Παραλίες για σκύλους
Παραλίες για σκύλους
Του Παναγιώτη Καπαρή
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 26/5/2019
"Αφού εκάμαν, που κάμαν το ψυχικό, ας
το κάμναν γερό και όχι μισό" αναφωνούσε φιλόζωος "νεανίας", με
γκρίζα μαλλιά και αρκετές δεκαετίες στην πλάτη του, ο οποίος ενθουσιάστηκε με
την ανακοίνωση για δημιουργία παραλίας σκύλων, πίσω από το αεροδρόμιο Λάρνακας
Πρωί, πρωί Σαββάτου, πήρε το σκυλάκι του και παρέα με την καλή του σύζυγο,
πήγαν στην πανέμορφη παραλία. Επαιξε ο σκύλος, έπαιξαν και αυτοί μαζί του,
ανέπνευσαν την καθαρό αέρα, απόλαυσαν την φύση και όλα ήταν τέλεια. Έλα όμως
που οι φυσικές ανάγκες, είναι υπεράνω και αυτής της φύσης. Στην περιοχή, δεν
υπήρχε ούτε ένα αποχωρητήριο. Ο άντρας πήγε πίσω από κάποιες ακακίες, αλλά η
γυναίκα αναγκάστηκε να πάρει το αυτοκίνητο και να τρέξει σε παραλιακό κέντρο,
το οποίο βρισκόταν μερικά χιλιόμετρα από την παραλία. Στο χώρο και κάποιες
τουρίστριες οι οποίες δεν γνοιάστηκαν ιδιαίτερα και ακολούθησαν το παράδειγμα
των αντρών.
Η ιστορία με τις καλές, αλλά μισές
εξαγγελίες, με τα μισά εγκαίνια, με τις μισές υποσχέσεις, και αποτελεί κανόνα,
στην Κύπρο και σίγουρα δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και η εξαγγελία
για παραλία σκύλων. Πολύ εύκολα, θα μπορούσε να δοθεί άδεια, από τις αρμόδιες
αρχές, σε πολλούς άνεργους νεαρούς -όχι σε ένα λεφτάδες- να φτιάξουν πολύ μικρά
περίπτερα στην παραλία, για να εξυπηρετείται ο κοσμάκης. Με τα ενοίκια, θα
μπορούσαν πολύ γρήγορα, να φτιαχτούν και αποχωρητήρια και άλλοι χώροι υγιεινής
στην παραλία. Ακόμη, καλό είναι όλες οι κατασκευές να είναι λυόμενες και
ξύλινες, ώστε να συνάδουν με το περιβάλλον και κυρίως να είναι όμορφες. Οι
επισκέπτες των παραλιών, αυτό το οποίο ζητούν είναι λίγη καλαισθησία, για να
ησυχάζει η ψυχή τους και σίγουρα όχι ακαλαίσθητες τσιμεντοκατασκευές.
Μια άλλη παράμετρος, είναι η καθαριότητα
της περιοχής από τις ακαθαρσίες των σκύλων, αφού πολλοί είναι οι ασυνείδητοι,
λεγόμενοι φιλόζωοι. Παίζουν και διασκεδάζουν με τα τετράποδα τους, αλλά ξεχνούν
να μαζέψουν τα περιττώματα τους. Σίγουρα δεν είναι ανάγκη να δημιουργηθεί
ειδική αστυνομία για τα ζώα, αλλά μπορεί εύκολα ένας Αστυνομικός, να περιπολεί
μια φορά την βδομάδα και να ελέγχει αν οι σκύλοι είναι καταγραμμένοι, αν έχουν
τα εμβόλια τους και αν δεν ενοχλούν άλλους σκύλους. Οι νόμοι υπάρχουν, οι
δυνατότητες να τεθεί μια τάξη είναι πολλές, αλλά ακόμη και οι απλές
παρατηρήσεις μπορούν να έχουν θεαματικά αποτελέσματα. Είναι και θέμα υγείας
τόσο για τους ανθρώπους, όσο και για τα άλλα ζώα. Με την δημιουργία μικρών
περιπτέρων στην περιοχών, σίγουρα θα υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος και
μεγαλύτερη ντροπή για τους ασυνείδητους. Υπάρχει και η λύση της περίφραξης της περιοχής,
αλλά ίσως αυτή η λύση να μην και η καλύτερη δυνατή.
Τώρα που η Κύπρο απέκτησε και Υφυπουργείο
Τουρισμού, καλό είναι να επεκταθούν οι καλές πρακτικές, οι οποίες υπάρχουν σε
πολυσύχναστες παραλίες και σε άλλες παραλίες, λιγότερο τουριστικές. Δηλαδή να
τοποθετηθούν μικρά ξύλινα παραβάν, για να μπορούν οι λουόμενοι να αλλάζουν
ρούχα. Να τοποθετηθούν, ντουζιέρες, έστω και με κερματοδέκτες, ώστε να
ξεπλένονται οι λουόμενοι. Το κόστος δεν είναι μεγάλο και σίγουρα τα κέρδη θα
είναι τεράστια, στο τέλος της ημέρας. Καλά είναι τα πολυτελέστατα ξενοδοχεία,
αλλά είναι απαραίτητες και οι μικρές κατασκευές, οι οποίες μπορούν να
προσφέρουν χαρά και η ηρεμία ψυχής και στους λιγότερο προνομιούχους αυτού του
τόπου. Εξάλλου πολλά δεν θέλει ο άνθρωπος για να βρει την χαρά και την ηρεμία.
Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι ή το κορίτσι του.
Σχόλια