Άλλα λένε, άλλα κάνουν και άλλα εννοούν

Άλλα λένε, άλλα κάνουν και άλλα εννοούν

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
 
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 12/1/2014

«Μας πήραν χαμπάρι φίλε. Ξένοι και ντόπιοι. Ο καθένας λέει ότι θέλει, κάνει ότι θέλει και δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα.» Τα πικρά λόγια, ξεχύνονταν από τα χείλη παλαίμαχου δημοσιογράφου, ο οποίος εκτόνωνε την οργή του, μπροστά στους αποσβολωμένους θαμώνες του καφενέ του χωριού του. «Από πρωίας έως εσπέρας, στο στόχαστρο του Προέδρου της Δημοκρατίας και των πολιτικών ταγών, βρίσκεται  τον Αλεξάντερ Ντάουνερ. Τώρα και των τουρκοκυπρίων.

Και όμως αυτός ο χοντρόπετσος, αυτός ο μουσαμάς, ούτε παραιτείται, ούτε φεύγει, ούτε φαίνεται να του καίγεται καρφί». Και ο πονεμένος δημοσιογράφος εκτίμησε ότι: «Ο Ντάουνερ φαίνεται ότι διάβασε για τα παθήματα των προκατόχων του και έμαθε ότι οι κύπριοι, άλλα λένε, άλλα εννοούν και άλλα κάνουν. Και όταν τους βάλει την αργιοφωνάρα ο ισχυρός ξένος, σιωπούν σαν καλά παιδιά και εκτελούν σαν πειθαρχημένα στρατιωτάκια.»

Το κυπριακό λύνεται καθημερινά επί του εδάφους και οι κατακτητές αγοράζουν έναντι πινακίου φακής τις περιουσίες μας. Οι ταγοί μας συνέρχονται σε συμβούλια και παρασυμβούλια, χωρίς να τολμούν να κοιτάξουν το πρόβλημα και χωρίς να λαμβάνουν αποφάσεις. Φαίνεται ότι περιμένουν τον χρόνο, να οδηγήσει «εις τα αιωνίους μονάς» όλους τους πρόσφυγες που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στα κατεχόμενα και μετά θα αρχίσουν να κλαψουρίζουν για χαμένες πατρίδες. Το μεγάλο όνειρο για λύση του κυπριακού, μέσω των νομικών οδών, γκρεμίστηκε σαν χάρτινος πύργος, κατέστη μπούμερανγκ, με την περίφημη νόμιμη κατά τους Ευρωδικαστές, Επιτροπή Αποζημιώσεων της Τουρκίας. Και το Εθνικό Συμβούλιο, ήρθε και έβαλε την ταφόπετρα στους ονειροπόλους νομικιστές.

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της Επιτροπής Αποζημιώσεων –πριν αρκετά χρόνια- οι ταγοί στις ατέλειωτες συζητήσεις από τα Μέσα Ενημέρωσης, διαβεβαίωναν ότι μελετούν μέτρα για αντιμετώπιση της κατάστασης, χωρίς ποτέ να λένε τι σκέφτονται. Ο πρώτος που τόλμησε να παραθέσει δημοσίως για κάποιες ιδέες, πριν αρκετούς μήνες, ήταν ο Υπουργός Εσωτερικών Σωκράτης Χάσικος. Αλλά η υπόθεση πήρε την γνωστή πορεία σε επιτροπάτα και το αποτέλεσμα ήταν μια τρύπα στο νερό. Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ο Κολοκοτρώνης, ο οποίος είπε να κάνουμε μια επιτροπή να διαλύσει όλες τις επιτροπές, για να πάει ο τόπος μπροστά.

Αν κοιτάξουμε την πορεία της Κύπρου τα τελευταία 100 χρόνια, θα καταλάβουμε ότι βαδίζουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Βαλθήκαμε να διώξουμε τους Βρετανούς, όταν οι αποικιοκράτες έφευγαν από όλες τις αποικίες. Έγινε ο αγώνας της ΕΟΚΑ, φθάσαμε στην ανεξαρτησία, η οποία κλυδωνίστηκε τρία χρόνια μετά, αφού με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, φάνηκε ότι δεν μπορούσαμε να συζήσουμε με τους τουρκοκύπριους. Οδηγηθήκαμε στο άφρων πραξικόπημα, ήλθε η εισβολή και η κατοχή. Τότε ήταν που ο Μακάριος, με την σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας, αποφάσισε την διζωνική ομοσπονδία, δηλαδή οι τουρκοκύπριοι στον βορρά και οι ελληνοκύπριοι στο νότο, με τις δικές τους κυβερνήσεις και στην μέση μια ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Από τότε συζητούμε τις πρακτικές λεπτομέρειες, επιβεβαιώνοντας την παροιμία ότι όποιος δεν θέλει να πάει στο μύλο, χίλιες μέρες κοσκινίζει.

Μπήκαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να λύσουμε το κυπριακό και το μόνο που πετύχαμε, στην ουσία ήταν να αναγνωριστούν από την πίσω πόρτα, το ψευδοκράτος με τον κανονισμό για την πράσινη γραμμή και οι τουρκοκύπριοι με τα ευρωπαϊκά διαβατήρια. Και επιπλέον να χρεοκοπήσουμε ως κράτος, αφού δεν αντέχουμε ούτε τους κανόνες του ευρώ, ούτε βεβαίως να αντιμετωπίσουμε τις απάτες των Τραπεζών. Το μόνο που μας έμεινε, είναι το όνειρο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, τα οποία κινδυνεύουν να εξανεμιστούν και να ξεπουληθούν για να αποπληρωθούν τα δυσβάστακτα χρέη. Είναι η ώρα για σοβαρές αποφάσεις, με ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες. Είναι η ώρα για να αξιοποιηθούν τα νέα δυνατά μυαλά, που δεν έχουν παρωπίδες και κυρίως δεν έχουν ενοχικές δεσμεύσεις με το παρελθόν.

 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις