Η Ιφιγένεια του κορωνοϊού
Η Ιφιγένεια του κορωνοϊού
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
Έμελλε η τύχη, σε ένα πολύ καλό γιατρό, σύμφωνα με μαρτυρίες
στα Μέσα Κοινωνική Δικτύωσης, να θυσιαστεί ως άλλη Ιφιγένεια, για να φυσήξει ο
άνεμος της εκστρατείας ενημέρωσης κατά του κορωνοϊού. Ο Υπουργός Υγείας
Κωνσταντίνος Ιωάννου, ως άλλως Αγαμέμνωνας, θυσίασε, έστω και άθελα του, τον
άνθρωπο ο οποίος έσωσε όπως μαρτυρούν ασθενείς, πολλούς καρδιοπαθείς. Απόγευμα
Δευτέρας, έξι η ώρα το απόγευμα, όλος ο κόσμος καρφωμένος στις τηλεοράσεις
τους, ανέμενε να ακούσει σε απευθείας μετάδοση τον Υπουργό Υγείας, να
ανακοινώνει τα κακά μαντάτα και τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού στην Κύπρο. Άρχισε
με συστάσεις για ψυχραιμία και αποφυγή του πανικού, αλλά έριξε και την βόμβα
μεγατόνων, προκαλώντας ο ίδιος πανικό. Το πρώτο κρούσμα ήταν λειτουργός των
υπηρεσιών υγείας, σε δημόσιο νοσοκομείο και έμεινε ως εκεί, επικαλούμενος τα
προσωπικά δεδομένα. Τότε άρχισε το άγριο βρισίδι για τον γιατρό, αλλά και για
τον Υπουργό, ο οποίος πολλαπλασίασε τον πανικό του κόσμου. Ο καθένας συνειδητοποίησε
μπορούσε να είχε κολλήσει ιό, από συγγενείς και φίλους, οι οποίοι επισκέφθηκαν
κάποιο νοσοκομείο.
Δεν ξέρουμε αν ο Υπουργός Υγείας ζήτησε οποιαδήποτε γνωμάτευση
για τα προσωπικά δεδομένα, αλλά σίγουρα δεν σκέφτηκε το αυτονόητο, ότι το
δημόσιο συμφέρον είναι πάνω από τις νομικές γνωματεύσεις. Με άλλα λόγια, αυτά
τα οποία γράφουν ασυνείδητοι στο διαδίκτυο με τα δυστυχήματα, προκαλώντας
πανικό τους πολίτες, το έπραξε άθελα του ο Υπουργός Υγείας. Ευτυχώς φαίνεται
ότι συνειδητοποίησαν γρήγορα το σφάλμα τους, στο Υπουργείο Υγείας, ή διάβασαν
τα σχόλια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και λίγα λεπτά αργότερα, κυκλοφόρησε ως
πληροφορία, το όνομα του γιατρού Χρυσόστομου Κόκκινου. Φυσικά κανένας δεν
σκέφτηκε να προστατεύσει τον γιατρό, από το ηθικό λιντσάρισμα. Ο ίδιος σίγουρα
μέσα στον πανικό του, δεν μπορούσε να σκεφτεί λογικά, εκείνη την ώρα. Ωστόσο όφειλαν
κάποιοι οποίοι ήταν δίπλα του και γνώριζαν καλά το «παιγνίδι» της επικοινωνίας,
να κινηθούν με περισσότερη ψυχραιμία και όχι να τον εγκαταλείψουν αβοήθητο. Ο γιατρός
προέβη σε δηλώσεις σε διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, κατέθεσε την δική του
εκδοχή, η οποία ανέτρεψε σε μεγάλο βαθμό την «τάτσα» την οποία του άφησε το
Υπουργείο Υγείας. Επί της ουσίας, δεν ξέρουμε αν φέρει ή όχι ευθύνη ο γιατρός
γιατί κόλλησε τον κωρονοϊό ή αν ήταν απλώς άτυχος και βρέθηκε στον λάθος τόπο,
στην λάθος στιγμή. Η επιμονή του για διενέργεια εξέτασης για κωρονοϊό, χωρίς να
έχει συμπτώματα, έβαλε πολλούς σε υποψίες. Πάντως είτε έτσι, είτε αλλιώς ο
Χρυσόστομος Κόκκινος, έγινε αιτία για να «ξυπνήσουν» οι κυβερνώντες και οι
πολίτες, ώστε να μην πάθουμε τα ίδια με τους Ιταλούς.
