Ο «λόος του αδρώπου» και η σιωπή των «αμνών»

« Άλλο μας έδειξαν και άλλο μας έμπηξαν», μονολο-
γούσαν εξοργισμένοι βουλευτές της αντιπολίτευσης,
όταν άκουγαν τον υπουργό Οικονομικών να αναλύει τα
νομοσχέδια για αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
Στη σύσκεψη στο Προεδρικό συμφωνήσαμε για δύο
φορολογικά νομοσχέδια και τώρα στη Βουλή μας έφε-
ραν έξι. Κανένας όμως δεν τολμούσε να ξεστομίσει τη
φράση «ο λόος του αδρώπου», η οποία εδώ και χρό-
νια, έγινε θύμα κενών πολιτικών λόγων. Από την άλλη,
βουλευτές της συμπολίτευσης, έκρυβαν τη θλίψη
τους, γιατί η κυβέρνηση δεν τόλμησε να κάνει τομές
και να αγγίξει το κατεστημένο και τον πλούτο, οι οποί-
οι ζουν και βασιλεύουν με όλες τις κυβερνήσεις και ό-
λες τις εξουσίες. Τα φτωχαδάκια, που βλέπουν την α-
νεργία να τους κόβει τα όνειρα και τις ελπίδες και τον
νόμο να τους αρπάζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το
10% των εσόδων τους, ακολουθούν την πρακτική της
«σιωπής των αμνών», ελπίζοντας στα φιλεύσπλαχνα
αισθήματα των λίγων και στα ψίχουλα που θα πέσουν
από το τραπέζι των βαρυχορτασμένων.
➧ Κάθε κρίση αποτελεί και ευκαιρία για αλλαγές και
τομές. Το κυπριακό σύστημα δημόσιας διοίκησης, η
γραφειοκρατία, εδώ και χρόνια, όπως ομολογούν οι
πάντες, εδώ και δεκαετίες, πάσχει και χρειάζεται αλ-
λαγές. Η Κύπρος σήμερα έχει μια μοναδική ίσως ευ-
καιρία, να αγγίξει κατεστημένα και να βάλει μια τάξη
στο ξεχαρβαλωμένο και διεφθαρμένο σύστημα. Τα
νομοσχέδια μπορούν να χαρακτηριστούν ως διαχει-
ριστικά και φοροσυλλεκτικά, ενώ λείπουν οι ευφά-
νταστες προτάσεις για αλλαγές. Όλα τα μέτρα προ-
στατεύουν την «κάστα» όπως λέει και ο Γιώργος
Περδίκης, των υψηλόμισθών του Δημοσίου και των
μεγάλων επιχειρηματιών. Το χειρότερο απ’ όλα, είναι
ότι διαλύουν τη μεσαία τάξη και δημιουργούν πειρα-
σμούς για «φακελάκια» ανάμεσα στους δημόσιους υ-
παλλήλους.
➧ Κατατέθηκε νομοσχέδιο για αύξηση του ΦΠΑ από το
15% στο 17%. Αλήθεια, γιατί δεν προχωρούν στη δη-
μιουργία μιας νέας κατηγορίας για είδη πολυτελείας,
με ΦΠΑ 20% ή και 25%; Αυτοί που θέλουν να κυκλο-
φορούν με αυτοκίνητα πολυτελείας και να κάνουν
τους ωραίους, με πανάκριβα ρούχα και άλλα μπιχλι-
μπίδια, ας πληρώνουν και κάτι παραπάνω.
➧ Μειώνονται τα εισοδήματα των νεοεισερχομένων στο
Δημόσιο κατά 10%. Την ίδια ώρα δεν καταργούνται τα
προνόμια των κατ’ όνομα Διευθυντάδων, οι οποίοι
λαμβάνουν προαγωγή και την επομένη αφυπηρετούν,
για να πάρουν παχουλή σύνταξη. Γιατί δεν εφαρμό-
ζουν την πρακτική του ιδιωτικού τομέα, όπου σπάνια,
δίνουν προαγωγή σε άτομα πάνω των 50 ετών.
➧ Το καλό είναι ότι καταργούνται οι διπλές συντάξεις
των δημόσιων υπαλλήλων και εντάσσονται όλοι στο
Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Αλήθεια, γιατί δεν
εντάσσονται όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι από τώρα
στο ταμείο και τα χρήματα που δίνει το κράτος, στο
επικουρικό ταμείο, να δοθούν από τώρα στο Ταμείο
Κοινωνικών Ασφαλίσεων;
➧ Αυξάνουν τη φορολογία στους τόκους από το 10%
στο 15%. Οι πολύ πλούσιοι σίγουρα δεν έχουν τα ε-
κατομμύριά τους, στον τόκο, για να τα χάνουν από
τον πληθωρισμό. Κάνουν επενδύσεις και αγοράζουν
χρεόγραφα και μετοχές, σε όλο τον κόσμο. Οι φτω-
χοί που λαμβάνουν τόκο 3% και 4% θα κληθούν να
πληρώσουν το 1,5% σε φόρο και αν υπολογίσει κα-
νείς και πληθωρισμό 3%, τότε θα χάνουν με μαθημα-
τικό τρόπο τα λεφτά τους.
➧ Αυξάνεται ο φόρος για εισοδήματα πέραν των 60 χι-
λιάδων ευρώ από 30% σε 35%. Αλήθεια, πότε θα
φορολογήσουν τα προκλητικά επιδόματα που λαμβά-
νουν οι υψηλόμισθοι του Δημοσίου; Πότε θα καταρ-
γηθούν τα αφορολόγητα προνόμια του Προέδρου και
των Βουλευτών, τα οποία στο τέλος της ημέρας πλήτ-
τουν το κύρος και την αξιοπρέπεια των πολιτικών.
➧ Θα προχωρήσει η κατάργηση 5.000 θέσεων στο Δη-
μόσιο για τα επόμενα πέντε χρόνια και μείωση των
υπερωριών. Ωστόσο, δεν ακούσαμε ούτε λέξη για
μέτρα για αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Ούτε
λέξη για κατάργηση και συνένωση υπηρεσιών, οι ο-
ποίες φτιάχτηκαν για να ικανοποιήσουν αιτήματα για
προαγωγές, κατά κανόνα παραμονές εκλογών.
➧ Για να κάνεις ομελέτα θα πρέπει να σπάσεις αβγά.
Και φαίνεται ότι ούτε και η σημερινή κρίση, είναι ικα-
νή να οδηγήσει σε τομές, από το πολιτικό κατεστημέ-
νο. Αναζητούνται χρήματα από εδώ και από εκεί και
κολλούν όλοι σε ιδεοληψίες και στην προώθηση πο-
νηρών σκέψεων που βρίσκονται στο πίσω μέρος του
μυαλού τους. Ο νέος υπουργός Οικονομικών, Κίκης
Καζαμίας, σχοινοβατεί, προσπαθώντας να σώσει ό,τι
σώζεται. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι μια επιτρο-
πή που θα καταργήσει Επιτροπές, Διευθύνσεις, Δή-
μους, υπηρεσίες και να αυξήσει την παραγωγικότητα
με τη σύγχρονη τεχνολογία και όχι με τα ευχολόγια.
Και όποιος αντέξει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις