Λεφτά… υπάρχουν


Λεφτά… υπάρχουν

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 14/4/2019





Άραγε υπάρχουν νόμοι σε αυτό τον τόπο, διερωτήθηκε μεταξύ καφέ και ταχινόπιτας σε καφενείο, διευθυντής του δημοσίου, ο οποίος αδυνατούσε να καταλάβει την επιμονή όλης της πολιτικής ηγεσίας, να βρει νομικούς τρόπους για να μην εφαρμόσει μια δικαστική απόφαση. Έχουμε εργασιακά συμβόλαια με το κράτος και είναι απαράδεκτο και μόνο να σκέφτονται, έλεγε, να βρουν τρόπους για να καταπατήσουν συμβόλαια. Θέλουν να καταπατήσουν τα ανθρώπινα μας δικαιώματα, έλεγε και υποδείκνυε ότι ευτυχώς υπάρχει και το ΕΔΑΔ, το οποίο δικαίωσε και τον Μάικ Τύμβιο, τον οποίο κάποτε οι ταγοί μας κορόιδευαν.

Συνέχισε λέγοντας ότι διοριστήκαμε στο δημόσιο, πριν δεκαετίες, για την μονιμότητα και τους καλύτερους όρους εργασίας και όχι για το ύψος του μισθού, το οποίο όταν διοριστήκαμε ήταν πολύ πιο χαμηλό, από τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα. Συνέχισε να λέει παραδείγματα δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι λόγω «κουρέματος» αναγκάστηκαν να διακόψουν τις σπουδές των παιδιών τους ή να μετακινήσουν τα παιδιά τους, σε άλλα πανεπιστήμια, γιατί δεν είχαν τα απαραίτητα κονδύλια. Για υπαλλήλους οι οποίοι αναγκάστηκαν να πωλήσουν τα σπίτια και τις περιουσίες τους, γιατί δεν μπορούσαν να πληρώνουν τις δόσεις τους. Και όλα αυτά γιατί κάποιοι παρανόμησαν.
Στην παρέα και διαβασμένος συνταξιούχος, ο οποίος άρχισε τις αναλύσεις για την έκδοση ομολόγων 3,2 δις ευρώ, «δανεικά και αγύριστα» φαίνεται, τα οποία δόθηκαν για την συμφωνία Συνεργατισμού και Ελληνικής Τράπεζας, με αποτέλεσμα να εκτοξευτεί το δημόσιο χρέος. Για τους τραπεζίτες υπήρχαν λεφτά και λύσεις, για τους μισθοσυντήρητους και τους συνταξιούχους δεν υπάρχουν χρήματα, διερωτάτο και άρχισε να μυκτηρίζει όλους όσοι, μας έφεραν σε αυτό το τραγικό σημείο.
Στην ομήγυρη και δικηγόρος, ο οποίος έλεγε ότι το ένα λάθος, δεν διορθώνεται με άλλο λάθος και διερωτήθηκε μια νομική «αλχημεία» θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, δεδομένου ότι πέραν από την κυπριακή δικαιοσύνη, υπάρχει και η Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη, η οποία απέδειξε ότι δεν καταλαβαίνει από «κουμπαροκρατίες». Αν τροποποιήσουν το Σύνταγμα για θέματα ιδιοκτησίας, έλεγε, ανοίγουν ένα τεράστιο παράθυρο, το οποίο κανένα δεν ξέρει που θα οδηγήσει, ακόμη και στο ξεχασμένο εθνικό μας θέμα. Υποδείκνυε ότι το κράτος έχει τεράστιες δυνατότητες να εισπράξει χρήματα με φορολογίες και διερωτήθηκε γιατί όλη η πολιτική ηγεσία επιμένει σε αντισυνταγματικές και παράνομες, όπως φαίνεται, λύσεις.
Η κουβέντα πήρε άλλες δύσκολες παραμέτρους, όταν στην παρέα προστέθηκε και ένας εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος έχασε την δουλειά του, πριν μερικά χρόνια και σήμερα εργάζεται με πολύ πιο χαμηλό μισθό. Εμείς πληρώσαμε την «νύμφη» έλεγε γιατί χάσαμε και τα «αυτά και τα πασχάλια.» Άρχισε τα «πινελάκια» για όλους όσοι τα έφαγαν και σήμερα λουφάζουν σε άγνωστα μέρη. Και πικραμένος άλλαξε κουβέντα.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ελάχιστοι βουλευτές, με νομικές γνώσεις, φώναζαν από το 2012 όταν δεν μπορούν να γίνουν αποκοπές μισθών με νομοθεσίες. Ωστόσο μπροστά στις διαβεβαιώσεις της Νομικής Υπηρεσίας και τις πιέσεις των τότε κυβερνώντων σιώπησαν, ελπίζοντας ότι ζούσαν τότε ένα κακό όνειρο, το οποίο τελικά έγινε πραγματικότητα. Το εύκολο σήμερα θα είναι να βρεθεί η νομική φόρμουλα και να μην επιστραφούν τα χρήματα. Το δύσκολο θα είναι συνέπειες της καταπάτησης για ακόμη μια φορά των θεσμών και η απαξίωση των πολιτών για τους πολιτικούς, η οποία οδηγεί σε νομικές τερατογεννήσεις. Το κυπριακό γαϊδούρι όταν κλωτσά και αλλοίμονο σε όποιος βρεθεί πίσω του. Η κυπριακή ιστορία επιβεβαίωσε πολλές φορές, τον κανόνα, ότι πάνω από την ανθρώπινη δικαιοσύνη, υπάρχει η θεία δίκη.



Σχόλια