Νεκροί από τα καυσαέρια
Νεκροί από τα καυσαέρια
Ένα
μεγάλο χωριό χάνεται κάθε χρόνο από τα καυσαέρια, ενώ από τα δυστυχήματα
χάνεται ένα μικρό χωριό. Η πολιτεία δαπανά πολλά εκατομμύρια για αστυνόμευση,
για ενημέρωση των οδηγών και για αναβάθμιση των δρόμων, ώστε να μειωθούν τα
δυστυχήματα. Ωστόσο για τους θανάτους από τα καυσαέρια, ούτε λόγος, ούτε
κουβέντα. Ο καθηγητής και βουλευτής των Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, δήλωσε
πριν μερικές μέρες, ότι 500 με 700 άτομα στην Κύπρο, πεθαίνουν κάθε χρόνο λόγω
των καυσαερίων και της μόλυνσης της ατμόσφαιρας, ενώ άγνωστος παραμένει ο
αριθμός των φοβερών ασθενειών που προκαλούνται, λόγω της μόλυνσης. Έκανε και
ιδιαίτερη αναφορά στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία μολύνουν σε
πολλαπλάσιο βαθμό την ατμόσφαιρα.
Στην
Κύπρο υπάρχει η λατρεία των φώτων τροχαίας. Όλοι οι δρόμοι, κυρίως της
Λευκωσίας, γέμισαν φώτα αλλά και αναχώματα και η πρωτεύουσα αναδύει μυρωδιές
θανατηφόρων καυσαερίων. Ξεκινούν και σταματούν τα αυτοκίνητα, κάθε λίγα μέτρα,
με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται η κατανάλωση καυσίμων, να αυξάνονται τα μηχανικά
προβλήματα και φυσικά να γίνονται φουγάρα οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Και
όλα αυτά, προς μεγάλη χαρά της βιομηχανίας των καυσίμων, των εμπόρων και των μηχανικών
αυτοκινήτων. Ο τζίρος των καυσαερίων είναι τόσο μεγάλος, ώστε ακόμη και
γερμανικοί κολοσσοί αυτοκινήτων, να καταδεχθούν να δημιουργήσουν ειδικά ηλεκτρονικά
προγράμματα, για να εξαπατήσουν και τους αμερικανούς. Φυσικά κάποιος «μίλησε»
και έπεσαν πρόστιμα δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι
Αμερικανοί εφάρμοσαν στις μεγαλουπόλεις τους, το πολύ απλό σύστημα. Κατάργησαν
τους διπλούς δρόμους, δηλαδή όλοι οι δρόμοι είναι μιας κατεύθυνσης. Αποτέλεσμα
είναι να μειωθούν δραστικά τα δυστυχήματα και επιπλέον διευκολύνεται η
κυκλοφορία. Στην Γαλλία εφαρμόζουν το σύστημα με τους κυκλικούς κόμβους και τα
φώτα τροχαίας είναι ελάχιστα. Ανάλογα μέτρα διευκόλυνσης της τροχαίας και των
ανθρώπων, λαμβάνονται σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Φυσικά στις
μεγαλουπόλεις υπάρχουν και αξιόπιστα και φθηνά μέσα μαζικής μεταφοράς των
ανθρώπων.
ΤΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
24/9/2017
Ένα
μεγάλο χωριό χάνεται κάθε χρόνο από τα καυσαέρια, ενώ από τα δυστυχήματα
χάνεται ένα μικρό χωριό. Η πολιτεία δαπανά πολλά εκατομμύρια για αστυνόμευση,
για ενημέρωση των οδηγών και για αναβάθμιση των δρόμων, ώστε να μειωθούν τα
δυστυχήματα. Ωστόσο για τους θανάτους από τα καυσαέρια, ούτε λόγος, ούτε
κουβέντα. Ο καθηγητής και βουλευτής των Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, δήλωσε
πριν μερικές μέρες, ότι 500 με 700 άτομα στην Κύπρο, πεθαίνουν κάθε χρόνο λόγω
των καυσαερίων και της μόλυνσης της ατμόσφαιρας, ενώ άγνωστος παραμένει ο
αριθμός των φοβερών ασθενειών που προκαλούνται, λόγω της μόλυνσης. Έκανε και
ιδιαίτερη αναφορά στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία μολύνουν σε
πολλαπλάσιο βαθμό την ατμόσφαιρα.
Στην
Θεσσαλονίκη, πριν μερικά χρόνια, θέλησαν οι αρχαιολόγοι να λάβουν μέτρα για να
προστατεύσουν το γνωστότερο μνημείο της πόλης, την Καμάρα, την αψίδα του
Γαλέριου, η οποία τα τελευταία χρόνια καταστρέφεται από τα καυσαέρια, τα οποία ήδη
άλλαξαν το χρώμα της. Μετέφεραν τα φώτα τροχαία, για διέλευση των πεζών, αρκετά
μέτρα μακριά, ώστε να μην σταματούν τα αυτοκίνητα δίπλα από την Καμάρα. Ωστόσο
επειδή για χρόνια, ο κόσμος έμαθε να διασταυρώνει την λεωφόρο Εγνατίας,
συνέχισε να διασταυρώνει από το συγκεκριμένο σημείο και πολλαπλασιάστηκαν τα
δυστυχήματα. Έτσι αναγκάστηκαν οι αρμόδιοι να επαναφέρουν τα φώτα τροχαία,
κρίνοντας ότι είναι πιο σημαντικές οι ανθρώπινες ζωές, από τα αρχαία μνημεία.
Στην
Κύπρο υπάρχει η λατρεία των φώτων τροχαίας. Όλοι οι δρόμοι, κυρίως της
Λευκωσίας, γέμισαν φώτα αλλά και αναχώματα και η πρωτεύουσα αναδύει μυρωδιές
θανατηφόρων καυσαερίων. Ξεκινούν και σταματούν τα αυτοκίνητα, κάθε λίγα μέτρα,
με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται η κατανάλωση καυσίμων, να αυξάνονται τα μηχανικά
προβλήματα και φυσικά να γίνονται φουγάρα οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Και
όλα αυτά, προς μεγάλη χαρά της βιομηχανίας των καυσίμων, των εμπόρων και των μηχανικών
αυτοκινήτων. Ο τζίρος των καυσαερίων είναι τόσο μεγάλος, ώστε ακόμη και
γερμανικοί κολοσσοί αυτοκινήτων, να καταδεχθούν να δημιουργήσουν ειδικά ηλεκτρονικά
προγράμματα, για να εξαπατήσουν και τους αμερικανούς. Φυσικά κάποιος «μίλησε»
και έπεσαν πρόστιμα δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τραγική
είναι η πρακτική πολλών μικροεπιχειρηματιών, οι οποίοι σηκώνουν το τηλέφωνο,
παίρνουν κομματάρχες και απαιτούν φώτα τροχαίας δίπλα από την επιχείρηση τους,
ώστε να σταματούν τα αυτοκίνητα και να διαφημίζεται δωρεάν η πραμάτεια τους. Οι
κουτοπόνηροι πολιτικάντηδες, σηκώνουν το τηλέφωνο, δίνουν εντολές στους φοβισμένους
δημόσιους υπάλληλους, αλλάζουν οι σχεδιασμοί και τελικά θυσιάζουν μερικούς
ανθρώπους, για να ικανοποιήσουν τα αιτήματα κουτοπόνηρων μικροεπιχειρηματιών.
Τώρα που έρχονται και οι εκλογές, η κατάσταση έχει ξεφύγει και ακόμη και οι
νέοι δρόμοι που φτιάχνονται, με δαπάνες πολλών εκατομμυρίων ευρώ, είναι στα
μέτρα μερικών «φωνακλάδων» και όχι του συνόλου των ανθρώπων.
Οι
Αμερικανοί εφάρμοσαν στις μεγαλουπόλεις τους, το πολύ απλό σύστημα. Κατάργησαν
τους διπλούς δρόμους, δηλαδή όλοι οι δρόμοι είναι μιας κατεύθυνσης. Αποτέλεσμα
είναι να μειωθούν δραστικά τα δυστυχήματα και επιπλέον διευκολύνεται η
κυκλοφορία. Στην Γαλλία εφαρμόζουν το σύστημα με τους κυκλικούς κόμβους και τα
φώτα τροχαίας είναι ελάχιστα. Ανάλογα μέτρα διευκόλυνσης της τροχαίας και των
ανθρώπων, λαμβάνονται σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Φυσικά στις
μεγαλουπόλεις υπάρχουν και αξιόπιστα και φθηνά μέσα μαζικής μεταφοράς των
ανθρώπων.
Είναι
τραγικό ακόμη και να το σκεφθεί κανείς, ότι η Λευκωσία, μια μικρή πόλη 250-300
χιλιάδων ανθρώπων, έχει τόσο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Για να διασχίσεις την
πόλη, χρειάζεσαι τουλάχιστον μια ώρα, δηλαδή μια μικρή απόσταση μερικών
χιλιομέτρων. Τρελό είναι και το γεγονός, ότι ενώ υπάρχουν τόσο σοφοί
σχεδιασμοί, τόσες σοφές λύσεις από ειδικούς, όλες οι μελέτες μένουν στα
συρτάρια. Το μόνο που μένει, είναι τα τραγικά νούμερα των θανάτων από τα
καυσαέρια. Το μόνο μπορεί να πει κανείς είναι, ο Θεός μακαρίσει τα θύματα και
ας ελεήσει τους ζώντες, θύτες και μελλοντικά θύματα.
Σχόλια