Η ασυδοσία των κουμπάρων


Η ασυδοσία των κουμπάρων

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 2/12/2018




«Η έξωθεν καλή μαρτυρία» του φορολογικού συστήματος στον τόπο μας, βρίσκεται στον πάτο, όση καλή θέληση και αν έχουν οι αρμόδιοι του Τμήματος Φορολογίας και του Υπουργείου Οικονομικών. Εδώ και δεκαετίες, με τα «παραθυράκια» των νόμων και τις «καμαρόπορτες» των ξεδιάντροπων απατεώνων του «λευκού κολάρου», φθάσαμε στο σημερινό μας κατάντημα. Η καλή Γενική Λογίστρια της Δημοκρατίας Ρέα Γεωργίου, μπορεί να προβαίνει σε εκκλήσεις για προώθηση της λεγόμενης «φορολογικής συνείδησης» αλλά φαίνεται ότι ξεχνά ότι ζει στην χώρα της «ρεμούλας» η οποία ακόμη ζει στην σκιά των κατηγοριών, ότι αποτελεί «πλυντήριο μαύρου χρήματος» για Ρώσους και άλλους ολιγάρχες.
Στο προσκήνιο έρχεται και πάλι ο Κεϋνσιανισμός, δηλαδή η πρακτική η οποία εφαρμόστηκε στην Αμερική μετά το κραχ του 1919 στην Νέα Υόρκη και το σχέδιο Μάρσαλ, το οποίο προωθήθηκε στην Γερμανία όταν αδυνατούσε να πληρώσει αποζημιώσεις, μετά την ήττα στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι θεωρίες του Κέυνς εφαρμόζονται με θρησκευτική ευλάβεια εδώ και ένα αιώνα, στην μάνα του Καπιταλισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες και σήμερα σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό και νικητής, στον ψυχρό πόλεμο, ήταν η Αμερική και ηττημένη η Σοβιετική Ένωση, η οποία και διαλύθηκε. Ο σοφός οικονομολόγος, είπε το πολύ απλό, ότι το κράτος είναι πάνω από τους επιχειρηματίες και τις Τράπεζες και είναι υπεύθυνο για την αναδιανομή του πλούτου και την ρύθμιση της αγοράς και των μέσων παραγωγής.


Με βάση την θεωρία του Κέυνς, πριν δέκα χρόνια, ο Μπαράκ Ομπάμα, ο τέως αμερικανός Πρόεδρος, κρατικοποίησε Τράπεζες, όταν κατάρρευσε ο αμερικανικός κολοσσός Lehman Brothers και σε δύο χρόνια τις πώλησε και πάλι σε ιδιώτες, σε πολλαπλάσιο ποσό από την τιμή αγοράς. Έτσι σώθηκε η αμερικανική οικονομία, σε χρόνο ρεκόρ, ενώ η Ευρωπαϊκή οικονομία, μαζί και η κυπριακή και η ελληνική οικονομία, ακόμη ταλανίζονται. Η μεγάλη διαφορά, είναι ότι στην Αμερική οι αποφάσεις λαμβάνονται πρώτα από τους τεχνοκράτες και ύστερα από τους πολιτικούς, ενώ στην Ευρώπη, οι πολιτικοί έχουν τον πρώτο λόγο και ακολουθούν οι τεχνοκράτες, οι οποίοι συνήθως καλούνται να εφαρμόσουν τα «χούγια» (πάθη) των πολιτικών.



Αλήθεια πως μπορείς να πείσεις σήμερα ένα κύπριο πολίτη να πληρώνει το φόρο του, με βάση την συνείδηση του και όχι από τον φόβο της τιμωρίας, όταν όπου γυρίσει το πρόσωπο του, βλέπει παρανομίες και αδικίες. Τα τελευταία 20 χρόνια, είχαμε το χρηματιστηριακό σκάνδαλο, το οποίο κατέκλεψε με την δύναμη ή την αδυναμία του νόμου, τις οικονομίες εκατοντάδων χιλιάδων μεροκαματιάρηδων. Ακολούθησε η περίφημη φορολογική αμνηστία, όπου νομιμοποιήθηκαν δισεκατομμύρια μαύρες λίρες. Ήρθε η οικονομική κρίση, το κούρεμα, τα κόκκινα δάνεια, η διάλυση του Συνεργατισμού, η φτωχοποίηση δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων και τώρα εμφανίζονται φαινόμενα αστέγων. Και από πάνω ο κοσμάκης καλείται και πληρώνει εκατοντάδες εκατομμύρια για έρευνες και εμπειρογνώμονες, απλά για να γεμίζουν τα ράφια των αρμοδίων.

Η φορολογική συνείδηση λειτουργεί στις σκανδιναβικές και άλλες προηγμένες χώρες, όπου το κράτος φροντίζει τους πολίτες και η δικαιοσύνη προστατεύει τους ανθρώπους. Το Τμήμα Φορολογίας ζητά ακόμη 150 υπαλλήλους, ενώ εξακολουθεί να επιμένει ότι πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις. Αλήθεια γιατί θα πρέπει να υποβάλλουν φορολογική δήλωση οι υπάλληλοι, όταν πληρώνουν το φόρο πριν πάρουν τον μισθό τους. Γιατί να μην υποβάλουν δήλωση μόνο όσοι διεκδικούν επιστροφές από το φόρο. Με αυτό τον τρόπο, θα απελευθερωθούν εκατοντάδες υπάλληλοι, οι οποίοι θα μπορέσουν να τρέξουν τους φοροφυγάδες του «λευκού κολάρου». Αλλά το σημερινό χάος, εξυπηρετεί τους «κουμπάρους» πίσω από το οποίο κρύβονται οι ασυνείδητοι. Το ευτύχημα, είναι ότι οι νυκτερινές ερινύες δεν κάνουν διακρίσεις και ότι κανένας δεν μπορεί να κουβαλήσει χρυσάφι στον άλλο κόσμο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις