Το θαύμα των πιστωτικών καρτών
Το θαύμα των
πιστωτικών καρτών
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
30/4/2017
Έγινε θαύμα στην
Ελλάδα, αναφωνούσε κύπριος οικονομολόγος, ο οποίος διάβαζε στην Γιουροστάτ, την
ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, ότι αυξήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 3,9%,
ενώ τα σαΐνια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και των πολυδιαβασμένων της
Φρανκφούρτης προέβλεπαν αύξηση μόνο 0,5%. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε σχεδόν
επτά δισεκατομμύρια ευρώ στα δημόσια ταμεία. Όμως τίποτα δεν γίνεται τυχαίο
στην οικονομία, αφού εδώ και χρόνια είναι αδύνατα τα λογιστικά μαγειρέματα στην
ελληνική οικονομία, η οποία ελέγχεται
και ξανα-ελέγχεται από τους κέρβερους των θεσμών ή της τρόικας.
Άλλος
οικονομολόγος, με πολύ καλές σχέσεις με το βαθύ κράτος των Αθηνών, σε καφετέρια
της Λευκωσίας, συμπλήρωνε ότι το μυστικό βρίσκεται στο τολμηρό βήμα του Αλέξη
Τσίπρα και του οικονομικού επιτελείου, να προωθήσουν τις πιστωτικές κάρτες και
να τις διασυνδέσουν με το αφορολόγητο. Με απλά λόγια, υπάρχει πλέον κίνητρο,
στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τις πιστωτικές κάρτες. Η μαγική αυτή κίνηση,
είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή. Οι μόνοι που
φαίνεται ότι αντιστέκονται και επικαλούνται διάφορα προσχήματα, είναι οι
δικηγόροι, οι οποίοι ωστόσο αναμένουν, λένε, αποφάσεις δικαστηρίων σε
προσφυγές.
Όσοι σπούδασαν ή
έζησαν στην Ελλάδα, θυμούνται την εικόνα ακόμη και μπακάληδων, να βάζουν το
χέρι στην τσέπη και να βγάζουν τεράστιες δεσμίδες, κάποτε με χιλιάρικα και
σήμερα με πεντηντά-ευρώ. Οι συναλλαγές με τις Τράπεζες –όπου απαιτείτο τεράστια
υπομονή για να εξυπηρετηθείς- και η χρήση επιταγών, εθεωρείτο κάτι το αμαρτωλό,
ή καλύτερα αποτελούσε τον ευκολότερο τρόπο, για να ξεφεύγουν οι άνθρωποι από
τις αμαρτωλές εφορίες και την καταβολή φορολογιών. Το ελληνικό κράτος,
διαχρονικά στην συνείδηση των ελλήνων πολιτών ήταν ο «κακός» και η «κλοπή» από
το δημόσιο, ήταν κάτι το θεμιτό και επιβαλλόμενο. Η μίζα, το φακελάκι, ήταν ο
κανόνας, για να κινηθεί το γραφειοκρατικό σύστημα, ακόμη και για να γιατρευτούν
οι άνθρωποι.
Στις σκανδιναβικές
και άλλες χώρες, εδώ και πολλά χρόνια, οι Κεντρικές Τράπεζες, εκδίδουν ένα
είδος πιστωτικών καρτών, σε όλους τους πολίτες και στις οποίες χωρίς χρέωση,
καταγράφονται όλες οι συναλλαγές. Αποτέλεσμα είναι κανένας να μην μπορεί να
κλέβει το δημόσιο. Στην Αμερική, η ισχυρότερη υπηρεσία του κράτους, είναι ο
φόρος εισοδήματος, ο οποίος κυνηγά και ελέγχει όλους τους πολίτες, μέχρι σημείου
τρέλας. Σε ανάλογο επίπεδο, είναι ο έλεγχος και σε άλλες ισχυρές οικονομικά
χώρες, όπου το σύστημα λειτουργεί και δεν ανέχεται οποιαδήποτε ζαβολιά. Ωστόσο
κοινή συνισταμένη όλων αυτών των χωρών, είναι οι σχετικά χαμηλοί φόροι, ώστε να
μην αισθάνονται οι πολίτες ότι τους κλέβει το σύστημα. Η περίφημη φορολογική
συνείδηση, κτίζεται στη βάση της λογικής και όχι στη βάση των εξωφρενικά ψηλών
φόρων.
Στην Κύπρο της
μίζας και της διαπλοκής, σίγουρα μια καλή λύση, θα ήταν η προώθηση της χρήσης
πιστωτικών καρτών, με ανάλογα ωφελήματα για τους πολίτες. Έκπτωση σε όσους
πληρώνουν φόρους με πιστωτικές, αλλά και απευθείας κατάθεση του ΦΠΑ στα δημόσια
ταμεία, ώστε να μην παρατηρείται το σχιζοφρενικό εγκληματικό φαινόμενο, της μη
καταβολής του ΦΠΑ, δηλαδή των φόρων που πληρώνουν οι καταναλωτές, διά μέσου των
εμπόρων. Ακόμη επείγει η υποχρεωτική πληρωμή των γιατρών και των δικηγόρων, με
πιστωτικές κάρτες, ώστε να γλιτώσουν και αυτοί οι άνθρωποι, από την ρετσινιά
των πρωταθλητών στην φοροδιαφυγή. Επίσης θα πρέπει άμεσα, να καταργηθούν όλα τα
επιδόματα των αξιωματούχων του κράτους και να τους δοθούν πιστωτικές κάρτες,
όπως συμβαίνει σε όλες τις ιδιωτικές εταιρίες. Με απλά λόγια, το κράτος –οι
φορολογούμενοι πολίτες- να πληρώνουν μόνο τα τηλέφωνα που κάνουν οι
αξιωματούχοι, μόνο όσα κεράσματα προσφέρουν και μόνο όση βενζίνη βάζουν στα
αυτοκίνητα. Στην πράξη, λαμβάνουν αφορολόγητους μισθούς, οι οποίοι μάλιστα
θεωρούνται και συντάξιμοι. Έλεος πια με τους αναντικατάστατους του δημοσίου.
Σχόλια