Η φωνή της Σωτηρούλλας και βουλευτές όρθιοι

Η φωνή της Σωτηρούλλας και βουλευτές όρθιοι


ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
 

Μόνο η ιαχή «εγέρθητι» έλειπε από την πρώτη επίσκεψη της τρόικας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. Με την είσοδο των τροϊκανών στην αίθουσα σηκώθηκαν όλοι οι βουλευτές και όλοι οι επιστημονικοί συνεργάτες για να χαιρετίσουν την «όμορφη Ρουμάνα» και τους άλλους νεαρούς «εφιάλτες» - τεχνοκράτες που ήρθαν από τα πέρατα του κόσμου για να σώσουν από τα χρέη, το καταχρεωμένο νησί. Μόνη εξαίρεση οι δημοσιογράφοι οι οποίοι κάθονταν στην άκρη της αίθουσας και έβλεπαν αποσβολωμένοι την πρωτοφανή εικόνα. Τόσοι πολλοί βουλευτές, ίσως να μην παρευρέθηκαν σε άλλη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών, ενώ τέτοια υποδοχή σίγουρα δεν έτυχαν άλλοι τεχνοκράτες. Και όλα αυτά υπό τα ασταμάτητα φλας των φωτορεπόρτερ και την συνοδεία καμερών όλων των καναλιών, οι οποίες κατέγραφαν κάθε κίνηση των τροϊκανών. Λίγο αργότερα εξήλθαν από την αίθουσα οι δημοσιογράφοι και οι βουλευτές, τα είπαν με τους τεχνοκράτες.

Η έκπληξη των δημοσιογράφων συνεχίστηκε λίγες ώρες αργότερα όταν ολοκληρώθηκε η συνεδρία και άρχισαν οι δηλώσεις των βουλευτών. Όλοι ήταν πλήρως ευχαριστημένοι από την συνάντηση, λέγοντας μάλιστα τα καλύτερα λόγια για την κατανόηση των τροϊκανών. Όταν καταλάγιασε το κλίμα ευφορίας και έφυγαν οι κάμερες, μερικοί βουλευτές θυμήθηκαν κάποιες λέξεις κλειδιά των τροϊκανών, όπως η λέξη «painful» για τα μέτρα που θα επιβληθούν στους εργαζόμενους, δηλαδή τα μέτρα θα πονέσουν τον κοσμάκη. Μόνο που κανένας δεν τόλμησε να μεταφέρει την «δύσκολη» λέξη στους δημοσιογράφους και άρα στον κοσμάκη. Οι όρθιοι βουλευτές φανέρωσαν μόνο με την γλώσσα του σώματος τους, το φόβο τον οποίο διακατέχει όλους τους κύπριους. Σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα η εικόνα παρέπεμπε σε τρεμάμενους υπόπτους στα χέρια της Αστυνομίας ή κατηγορούμενους στο εδώλιο των δικαστηρίων.

Ο πανικός που προκαλεί η παρουσία των «άφωνων» προς το παρόν τροϊκανών, φανερώνεται με τον καλύτερο τρόπο και από τις συνεχείς διαβεβαιώσεις των κυβερνώντων, ότι θα γίνει διαπραγμάτευση με την τρόικα. Μόνο που σχεδόν κανένας, δεν πιστεύει ότι η Κύπρος θα αποτελέσει εξαίρεση και ότι θα μπορέσει ο Υπουργός Οικονομικών και συν αυτώ, να πείσουν τους τροϊκανούς να μην εφαρμόσουν αυτά που εφάρμοσαν στην Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ρουμανία και σε άλλες πολλές χρεοκοπημένες χώρες. Οι «σπουδαίοι» τεχνοκράτες του ΔΝΤ ξάφρισαν περιουσίες εκατομμυρίων ανθρώπων, οδηγώντας τους στην φτώχεια και ανέχεια, με μόνο κριτήριο, να πάρουν πίσω τα χρήματα τους, όλοι αυτοί άγνωστοι που επενδύουν, στην κόλαση των συνανθρώπων τους, μέχρι να οδηγηθούν και αυτοί στην κόλαση.

Στο καταθλιπτικό σκηνικό των ημερών, μόνη εξαίρεση αποτέλεσε, η Σωτηρούλλα Χαραλάμπους, η οποία όρθωσε την φωνή της, στην «πονηρή» Ρουμάνα, εκπρόσωπο του ΔΝΤ, Ντέλιας Βελκουλέσκου, η οποία υπέδειξε ότι στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μειώθηκαν οι μισθοί κατά 25%. Η Υπουργός Εργασίας αντέταξε το ατράνταχτο επιχείρημα, ότι λόγω των μέτρων της τρόικας, αναγκάστηκαν χιλιάδες συμπατριώτες της Ρουμάνοι να μεταναστεύσουν στην Κύπρο για να βρουν δουλειά. Μόνο μια γυναίκα θα μπορούσε να τα βάλει με μια τόσο «αδίστακτη» γυναίκα, όπως περιγράφεται η «όμορφη» Ρουμάνα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός, ότι η διαρροή του διαλόγου της Σωτηρούλλας με την Ντέλια, έκανε τόσο πάταγο στην Ελλάδα, ενώ γίνεται και χαμός στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως λέγεται το facebook. Η Ρουμάνα θεωρείται από πολλούς στην Αθήνα, ως η κύρια αιτία για τα δεινά που βρήκαν τους Έλληνες. Στην Ελλάδα έγινε κατανοητό ότι κανένας δεν διαπραγματεύτηκε και κανένας δεν μπορεί να διαπραγματευτεί με τους τροϊκανούς, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες και τα μεγάλα «κούφια» λόγια.

Το «μαρτύριο της σταγόνας» φαίνεται να κάνουν οι τροϊκανοί στους πολιτικούς και τους τεχνοκράτες του κυπριακού κράτους. Τους συνέστησαν, λέγεται, να πάνε διακοπές και τους υποσχέθηκαν ότι δεν θα τους ενοχλήσουν τον Αύγουστο. Αυτό μάλλον ονομάζεται χαιρεκακία μέγιστου βαθμού. Φυσικά οι τροϊκανοί δεν έκρυψαν στους συνομιλητές τους, ότι το Φθινόπωρο θα επανέλθουν με τα μέτρα, αφήνοντας τους πάντες να «βράζουν στο ζουμί τους» αναμένοντας «τον διάβολο που φορούσε prada». Ο κοσμάκης ζει το δικό του δράμα, βιώνοντας την κατάρα της ανεργία, τις μειώσεις μισθών και τις άλλες ψυχο-κοινωνικές συνέπειες του φόβου από τα δεινά που έρχονται. Και το μόνο που κάνουν είναι να οργίζονται και να καταργιούνται όλους αυτούς που νομίζουν ακόμη ότι «μαζί τα φάγαμε». Κατά τα άλλα η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και στο μόνο που ελπίζει σήμερα ο κοσμάκης, είναι σε ένα νέο θαύμα.




ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 29/7/2012












Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις