Άλλα λόγια για τους μισθούς


Άλλα λόγια για τους μισθούς


ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ

 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 18-9-2016

 

 

 

 

 

 
 
 
 


Νεαρός με δοκτωράτο και με ιδιαίτερα προσόντα –όχι μόνο στα χαρτιά- προσλήφθηκε πρόσφατα σε μια πολυεθνική επιχείρηση με έδρα την Κύπρο. Ο υποψήφιος κατά την διάρκεια της συνέντευξης, ρωτήθηκε για τον μισθό που επιθυμεί και η απάντηση χωρίς δεύτερη σκέψη, ήταν ότι δέχεται και με 800 ευρώ τον μήνα. Έκπληκτος ο διευθυντής, ο οποίος χρυσοπληρώνεται, ρώτησε τον νεαρό μεταξύ σοβαρού και αστείου, πότε θα μπορέσει να κερδίσει τα χρήματα που πλήρωσαν οι γονείς του, για να εξασφαλίσει τα σπουδαία πτυχία. Και συνέχεια διερωτούμενος, πότε θα πληρωθούν οι ατέλειωτες ώρες διαβάσματος, για να αποκτήσει τόσες πολλές γνώσεις.

Ο έξυπνος νεαρός απάντησε ότι είναι καλύτερα τα λίγα, από το τίποτα. «Αν κάμω αρχή και εξασφαλίσω δουλειά, ίσως μια μέρα, θα μπορέσω και εγώ να κερδίζω, τον δικό σας μισθό». Ο εξίσου έξυπνος διευθυντής, πρόσφερε τελικά στον νεαρό, πολλαπλάσιο μισθό. Ωστόσο του υπέδειξε με νόημα, ότι δεν είναι μόνιμος ο μισθός. Είτε θα χαθεί εντελώς, με την απόλυση του, είτε θα πολλαπλασιαστεί αν καταφέρει να φέρεις πολλά χρήματα στην εταιρία, με την δουλειά σου. Ο νεαρός χαρούμενος, αποδέχθηκε την πρόκληση και άρχισε την δουλειά, που δεν σηκώνει αστεία.

Στην δημόσια υπηρεσία, το μόνο που φαίνεται να σκέφτονται οι πολιτικοί ταγοί του τόπου και οι συντεχνιακοί, είναι η διατήρηση ή και την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων, η αύξηση του αριθμού και των μισθών των διευθυντικών στελεχών και από εκεί και πέρα, το χάος. Κανένας έλεγχος αν χρειάζονται οι θέσεις, κανένας έλεγχος αποδοτικότητας, ενώ και η λεγόμενη αξιολόγηση, στο πλαίσιο του εγχειρήματος για αναδιάρθρωση του δημοσίου, ανατράπηκε στα μουλωχτά. Έτσι θα συνεχίσουν σχεδόν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι να είναι άριστο και να λαμβάνουν ανενόχλητοι τις αυξήσεις.

Τώρα ψάχνουν τρόπους στην Κυβέρνηση και στην Βουλή, να βάλουν κάποια πλαφόν στις αυξήσεις μισθών, στη βάση του ΑΕΠ του τόπου, παραγνωρίζοντας ηθελημένα ή όχι, ότι το πρόβλημα είναι αλλού, είναι στην γραφειοκρατία και όχι στους μισθούς. Αλλά όλοι ξέρουν ότι αν απλοποιηθούν οι διαδικασίες, οι μισοί δημόσιοι υπάλληλοι δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης, άρα θα χαθούν και χιλιάδες ψήφοι στις συνεχόμενες εκλογές. Άλλα λόγια για να κλαίμε, από την στενοκεφαλιά των ταγών του τόπου, οι οποίοι ακόμη δεν κατάλαβαν ότι ο κοσμάκης, διέθεσε και το κομπόδεμα του, στα χρόνια της κρίσης.

Δεν είναι κακό να λαμβάνουν ψηλούς μισθούς οι δημόσιοι υπάλληλοι. Το κακό είναι ότι πολλοί λαμβάνουν μισθούς, χωρίς να το αξίζουν και το χειρότερο, ταλαιπωρώντας τους συναδέλφους τους και τους φορολογούμενους πολίτες. Η περίφημη αναδιοργάνωση του δημοσίου, φαίνεται ότι περιορίζεται στην ψηφιοποίηση του γραφειοκρατικού συστήματος, ενώ κανένας δεν σκέφτεται πως θα μειωθεί η γραφειοκρατία. Ακόμη και αυτά τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, ακολουθούν το κακό σύστημα του δημοσίου, με τις ουρές και τα νούμερα αναμονής. Είναι να διερωτάσαι γιατί έγιναν τα ΚΕΠ, όταν συνεχίζουν και λειτουργούν τα γραφεία του δημοσίου, που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά. Ακόμη και ο αστείος θεσμός των πιστοποιούντων υπαλλήλων, εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τους πολίτες, την εποχή της ηλεκτρονικής υπογραφής και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Πίσω όμως από όλα αυτά βρίσκεται το «σκάνδαλο» της διεύρυνσης του χάσματος μεταξύ πλουσίων και φτωχών και η διάλυση της μεσαίας τάξης. Πιο απλά οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Πριν μερικά χρόνια οι ίδιες δουλειές, πληρώνονταν με μερικές χιλιάδες ευρώ, ενώ σήμερα πληρώνονται με ποσά κάτω των χιλίων ευρώ. Την ίδια ώρα τα αφεντικά συνεχίζουν να αυξάνουν «ασύστολα και ανερυθρίαστα» τα πλούτη τους. Ξεχνώντας ότι δεν είναι αναντικατάστατοι. Πάντως ότι και να κάνουν οι «έξυπνοι» είτε στον δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα, κανένας δεν μπόρεσε να μείνει αθάνατος και να ανατρέψει την σοφία της φύσης.

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις