Τατσιλίκια με την Εκκλησία
Τατσιλίκια με την Εκκλησία
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 17/5/2020
Καλά τόσο πολύ φοβούνται τους πιστούς οι
ταγοί του τόπου, πολιτικοί -τώρα και οι λοιμωξιολόγοι- οι οποίοι αποφάσισαν να
ανοίξουν τις εκκλησίες για τους πιστούς την 1η Ιουνίου. Και
αυτό, Θεού θέλοντος και κορωνοϊού επιτρέποντος. Τι πείραζε να ανοίξουν τέσσερις
ημέρες ενωρίτερα, δηλαδή στις 27 Μάιου, ώστε να μπορέσουν οι πιστοί
να γιορτάσουν, τουλάχιστον την Απόδοση του Πάσχα. Πριν μερικές βδομάδες, τόσο
στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο, έγινε τόση «φασαρία» ότι θα μπορέσουν οι
πιστοί να παρακολουθήσουν την ακολουθία της Αναστάσεως, τουλάχιστον την ημέρα
της Απόδοσης του Πάσχα. Ήταν το μεγάλο επιχείρημα για να πείσουν τους πιστούς
να μην πάνε στις εκκλησίες κατά την Μεγάλη Βδομάδα. Στην Ελλάδα οι εκκλησίες
άνοιξαν από σήμερα, 17 Μαΐου, με αυστηρούς κανόνες, όπως ισχύουν σε όλες τις
μεγάλες αίθουσες.
Είναι τουλάχιστον ατυχής, η απόφαση για
άνοιγμα των ναών την 1η Ιουνίου, είτε η απόφαση λήφθηκε τυχαία,
είτε υπέκρυπτε σκοπιμότητες και φόβους για τους εορτασμούς για την απόδοση του
Πάσχα. Μπορεί για τους ταγούς της πολιτείας, να αποτελούν «ψιλά γράμματα» οι
εορτασμοί του Πάσχα, αλλά για τους πιστούς, έχει μεγάλη σημασία, να
παρακολουθήσουν στις Εκκλησίες, την συγκλονιστική ακολουθία της Αναστάσεως, να
αισθανθούν το Αναστάσιμο Φως, το οποίο φωτοβολεί στον ουρανό και την γη και τα
καταχθόνια και νικά το κράτος του θανάτου. Ευτυχώς υπάρχει ακόμη λίγος χρόνος,
ώστε να διορθωθεί και αυτό το «τατσιλίκι» όπως λένε και οι παππούδες. Οι
ποιμένες της Εκκλησίες και ειδικότερα ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, ο οποίος
έχει άριστες σχέσεις με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, πρέπει να κάνει την
κίνηση, έστω και τώρα για να γιορτάσουν οι πιστοί τουλάχιστον την Απόδοση του
Πάσχα.
Στις 21 Μαΐου θα τερματιστούν σχεδόν όλες
οι απαγορεύσεις, θα ανοίξουν όλα τα σχολεία, τα κομμωτήρια και τα κουρεία, οι
καφετέριες και τα εστιατόρια, αλλά δεν θα ανοίξουν οι εκκλησίες για τους
Χριστιανούς. Οι πιστοί οι οποίοι ήδη πηγαίνουν στις εκκλησίες, για
να προσευχηθούν και να κοινωνήσουν του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, δεν
είναι μόνο ηλικιωμένοι, αλλά είναι και πολλοί άλλοι νεώτεροι. Να ‘ναι καλά ο
Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, με την εγκύκλιο του, η οποία έδωσε αυτή την ανάσα
ζωής σε πολλούς πιστούς και σίγουρα όχι τα διατάγματα του Υπουργού Υγείας. Οι
πιστοί στη συντριπτική πλειονότητα τους, δεν είναι ούτε εγκληματίες, ούτε και
«τατσίζιδες» οι οποίοι δεν υπακούουν στις εντολές της πολιτείας. Αυτό το
απέδειξαν με την αποχή τους, από τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας, ακόμη
και με την παραδειγματική συμπεριφορά τους, τώρα, με το δικαίωμα στην ατομική
προσευχή. Οι ταγοί της πολιτείας, οι λοιμωξιολόγοι, αλλά και στα κρυφά, κάποιοι
ποιμένες της Εκκλησίας, φοβούνται για την Θεία Κοινωνία και την χρήση κοινής λαβίδας
(κουταλιού) παρά και τις διαβεβαιώσεις πολλών άλλων γιατρών. Ωστόσο
σε αυτή την προσωρινή ζωή, τίποτα δεν είναι δεδομένο, ούτε η ζωή,
ούτε και ο θάνατος, αλλά ούτε και το θαύμα.
Οι ταγοί της πολιτείας, αλλά και οι
ποιμένες της Εκκλησίας, οφείλουν και ένα μεγάλο δημόσιο ευχαριστώ, προς τους
ταπεινούς παπάδες και τους άγνωστους αγίους ανθρώπους, οι οποίοι όλο αυτό το
διάστημα του εγκλεισμού, στήριξαν σιωπηλά χιλιάδες κλονισμένους, είτε ψυχικά,
είτε και υλικά. Πρόσφεραν σε πολλές περιπτώσεις, πολλά περισσότερα και από τους
γιατρούς και τους νοσοκόμους και σίγουρα έσωσαν εκατοντάδες ανθρώπους, οι
οποίοι βρίσκονταν στο χείλος του γκρεμού. Σημαντική παράμετρος, στην διαδικασία
άρσης των μέτρων εγκλεισμού, αποτελούν και οι επισκέψεις συγγενών ασθενών στα νοσοκομεία.
Η διαδικασία της ανάρρωσης, δεν είναι μόνο σωματική υπόθεση, αλλά υπάρχει και
ψυχολογική διάσταση, η οποία πολλές φορές είναι πολύ πιο σημαντική. Ακόμη
πρέπει επιτέλους να σταματήσει η τραγωδία ανθρώπων, οι οποίοι πεθαίνουν χωρίς
να έχουν ένα δικό τους άνθρωπο, να τους κλείσει τα μάτια. Σίγουρα άγνωστος θα
παραμείνει και ο αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι πέθαναν, γιατί φοβήθηκαν να
πάνε στο γιατρό κατά την διάρκεια του εγκλεισμού. Για άλλους επιβαρύνθηκε η
κατάσταση της υγείας τους, γιατί δεν πήγαν έγκαιρα σε νοσηλευτήρια. Ο κορωνοϊός
θα περάσει, όπως τόσες άλλες τραγωδίες σε αυτή την γη. Ας επικρατήσει
τουλάχιστον η κοινή λογική. Στην Εκκλησία, εκτός από την λογική, λειτουργεί και
το θαύμα, το οποίο αργά ή γρήγορα επιβεβαιώνεται με την θεία δίκη και την ευχή:
«Πρόσθες αυτοίς κακά, Κύριε, πρόσθες αυτοίς κακά, τοις ενδόξοις της γης».
Σχόλια