Όλα στο κουτουρού, τυχαία ακόμη ζούμε


Όλα στο κουτουρού, τυχαία ακόμη ζούμε

 
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 30/6/2013

  

Á « Έτσι κκελέ έτσι ξουράφι θέλει» λέει η παροιμία και

σίγουρα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι χρεοκοπήσα-

με και ότι ζούμε υπό την «μπότα» των δανειστών της

Τρόικας. Όλα στο κουτουρού. Από τα πιο σημαντικά,

όπως η Ερευνητική Επιτροπή για την Οικονομία, η ο-

ποία τρεις μήνες μετά, ανακάλυψε κατά πλειοψηφία

ότι είναι αναρμόδια γι’ αυτό που ανέλαβε. Μέχρι και

τα πιο ασήμαντα, δηλαδή την αναβολή για δέκα μέ-

ρες της συνέντευξης Τύπου του Προέδρου της Δημο-

κρατίας, η οποία να σημειωθεί προαναγγέλθηκε. Ό-

λα τυχαία, όλα στο δεν βαριέσαι και φυσικά κανένας

δεν φταίει για τίποτα και φυσικά κανένας δεν τιμω-

ρείται.

 

Á Πριν από μερικές εβδομάδες μάθαμε ότι έπεσαν τα

τζάμια στο φουαγιέ του νέου θεάτρου του ΘΟΚ στη

Λευκωσία. Πριν από μερικά χρόνια, κατάρρευσε η

στέγη του Δημοτικού Θεάτρου και ευτυχώς ήταν βρά-

δυ. Κακοτεχνίες λένε και κακοί υπολογισμοί και όλα

τελειώνουν εκεί. Ευχαριστούμε τον Θεό, γιατί δεν

σκοτώθηκαν άνθρωποι και από εκεί κανένας δεν

φταίει. Καλά όλοι αυτοί που ανάρτησαν τα ονόματά

τους, σε τεράστιες ταμπέλες, στην είσοδο των θεά-

τρων, πού είναι σήμερα; Πού είναι οι αρχιτέκτονες,

πού είναι οι πολιτικοί μηχανικοί, πού είναι οι εργολά-

βοι, πού είναι η πολεοδομία που ενέκρινε τα σχέδια

και τις μελέτες, πού είναι επιτέλους όλοι αυτοί οι α-

κριβοπληρωμένοι επιστήμονες, οι οποίοι τάχα έλεγ-

ξαν τα σχέδια και ενέκριναν τις κατασκευές;

 

Á Πέρασαν ήδη αρκετά χρόνια από την πτώση του αε-

ροσκάφους της «Ήλιος». Οι μόνοι που συνεχίζουν να

κλαίνε είναι τα παιδιά, οι γονείς και οι συγγενείς των

θυμάτων. Οι δικαστικές μάχες τέλειωσαν, όλοι αθωώ-

θηκαν και φυσικά όλοι καθάρισαν νομικά. Άραγε ό-

μως, πώς θα καθαρίσουν τη συνείδησή τους τα μέλη

του Συμβουλίου της εταιρείας, πώς θα ησυχάσουν τη

συνείδησή τους οι διευθυντές της επιχείρησης και

πώς άραγε θα σηκώσουν τις κατάρες, οι ορατοί και α-

όρατοι εμπλεκόμενοι στην τραγωδία. Τα ίδια και χει-

ρότερα και με την έκρηξη στο Μαρί, όπου το «κρύψε

να περάσουμε» αποτέλεσε το μότο αλλά και το θανα-

τηφόρο κοκτέιλ για την Εθνοφρουρά. Η δίκη τέλειω-

σε και αναμένεται η ετυμηγορία των δικαστών, αλλά

και πάλι το περί δικαίου αίσθημα του λαού, δεν πρό-

κειται να ικανοποιηθεί.

 

Á Η ιστορία συνεχίζεται με τις χιλιάδες τόνους πυρο-

μαχικών στην Παλώδια, τα οποία για δεκαετίες ήταν

εκτεθειμένα στον ήλιο και τη βροχή και μπορούσαν

να εκραγούν τυχαία, από ένα και μόνο κεραυνό. Και

τότε το Μαρί θα φάνταζε σαν ένα πυροτέχνημα. Τι να

πρωτοθυμηθεί κανείς για τις «άστοχες» βολές στο

πεδίο του Καλού Χωριού, οι οποίες κτύπησαν σπίτια,

ή τους θανάτους αξιωματικών και εφέδρων από προ-

βληματικά πυρομαχικά και αυτοκίνητα του στρατού.

Που να συνεχίσει κανείς με τα προβληματικά μπαλ-

κόνια στη Λεμεσό, τα οποία πέφτουν, σημαδεύοντας,

ευτυχώς χωρίς επιτυχία, τα κεφάλια τουριστών και

ντόπιων. Κακοτεχνίες εντοπίζονται και σε ένα σωρό

σπίτια και πολυκατοικίες, τα οποία καθίστανται ακα-

τοίκητα σε χρόνο ρεκόρ. Και φυσικά κανένας δεν ευ-

θύνεται για τίποτα και κανένας δεν πληρώνει για κα-

μία παράλειψη.

 

Á Αυτές τις μέρες έχουμε τα «πανηγύρια» για το μνη-

μόνιο συναντίληψης για την ανέγερση τερματικού υ-

γροποίησης του φυσικού αερίου στο Βασιλικό. Εδώ

δεν μιλούμε για αστεία, αλλά για μια τεράστια «βόμ-

βα», χιλιάδες φορές ισχυρότερη από τα εκρηκτικά

του Μαρί. Και αν κάτι δεν πάει καλά, τότε θα κατα-

στραφεί όλη η Λεμεσός και όλα τα χωριά της περιο-

χής. Η τρομακτική αυτή προειδοποίηση, διατυπώθη-

κε επανειλημμένως από τον Μαρίνο Σιζόπουλο, τον

αναπληρωτή πρόεδρο της ΕΔΕΚ. Ας ελπίσουμε ότι τα

Αμερικανάκια και οι φίλοι τους, οι οποίοι θα έχουν

την ευθύνη για την κατασκευή του πανάκριβου και

πολύπλοκου έργου, θα φροντίσουν για την ασφάλεια

της περιοχής και δεν θα πιστέψουν τους «κουμπά-

ρους τους ξεφτίλες». Τουλάχιστον ας τοποθετήσουν

γύρω από το εργοστάσιο αναχώματα, ώστε σε περί-

πτωση ατυχήματος, να περιοριστούν οι καταστροφές

στον χώρο του Βασιλικού.

 

Á Αυτός ο τόπος χόρτασε από τραγωδίες και δεν έχει

ανάγκη πλέον από ατυχήματα, από δυστυχήματα, από

θανάτους, από καταστροφές και αυτόκλητους σωτή-

ρες οι οποίοι το μόνο που πετυχαίνουν είναι να πολ-

λαπλασιάσουν τα αδιέξοδα των βιοπαλαιστών. Αυτό

που απαιτείται σήμερα είναι η τιμωρία των ενόχων, οι

οποίοι ευτυχώς έχουν και όνομα και αριθμό και κυ-

κλοφορούν με λιμουζίνες και λευκούς κολάρους.

Πάντως, είτε έτσι είτε αλλιώς, όλα εδώ πληρώνονται,

όπως λέει και ο λαός, μόνο που χρειάζεται λίγη υπο-

μονή. Ο χρόνος έχει τα δικά του γυρίσματα και όσα

φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις