Η "πατάτα" των πιστωτικών καρτών
Η
"πατάτα" των πιστωτικών καρτών
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΚΑΠΑΡΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
14/2/2016
"Ανακάλυψε
την νέα πατάτα" ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας, έλεγε θυμόσοφος
καφενόβιος ο οποίος παρακολουθεί τα πολιτικά δρώμενα στην Ελλάδα. Υπενθύμιζε
την ιστορία του μεγάλου κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος θέλοντας να
πείσει τους "δύσκολους" έλληνες, να καλλιεργούν και να τρώνε τις
πατάτες -υπήρχε τότε η φήμη ότι ήταν δηλητηριώδεις- έβαλε στρατιώτες να φυλάνε
τις αποθήκες με τον πατατόσπορο, αφήνοντας αφύλακτη μια μικρή πόρτα. Σύμφωνα με
την ιστορία, οι πονηροί έλληνες, σκέφτηκαν ότι κάτι καλό είχε στην αποθήκη, γι
αυτό πήγαν και έκλεψαν τον πατατόσπορο. Με αυτό τον πονηρό τρόπο, οι έλληνες
απέκτησαν ένα εύκολο φαγητό, για να χορτάσουν την πείνα τους.
Ο Τσίπρας
ακολουθώντας το παράδειγμα των Σουηδών, των Εβραίων, των Αμερικάνων και άλλων
χωρών, επιχειρεί να επιβάλει τις συναλλαγές με τις πιστωτικές κάρτες.
Διασυνδέει τις εκπτώσεις στο φόρο εισοδήματος, με τις αποδείξεις με πιστωτικές
κάρτες, σε μια προσπάθεια να ελέγξει και να φορολογήσει το μαύρο χρήμα. Και όλα
αυτά μετά την αποτυχία, των ελέγχων, της αύξησης του ΦΠΑ και ένα σωρό άλλων
αστυνομικών μέτρων, τα οποία απέτυχαν παταγωδώς. Υπάρχουν ακόμη τα εμπόδια των
τραπεζιτών, οι οποίοι επιμένουν να χρεώνουν εξωφρενικά τις συναλλαγές με πιστωτικές
κάρτες, αλλά και αυτοί, που θα πάει, θα συνεργαστούν.

Στην Σουηδία, η
Κεντρική Τράπεζα της χώρας εκδίδει δωρεάν πιστωτικές κάρτες σε όλους τους
πολίτες, οι οποίοι υποχρεωτικά καταγράφουν όλες τις συναλλαγές, έστω και αν
αυτές γίνονται με άλλες πιστωτικές κάρτες εμπορικών τραπεζών. Αποτέλεσμα όλες
οι συναλλαγές να καταγράφονται και να φορολογούνται αυτόματα. Έφρασαν μάλιστα
στο σημείο να μην χρειάζεται να υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις, ή αιτήσεις για
κρατική βοήθεια, αφού όλα ελέγχονται αυτόματα, από το ίδιο το κράτος. Πιo απλά τρέχει το κράτος για να εξυπηρετήσει
τους πολίτες και όχι οι πολίτες για να εξυπηρετηθούν από το κράτος. Αποτέλεσμα
είναι να υπάρχει στην πράξη αυτό που καλείται κοινωνικό κράτος.
Οι αξιωματούχοι
του κράτους λαμβάνουν κάθε μήνα, ένα σωρό επιδόματα για τηλέφωνα, για κεράσματα
και διακίνηση και άλλα πολλά, χωρίς να δίνουν λόγο σε κανένα. Δεν θα ήταν πιο
σοφό, όπως κάνουν όλοι οι ιδιωτικοί οργανισμοί, να έχουν από μια πιστωτική
κάρτα και ότι χρήματα ξοδεύουν για τις ανάγκες του αξιώματος του, να
καταγράφονται και να ελέγχονται. Σήμερα το μόνο που συμβαίνει -κατά κανόνα-
είναι τα επιδόματα, να αποτελούν ακόμη ένα αφορολόγητο μισθό, για τους
αξιωματούχους, ο οποίος όχι σπάνια καταλήγει σε καταθέσεις στο εξωτερικό. Το
ίδιο να εφαρμοστεί και για τα ταξίδια στο εξωτερικό, ώστε οι αξιωματούχοι να
έχουν και κίνητρο, να κερνούν και κανένα καφέ, έτσι ώστε να αποκτούν και
μερικούς φίλους.

Με την εφαρμογή
της σύγχρονης τεχνολογίας, σίγουρα κάποιοι θα χάσουν την δουλειά τους, ή απλά
θα μειώσουν τον κύκλο εργασιών τους, όπως οι τραπεζίτες, οι δικηγόροι, οι
λογιστές και οι ελεγκτές. Αυτοί όπως λένε πολλοί, αποτελούν το βαθύ κράτος της
Κύπρου, το οποίο είναι υπεύθυνο τουλάχιστον στην συνείδηση των πολλών, για την
οικονομική καταστροφή. Η μεσαία τάξη σχεδόν διαλύθηκε, δεν είναι ανάγκη να
οδηγηθούμε και σε μορφές αστυνομικού κράτους, για να ελέγχονται οι παμπόνηροι
απατεώνες του λευκού κολάρου. Το θαύμα των πιστωτικών καρτών, όσοι και αν
εξορκίζεται ως δαιμονιώδη κατασκεύασμα, μπορεί να αποτελέσει την μόνη λύση,
στην κατάντια αυτού του τόπου.
Σχόλια