Ανάστα κατά του κορωνοϊού
Ανάστα κατά του κορωνοϊού
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 24/5/2020
Στις 14 Αυγούστου του 1959, νωρίς το βράδυ, έφθασε το
μήνυμα στην Λύση, ότι υπογράφηκε συμφωνία στο Λονδίνο και φεύγουν οι Εγγλέζοι.
Την επομένη, ανήμερα του Πάσχα του καλοκαιριού, εορτή της Κοιμήσεως της
Θεοτόκου, άρχισαν να κτυπούν δυνατά και παρατεταμένα οι καμπάνες της Εκκλησίας
της Παναγίας. Οι Λυσιώτες και όλοι οι κύπριοι, γιόρτασαν τότε διπλό Πάσχα. Και
της Παναγίας και της απελευθέρωσης της Κύπρου από τον αποικιοκρατικό ζυγό. Ο πιστοί
βίωσαν τότε, ένα θαύμα της Παναγίας, αφού η είδηση αποτέλεσε κυριολεκτικά
κεραυνό εν αιθρία. Τότε δεν υπήρχαν τηλεοράσεις, ενώ τα ελάχιστα ραδιόφωνα που
υπήρχαν στο χωριό, άκουγαν την ελεγχόμενη από τους βρετανούς υπηρεσία
ραδιοφώνου.
Ανήμερα της ημέρας της Μεσοπεντηκοστής, της μεγάλης
γιορτής της Ορθοδοξίας, ημέρας κατά την οποία γιορτάζει η «Του Θεού Σοφία» στις
13 Μαΐου, έσκασε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η είδηση ότι ο Αρχιεπίσκοπος
Κύπρου Χρυσόστομος, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη
και συμφώνησαν το άνοιγμα, υπό προϋποθέσεις των εκκλησιών. Μέχρι το βράδυ,
κυκλοφόρησαν και πάλι στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και οι λεπτομέρειες του
πρωτοκόλλου και έγινε κυριολεκτικά «Ανάστα ο Θεός» αφού ουσιαστικά νικήθηκε και
το «κράτος» του κορωνοϊού. Η επίσημη ανακοίνωση έγινε μερικές μέρες αργότερα. Η
έναρξη εφαρμογής της χαλάρωσης για τις Εκκλησίες έγινε το Σάββατο 23 Μαΐου
ανήμερα της εορτής του Αγίου Συνεσίου Επισκόπου Καρπασίας.
Η αρχική απόφαση της κυβέρνησης, με τις οδηγίες των
λοιμωξιολόγων, ήταν να ανοίξουν οι εκκλησίες για τους πιστούς την 1η
Ιουνίου, δηλαδή τελευταίες στην διαδικασία, χαλάρωσης των μέτρων. Ευτυχώς στην
Ελλάδα, την οποία ευτυχώς αντιγράφουμε, επικράτησαν πιο σοφές σκέψεις και οι
ναοί άνοιξαν για τους πιστούς στις 17 Μαΐου. Οι προσευχές των πιστών
εισακούστηκαν, από τον Χριστό, την Παναγία και τους άλλους αγίους και έγινε το
θαύμα. Με την πρωτοβουλία του Μακαριωτάτου και την θετική ανταπόκριση του
Προέδρου της Δημοκρατίας, διορθώνεται το μεγάλος λάθος, το μεγάλο αμάρτημα κατά
άλλους, να παραμείνουν κλειστές οι Εκκλησίες και να απαγορευτεί ακόμη και η
Θεία Κοινωνία. Με την κίνηση αυτή, εξιλεώνονται εν μέρει και από πολλά άλλα λάθη
χειρισμών στην υπόθεση κορωνοϊός, τα οποία τουλάχιστον δυσαρέστησαν πολλούς
πιστούς. Και οι δύο ταγοί της πολιτείας και της Εκκλησίας, ευτυχώς ή δυστυχώς,
βρίσκονται σε μια πολύ δύσκολη ηλικία και δεν μπορούν τόσο εύκολα να «παίζουν»
με την Εκκλησία, όπως φαίνεται «έπαιξαν» οι σχετικά νεότεροι στην ηλικία
γιατροί και άλλοι ειδικοί.
Οι πιστοί ετοιμάζονται τώρα να γιορτάσουν την Απόδοση του
Πάσχα, στις 27 Μαΐου, εορτή για την οποία έγινε τόση φασαρία λίγο πριν την
Πάσχα στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο. Οι πιστοί θα παρακολουθήσουν την
ακολουθία της Αναστάσεως, όπως εψάλη την ημέρα της Αναστάσεως. Θα μπορέσουν να
μυριστούν το ευωδιαστό λιβάνι, να δουν τα κεριά με τις λαμπρές κορδέλες και να
ακούσουν το Χριστός Ανέστη, ζεστά και ζωντανά και όχι από τις ψυχρές
τηλεοράσεις. Θα μπορέσουν τώρα να Κοινωνήσουν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού,
το οποίο προσφέρεται «εις ίαση ψυχής και σώματος». Οι πιστοί στη συντριπτική
πλειονότητα τους, ακολουθούν την ρήση του Χριστού: «τα του Θεού τω Θεώ και τα
του Καίσαρος τω Καίσαρι», τηρούν τους νόμους της πολιτείας περισσότερο από
όλους τους άλλους πολίτες και μόνο όταν υπάρχει σύγκρουση μεταξύ Εκκλησίας και
πολιτείας, ακολουθούν τον Χριστό και όχι τους προσωρινούς στον κόσμο, κοσμικούς
ταγούς.
Οι ταγοί της πολιτείας, αλλά και οι ποιμένες της
Εκκλησίας, οφείλουν και ένα μεγάλο δημόσιο ευχαριστώ, προς τους ταπεινούς
παπάδες και τους άγνωστους αγίους ανθρώπους, οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα του
εγκλεισμού, στήριξαν σιωπηλά χιλιάδες κλονισμένους, είτε ψυχικά, είτε και
υλικά. Πρόσφεραν σε πολλές περιπτώσεις, πολλά περισσότερα και από τους γιατρούς
και τους νοσοκόμους και σίγουρα έσωσαν εκατοντάδες ανθρώπους, οι οποίοι
βρίσκονταν στο χείλος του γκρεμού. Σημαντική παράμετρος, στην διαδικασία άρσης
των μέτρων εγκλεισμού, αποτελούν και οι επισκέψεις συγγενών ασθενών στα
νοσοκομεία. Η διαδικασία της ανάρρωσης, δεν είναι μόνο σωματική υπόθεση, αλλά
υπάρχει και ψυχολογική διάσταση, η οποία πολλές φορές είναι πολύ πιο σημαντική.
Πρέπει επιτέλους να σταματήσει και η τραγωδία ανθρώπων, οι οποίοι πεθαίνουν
χωρίς να έχουν ένα δικό τους άνθρωπο, να τους κλείσει τα μάτια. Οι πιστοί ελπίζουν, προσεύχονται και ψάλλουν
το Χριστός Ανέστη. Και τώρα ψάλλουν και το «Τις Θεός Μέγας ως ο Θεός ημών. Συ
ει ο Θεός ο ποιών θαυμάσια μόνο…»
Σχόλια