, μια αόρατη γροθιά κτυπά τα στομάχια, όλων των κυπρίων, τα οποία δένονται κόμπο και πονούν. Δύο γιατροί, δύο σπουδαίοι επιστήμονες, ο Λεόντιος Κωστρίκης και ο Μάριος Λοϊζου, ανακοινώνουν τα νέα κρούσματα κορωνοϊού. Οι άνθρωποι κατάντησαν εφιάλτες και στον ξύπνιο και στον ύπνο, πολλών κατατρομαγμένων ανθρώπων. Ατάραχοι και οι δύο επιστήμονες, διαβάζουν το άχαρο δελτίο τύπου, για τους θανάτους και τα νέα κρούσματα και απαντούν σε ερωτήσεις, οι οποίες είναι πολλές φορές, είναι εξίσου φοβητσιάρικες. Η συνέχεια στα παράθυρα των τηλεοράσεων, από πολλούς άλλους ειδικούς, από την Κύπρο και από τα πέρατα του κόσμου, από τα χαράματα μέχρι αργά το βράδυ. Και είναι να διερωτάσαι για την «κράσην» την ψυχική δύναμη αυτών των ανθρώπων και κυρίως όταν αρχίζουν τα ιατρικά «κηρύγματα» και τις απαγορευτικές «διαταγές». Μπορεί οι γιατροί να είναι συνηθισμένοι να μιλούν με τον τρόπο αυτό στους ασθενείς τους, στο ιατρείο τους, αλλά όταν μιλούν από τηλεοράσεως, ενώπιον σχεδόν ενός εκατομμυρίου φοβισμένων ανθρώπων, οι κανόνες έπρεπε να είναι διαφορετικοί, τουλάχιστον σύμφωνα με την επιστήμη της επικοινωνίας. Ευτυχώς τις τελευταίες ημέρες, ο κόσμος τους βλέπει όλο και λιγότερο και αυτό είναι πολύ ευχάριστο.

Τις τελευταίες βδομάδες είδαμε ακόμη ένα παράξενο φαινόμενο, η πολιτική ηγεσία και κυρίως η κυβέρνηση να παραδίδει ουσιαστικά τα «ηνία» της εξουσία στους λοιμωξιολόγους. Αποφασίστηκαν μέτρα, πρωτοφανή σε αυστηρότητα –ίσως και στον κόσμο- όπως ο εγκλεισμός, τα εξοντωτικά πρόστιμα και ένα σωρό άλλες απαγορεύσεις, οι οποίες δεν μπορούν να σταθούν στην κοινή λογική και τις εκτιμήσεις έμπειρων γιατρών, εκτός όμως τηλεοράσεων. Μπορεί οι ειδικοί να λένε ότι οι αποφάσεις ανήκουν στον Πρόεδρο, αλλά ο Νίκος Αναστασιάδης, επικαλείται τους ειδικούς και τηρεί κατά γράμμα τις υποδείξεις τους. Σίγουρα αν δεν υπήρχε το διαδίκτυο και οι τηλεοράσεις, για να μαθαίνει ο κόσμος τι συμβαίνει και αλλού, οι λοιμωξιολόγοι θα έδιδαν εντολές, να μείνει για μήνες ο κοσμάκης κλεισμένος στα «καταφύγια» του, για να είναι σίγουροι. Ξεχνούν φαίνεται την λαϊκή ρήση «η εγχείρηση πέτυχε, αλλά ο ασθενής απέθανε». Ευτυχώς και πάλι τις τελευταίες ημέρες επισπεύδεται η επιστροφή στην κανονικότητα, ελέω, καλώς ή κακώς των άδειων ταμείων.

Παλαίμαχος δημοσιογράφος έλεγε τις προάλλες, ότι ζούμε στο κράτος των λοιμωξιολόγων, στην εξουσία των καθηγητών, μόνο που η εξουσία τους, είναι χωρίς αντιπολίτευση. Βασιλεύουν στο κράτος του φόβου και φαίνεται ότι απολαμβάνουν την εξουσία τους, στα τηλεοπτικά παράθυρα, αφού κατάντησαν «μαϊντανοί» κατά την δημοσιογραφική αργκό. Η εξουσία αποτελεί το ισχυρότερο αφροδισιακό στον κόσμο. Ο παρατηρητικός δημοσιογράφος, σχολίαζε με σκωπτικό τρόπο, τις εικόνες από τις τηλεοράσεις των αφίξεων επιδημιολόγων στο Προεδρικό, χωρίς μάσκες και γάντια και ο ένας δίπλα στον άλλο. Τις εικόνες γιατρών και νοσοκόμων στις συναυλίες έξω από τα νοσοκομεία, να βρίσκονται ο ένας δίπλα στον άλλο και  να κουβεντιάζουν, λες και δεν συνέβαινε τίποτα. Θυμήθηκε και τις ξεχασμένες πλέον φωνές του «κακού» Γιώργου Καροτσάκη για τους νοσοκόμους, τον οποίο «άδειασε» ο Υπουργός Υγείας.

Ο παλιός καλός δημοσιογράφος, διερωτήθηκε αν πρέπει να γίνει και κάποια έρευνα για την αποτελεσματικότητα των μέτρων από ανεξάρτητους ειδικούς. Διερωτήθηκε πόσοι υποφέρουν από τις καταθλίψεις και τις κρίσεις πανικού και πόσοι πέθαναν ή επιβάρυναν την υγείας τους, γιατί δεν λειτουργούσαν ουσιαστικά τα νοσηλευτήρια. Η δουλειά των πολιτικών είναι θέτουν όρια στις συστάσεις και τις επιθυμίες των τεχνοκρατών, οι οποίοι ξέρουν μόνο ένα κομμάτι της πραγματικότητας. Εξάλλου γι’ αυτό κάθε πολιτεία θέτει τους ταγούς σε «θρόνους» και δεν αφήνει τους τεχνοκράτες να κυβερνούν. Ιστορικά και μέχρι και σήμερα, όπου εξουσιάζουν τα ράσα και οι τεχνοκράτες, τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά. Ευτυχώς ο «θεός ήλιος» τις τελευταίες μέρες, φαίνεται ότι σκοτώνει τον κορωνοϊό και απελευθερώνει τους ανθρώπους από την «φυλακή» της καραντίνας. Εκτός και αν μας έσωσαν οι προσευχές αγίων ανθρώπων, τους οποίους δεν γνωρίζουμε. Πάντως είτε έτσι, είτε αλλιώς, το θαύμα σίγουρα λειτουργεί στην Κύπρο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις