Taxisnet για επιδόματα


Taxisnet για επιδόματα


ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 27-1-2019







Η Ελλαδίτσα μας, την οποία κάποτε κοροϊδεύαμε, μάς δείχνει το δρόμο στα μονοπάτια της σύγχρονης τεχνολογίας, μονολογούσε νεαρός. Προσπαθούσε να συμπληρώσει πολυσέλιδη φόρμα, για λογαριασμό συγγενικού του προσώπου, ώστε ο ηλικιωμένος άνθρωπος, να μπορέσει λάβει επιδόματα. Ο νεαρός, ο οποίος πρόσφατα επέστρεψε από την Αθήνα, έκανε αναφορά στο μηχανογραφικό ψηφιακό πρόγραμμα taxisnet, στο οποίο οι έλληνες πολίτες, μπορούν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, να μπουν από τον υπολογιστή του σπιτιού τους, να βάλουν τα στοιχεία τους και αυτόματα να ξέρουν αν δικαιούνται ή όχι επιδομάτων. Ακόμη χωρίς άλλη κίνηση, τα επιδόματα εμβάζονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.


Το ψηφιακό πρόγραμμα taxisnet χρησιμοποιείται και από τον Φόρο Εισοδήματος στην Κύπρο. Ωστόσο φαίνεται ότι δεν χρησιμοποιούνται όλες οι δυνατότητες του. Είναι καιρός να δοθεί το βάρος, στην ψηφιακή ανάπτυξη και όχι στο άνοιγμα νέων Κέντρων Εξυπηρέτησης των Πολιτών, τα οποία μπορούν να αποτελούν επανάσταση σε σχέση με την γραφειοκρατία της δημόσιας υπηρεσίας, αλλά δεν αποτελούν πανάκια, ούτε και το τέλος στον πόλεμο κατά της γραφειοκρατίας. Τα στοιχεία του φόρου εισοδήματος, πρακτικά και όχι θεωρητικά, θα πρέπει να αποτελούν το πρώτο κριτήριο των σχέσεων του πολίτη με το κράτος.

Σε λίγες βδομάδες όλοι οι πολίτες, όλοι οι εργαζόμενοι, θα αρχίσουν να πληρώνουν για το ΓΕΣΥ και ένα νέο μηχανογραφικό σύστημα θα τεθεί σε λειτουργία. Θα πρέπει όλοι οι δικαιούχοι, όλοι οι ασθενείς, να μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις, να κλείνουν ραντεβού, να πληρώνουν για γιατρούς και φάρμακα, με πιστωτικές κάρτες και απευθείας εντολές μέσω διαδικτύου. Επιτέλους οι εξαγγελίες για νοσοκομεία χωρίς την χρήση χαρτιού, να γίνει πραγματικότητα. Η ευκαιρία για ένα τεχνολογικό άλμα, είναι μεγάλη και δεν πρέπει να χαθεί. Με τις εξοικονομήσεις θα μπορούν να βελτιωθούν σε τεράστιο βαθμό και οι προσφερόμενες υπηρεσίες.


Τα βρέφη σήμερα πριν μάθουν να αρκουδίζουν και να περπατούν, μαθαίνουν να γυρίζουν ψηφιακές σελίδες στα κινητά τηλέφωνα και τις ταμπλέτες. Ακόμη για τους νεαρούς, αποτελεί βλακεία, να τυπώσουν φόρμες για αιτήσεις στο δημόσιο, τις οποίες ωστόσο θα πρέπει να συμπληρώσουν με την πένα και ακολούθως να τις προσκομίσουν σε κυβερνητικά γραφεία, ώστε να μπορέσουν να προωθηθούν. Οι μεσήλικες στην ηλικία, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι εδώ και δεκαετίες με τα κομπιούτερ, εκλιπαρούν για εκσυγχρονισμό του δημοσίου. Τελικά οι μόνοι, οι οποίοι ακόμη αντιστέκονται και φοβούνται την αλλαγή, είναι οι πιο μεγάλοι, οι οποίοι σύντομα θα οδηγηθούν στην σύνταξη. Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα άτομα αυτά, κατέχουν αυτή την περίοδο τις διευθυντές θέσεις.

Ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης πολεμά για να φέρει μια ώρα αρχύτερα την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση στον τόπο μας. Βουλευτές οργίζονται, γιατί ακόμη και με την πολυδάπανη μηχανογράφηση του δημοσίου, επιχειρείται χωρίς λογική, να μπουν οι «κετάπες» των φακέλων μέσα στα κομπιούτερ, αντί να απλοποιηθούν οι διαδικασίες. Πετυχημένοι επιχειρηματίες φωνάζουν με την νοοτροπία «τα ζα μου αργά» και δεν μπορούν να καταλάβουν ποιος είναι αυτός ο «νους», ο οποίος δεν μπορεί να καταλάβει τις δυνατότητες τις οποίες προσφέρει ψηφιακή εποχή.


Το παραμύθι για προστασία των προσωπικών δεδομένων, το οποίο ακούγεται συχνά πυκνά, μάλλον αποτελεί το άλλοθι, όλων όσων αρνούνται ή φοβούνται να προχωρήσουν σε τεχνολογική αναβάθμιση. Μέσω των κινητών τηλεφώνων τα δακτυλικά αποτυπώματα, ακόμη και τα στοιχεία από τις κόρες των ματιών, καταλήγουν εθελοντικά, ναι εθελοντικά, στους υπολογιστές των ανθρώπων, οι οποίοι ελέγχουν τα προγράμματα των κινητών τηλεφώνων, δηλαδή σε δύο βασικά εταιρίες. Αναρτάς μια φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτόματα το τηλέφωνο αναγνωρίζει πρόσωπα και σου αναγράφει το όνομα του διαδικτυακού φίλου. Ιατρικά και ψυχολογικά στοιχεία, δισεκατομμυρίων ανθρώπων, συλλέγονται και αναλύονται με αυτόματο τρόπο. Η προπαγάνδα και η χειραγώγηση των μαζών, γίνεται πλέον εξατομικευμένα και χωρίς κόπο. Ο κόσμος άλλαξε και καλό είναι το «βαθύ κράτος» των γραφειοκρατών, να παύσει να ταλαιπωρεί τους φτωχούς και καταφρονημένους, οι οποίοι το μόνο που ζητούν είναι την ελεημοσύνη του κράτους.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις