Σβήνετε τα φώτα στο δημόσιο
Σβήνετε τα φώτα στο δημόσιο
«Είμαστε τριτοκοσμικοί, λες και ζούμε στην εποχή των
προπαππούδων μας, οι οποίοι κινούνταν με λάμπες
πετρελαίου», μονολογούσε σε καφετέρια,
εξοργισμένος, βιοπαλαιστής ο οποίος αναγκάζεται να ξεκινά
για την δουλειά του, πριν χαράξει το φως. «Σβήνουν τα φώτα στους δρόμους, πριν
ξημερώσει και αναγκαζόμαστε να οδηγούμε στο απόλυτο σκοτάδι, με χίλιους δυο
κινδύνους, στους ανάκατους και γεμάτους παγίδες δρόμους της Κύπρου». Παραδίπλα,
άλλος βασανισμένος μεροκαματιάρης, μηχανόβιος, άρχισε να λέει το δικό του πόνο,
αφού υποχρεωτικά κυκλοφορά με μοτοσυκλέτα. «Νυκτώνει και τα φώτα στους δρόμους
δεν ανάβουν, με αποτέλεσμα να αποτελούμε κινητούς στόχους για τα αυτοκίνητα».
Στην κουβέντα μπήκαν και άλλοι της παρέας και
άρχισαν το βρισίδη για τους «αχαΐρευτους» του δημοσίου και των δήμων, οι οποίοι
σκέφτηκαν και αυτή την κουτοπονηριά. Αντί να σβήνουν τα βράδια τα
φώτα στα γραφεία τους, τα οποία πολλές φορές αφήνουν αναμμένα, αντί να
μαζέψουν τους υπαλλήλους σε μικρότερα γραφεία, για να έχουν οικονομία σε
κλιματισμό, αντί να σκέφτονται, όπως σκέφτονται για το σπίτι τους, λειτουργούν
όπως τους ξιπασμένους αριστοκράτες, που θέλουν φως ακόμη και για τα κτηνά τους.
Φυσικά ξένος «ποπός» χίλιες ξυλιές, όπως λέει και η λαϊκή ρήση. Πληρώνουν οι
φορολογούμενοι πολίτες, οι οποίοι όμως δεν διαμαρτύρονται και το μόνο που
κάνουν είναι να γκρινιάζουν.
Η κοινή λογική,
επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά, ότι δεν είναι καθόλου
κοινή. Το παζάρι εδώ και πολλά χρόνια, είναι γεμάτο, από απλές συσκευές, οι
οποίες ανάβουν και κλείνουν τα ηλεκτρικά φώτα, ανάλογα με το φως της ημέρας.
Γιατί δεν βάζουν σε όλα τα δημόσια γραφεία, τέτοιους μηχανισμούς, ώστε να μην
ξεχνούν ή να μην σκοτίζονται οι υπάλληλοι του δημοσίου, να σβήνουν τα φώτα
στους διαδρόμους, στις βεράντες, στις τουαλέτες ακόμη και στα γραφεία, όταν δεν
υπάρχει κίνηση. Πολλές αβαρίες γίνονται και στα στρατόπεδα, κυρίως τα
εγκαταλελειμμένα, όπου τα φώτα ανάβουν χωρίς λόγο και χωρίς αιτία. Η πλάκα είναι
ότι πολλοί κλέφτες σιδερικών, εισέρχονται τις νύκτες σε εγκαταλελειμμένα
στρατόπεδα και αρπάζουν ότι βρουν και χωρίς να ταλαιπωρούνται.
Με τον ίδιο τρόπο,
θα μπορούσαν να λειτουργούν και τα φώτα στους δρόμους. Μόλις νυχτώσει να
ανάβουν οι στύλοι και μόλις ξημερώσει να σβήνουν τα φώτα. Τι πιο απλό και τι
πιο λογικό. Αντιθέτως τα φώτα, για εξοικονόμηση τάχα από τους δήμους, ανάβουν
όταν βυθιστεί το σκοτάδι και σβήνουν πολύ πριν φέξει. Η πρακτική αυτή δεν είναι
εξοικονόμηση, αλλά κακός χειρισμός, κακή νοοτροπία και το χειρότερο παίδεμα των
οδηγών αυτοκινήτων. Και όλα αυτά την ώρα οι δήμαρχοι «κλαίγονται» για τα χρέη,
που τους άφησαν οι προκάτοχοι τους, για την κακοδιαχείριση και τις σπατάλες.
Μόνο που κανείς δεν γνοιάζεται για να γίνουν καταγγελίες στην Αστυνομία και την
Νομική Υπηρεσία, για να τιμωρηθούν όλοι αυτοί που εξανέμισαν τα χρήματα των
φορολογουμένων, σε πυροτεχνήματα και σε κορδέλες εγκαινίων, άχρηστων και
αλαζονικών έργων.
Στο μυαλό έρχεται
η ιστορική ρήση του παραιτηθέντος Σωκράτη Χάσικου, ο οποίος κατάγγειλε τα μικρά
βασίλεια των δημάρχων και των κοινοταρχών και πρότεινε την συνένωση δήμων και
κοινοτήτων, ώστε να υπάρξουν εξοικονομήσεις. Έφερε ειδικούς από το εξωτερικό, προσπάθησε,
αλλά το βαθύ κράτος των αναντικατάστατων, ανέτρεψε τα πάντα, ακόμη και στην
εποχή οικονομικής κρίσης. Στην νήσο των Αγίων και της μπανανίας, οι μεγάλες
λογικές αλλαγές δεν γίνονται και όλα κινούνται σε ρυθμούς των «κουμπάρων» και
του «κρύψε να περάσουμε». Τουλάχιστον ας αλλάξουν τα μικρά και ασήμαντα, όπως ο
χρόνος που ανάβουν και σβήνουν τα φώτα στους δρόμους. Λίγο περισσότερο φως δεν
βλάπτει, αντιθέτως θα κάνει καλό.
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 7/5/2017
«Είμαστε τριτοκοσμικοί, λες και ζούμε στην εποχή των
προπαππούδων μας, οι οποίοι κινούνταν με λάμπες
πετρελαίου», μονολογούσε σε καφετέρια,
εξοργισμένος, βιοπαλαιστής ο οποίος αναγκάζεται να ξεκινά
για την δουλειά του, πριν χαράξει το φως. «Σβήνουν τα φώτα στους δρόμους, πριν
ξημερώσει και αναγκαζόμαστε να οδηγούμε στο απόλυτο σκοτάδι, με χίλιους δυο
κινδύνους, στους ανάκατους και γεμάτους παγίδες δρόμους της Κύπρου». Παραδίπλα,
άλλος βασανισμένος μεροκαματιάρης, μηχανόβιος, άρχισε να λέει το δικό του πόνο,
αφού υποχρεωτικά κυκλοφορά με μοτοσυκλέτα. «Νυκτώνει και τα φώτα στους δρόμους
δεν ανάβουν, με αποτέλεσμα να αποτελούμε κινητούς στόχους για τα αυτοκίνητα».
Στην κουβέντα μπήκαν και άλλοι της παρέας και
άρχισαν το βρισίδη για τους «αχαΐρευτους» του δημοσίου και των δήμων, οι οποίοι
σκέφτηκαν και αυτή την κουτοπονηριά. Αντί να σβήνουν τα βράδια τα
φώτα στα γραφεία τους, τα οποία πολλές φορές αφήνουν αναμμένα, αντί να
μαζέψουν τους υπαλλήλους σε μικρότερα γραφεία, για να έχουν οικονομία σε
κλιματισμό, αντί να σκέφτονται, όπως σκέφτονται για το σπίτι τους, λειτουργούν
όπως τους ξιπασμένους αριστοκράτες, που θέλουν φως ακόμη και για τα κτηνά τους.