Ο μύθος, λέει ότι ο χάρος, την εποχή της πανούκλας, τον
μεσαίωνα, κατέβηκε στην γη για να πάρει χίλιες ψυχές από μία πόλη. Ωστόσο λόγω
του πανικού ο οποίος προκλήθηκε πέθαναν πέντε χιλιάδες άνθρωποι. Δεν είναι
τυχαίο το γεγονός ότι εκκλησιαστικοί πατέρες, αλλά και ψυχολόγοι, λένε ότι
πρώτα αρρωσταίνει η ψυχή και μετά το σώμα. Μια άλλη παράμετρος είναι ο φόβος με την Θεία
Κοινωνία, όπου οι πιστοί σύμφωνα με την πίστη της Εκκλησίας, μεταλαμβάνουν από
το ίδιο Άγιο Ποτήριο και την ίδια Λαβίδα (κουταλάκι) το Σώμα και το Αίμα του
Χριστού. Καλό θα ήταν οι πολιτικοί και ιδιαίτερα ο Υπουργός Υγείας να απέφευγαν
τις συστάσεις και να περιορίζονταν στις γενικές υποδείξεις των ειδικών. Ο κάθε
άνθρωπος κάνει τις δικές του επιλογές, ανάλογα με τα πιστεύω του και σίγουρα
«τα του Θεού τω Θεώ και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι». Υπάρχουν και σε αυτή την
υπόθεση, επιστημονικές μαρτυρίες, οι οποίες αναφέρουν ότι σε ποτήρι ασημένιο,
δεν μπορούν να επιβιώσουν ιοί και μικρόβια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι
ιστορικά οι βασιλιάδες έπιναν νερό και ποτό, σε ασημένια ποτήρια. Μάλιστα και η
έκφραση γαλαζοαίματος βρήκε από το γαλάζιο χρώμα, το οποίο εμφάνιζαν οι
εστεμμένοι, αφού σωματίδια από το ασήμι, μεταφέρονταν στον σώμα τους. Στην
Αμερική έκαναν πειράματα σε πισίνες, οι οποίες επενδύθηκαν από ασήμι. Δεν
χρειάζονταν, γράφτηκε, ούτε χλωρίνη, ούτε άλλα χημικά για να διατηρούν καθαρό
το νερό. Η ουσία, στο χώρο της Εκκλησίας, δεν οφείλεται σίγουρα στα ασημένια
Θεία Ποτήρια, αλλά στο θαύμα της μεταβολής του ψωμιού και του κρασιού σε Σώμα
και Αίμα Χριστού.
Στην Κύπρο έχουμε και πάρα πολλά άγρια βότανα, τα οποία τους
προηγούμενους αιώνες, λέγεται ότι χρησιμοποιήθηκαν για την θεραπεία πολλών και
φοβερών ασθενειών και επιδημιών, όπου η πανούκλα. Λέγεται ότι πολλοί κύπριοι
πλούτισαν πουλώντας τα «θαυματουργά» για την εποχή βότανα. Καλό είναι το
Υπουργείο Γεωργίας, να επιστρατεύσει τους επιστήμονες βοτανολόγους και να
αρχίσουν πειράματα και δοκιμές για την αντιμετώπιση του κωρονοϊού. Ποιος ξέρει,
ίσως η ταπεινή Κύπρος να μπορέσει να προσφέρει εναλλακτικές θεραπείες στον
κόσμο. «Στην Κύπρο ακόμη λειτουργεί το θαύμα», όπως έλεγε και
ο Γιώργος Σεφέρης.
Σχόλια