Φυσικά ξένος «ποπός» χίλιες ξυλιές, όπως λέει και η λαϊκή ρήση. Πληρώνουν οι
φορολογούμενοι πολίτες, οι οποίοι όμως δεν διαμαρτύρονται και το μόνο που
κάνουν είναι να γκρινιάζουν.
Η κοινή λογική,
επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά, ότι δεν είναι καθόλου
κοινή. Το παζάρι εδώ και πολλά χρόνια, είναι γεμάτο, από απλές συσκευές, οι
οποίες ανάβουν και κλείνουν τα ηλεκτρικά φώτα, ανάλογα με το φως της ημέρας.
Γιατί δεν βάζουν σε όλα τα δημόσια γραφεία, τέτοιους μηχανισμούς, ώστε να μην
ξεχνούν ή να μην σκοτίζονται οι υπάλληλοι του δημοσίου, να σβήνουν τα φώτα
στους διαδρόμους, στις βεράντες, στις τουαλέτες ακόμη και στα γραφεία, όταν δεν
υπάρχει κίνηση. Πολλές αβαρίες γίνονται και στα στρατόπεδα, κυρίως τα
εγκαταλελειμμένα, όπου τα φώτα ανάβουν χωρίς λόγο και χωρίς αιτία. Η πλάκα είναι
ότι πολλοί κλέφτες σιδερικών, εισέρχονται τις νύκτες σε εγκαταλελειμμένα
στρατόπεδα και αρπάζουν ότι βρουν και χωρίς να ταλαιπωρούνται.
Με τον ίδιο τρόπο,
θα μπορούσαν να λειτουργούν και τα φώτα στους δρόμους. Μόλις νυχτώσει να
ανάβουν οι στύλοι και μόλις ξημερώσει να σβήνουν τα φώτα. Τι πιο απλό και τι
πιο λογικό. Αντιθέτως τα φώτα, για εξοικονόμηση τάχα από τους δήμους, ανάβουν
όταν βυθιστεί το σκοτάδι και σβήνουν πολύ πριν φέξει. Η πρακτική αυτή δεν είναι
εξοικονόμηση, αλλά κακός χειρισμός, κακή νοοτροπία και το χειρότερο παίδεμα των
οδηγών αυτοκινήτων. Και όλα αυτά την ώρα οι δήμαρχοι «κλαίγονται» για τα χρέη,
που τους άφησαν οι προκάτοχοι τους, για την κακοδιαχείριση και τις σπατάλες.
Μόνο που κανείς δεν γνοιάζεται για να γίνουν καταγγελίες στην Αστυνομία και την
Νομική Υπηρεσία, για να τιμωρηθούν όλοι αυτοί που εξανέμισαν τα χρήματα των
φορολογουμένων, σε πυροτεχνήματα και σε κορδέλες εγκαινίων, άχρηστων και
αλαζονικών έργων.
Στο μυαλό έρχεται
η ιστορική ρήση του παραιτηθέντος Σωκράτη Χάσικου, ο οποίος κατάγγειλε τα μικρά
βασίλεια των δημάρχων και των κοινοταρχών και πρότεινε την συνένωση δήμων και
κοινοτήτων, ώστε να υπάρξουν εξοικονομήσεις. Έφερε ειδικούς από το εξωτερικό, προσπάθησε,
αλλά το βαθύ κράτος των αναντικατάστατων, ανέτρεψε τα πάντα, ακόμη και στην
εποχή οικονομικής κρίσης. Στην νήσο των Αγίων και της μπανανίας, οι μεγάλες
λογικές αλλαγές δεν γίνονται και όλα κινούνται σε ρυθμούς των «κουμπάρων» και
του «κρύψε να περάσουμε». Τουλάχιστον ας αλλάξουν τα μικρά και ασήμαντα, όπως ο
χρόνος που ανάβουν και σβήνουν τα φώτα στους δρόμους. Λίγο περισσότερο φως δεν
βλάπτει, αντιθέτως θα κάνει καλό.
Σχόλια