Μαζέψτε τα όπλα από τους εφέδρους
➧ «Ο Κυπραίος είναι σαν τον γάδαρο τον κόντρη», έλεγαν οι θυμόσοφοι παππούδες μας και δεν είχαν καθόλου άδικο. Το κυπριακό γαϊδούρι ήταν το πιο σκληραγωγημένο και το πιο υπάκουο, ίσως στον κόσμο, και αυτό αποδείχθηκε στην πράξη και στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο, όταν έφθανε στα όριά του,όταν κάποιος του πατούσε τον «κάλλο», αυτό κλοτσούσε με τόση δύναμη, ικανή να σκοτώσει ακόμη και τον αφέντη του. Η ίδια νοοτροπία, η ίδια κοινωνική συμπεριφορά, ισχύει και για τους πολίτες αυτού του έρμου τόπου. Μια ζωή οι Κύπριοι σκύβουν το κεφάλι, μια ζωή ανέχονται την αδικία, μια ζωή είναι «χέστηδες» κατά τους «καλαμαράδες» και μια ζωή λένε «κρύψε να περάσουμε». Αλλά όταν κάποιος περάσει την κόκκινη γραμμή, όταν κάποιος τους πατήσει τον «κάλλο», γίνονται θηρία ανήμερα, γίνονται «γάδαροι» και αλίμονο σε όποιον βρεθεί μπροστά
τους ή καλύτερα πίσω τους.
➧ Τα μέτρα που μελετά η Τρόικα και συζητά η κυβέρνηση, καθώς και οι διαρροές στα μέσα ενημέρωσης,για περικοπές μισθών και ωφελημάτων, προδιαγράφουν ένα εκρηκτικό κοινωνικό περιβάλλον. Τα φοβερά και εξωφρενικά που συμβαίνουν στην Ελλάδα φθάνουν καθημερινώς στα σπίτια των Κυπρίων μέσα από τις τηλεοράσεις, προκαλώντας πανικό. Τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά ζουν έναν εφιάλτη, χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν και πού να κινηθούν. Ο μύθος
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο μύθος της κοινωνικής δικαιοσύνης, ο μύθος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καταρρέουν με πάταγο, συμπαρασύροντας την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Το τραγικότερο είναι ότι τον λογαριασμό καλούνται να πληρώσουν οι φτωχοί και οι καταφρονεμένοι και όχι οι διεφθαρμένοι και οι διαπλεκόμενοι θύτες, που στοιβάζουν εκατομμύρια, νομίζοντας ότι θα τα πάρουν μαζί τους στον Άδη.
➧ Στην Ελλάδα ένας στους τέσσερεις και ουσιαστικά ένας στους τρεις είναι άνεργος και οι απολύσεις στο Δημόσιο αποτελούν το τελευταίο σπορ των πολιτικών. Και όμως, εξαίρεση σε αυτή την τρέλα αποτελούν οι αστυνομικοί, οι οποίοι αυξάνονται και πληθύνονται. Βεβαίως, ούτε και αυτοί μπόρεσαν να ξεφύγουν από το ψαλίδι στους μισθούς. Αιτία αποτελεί η έξαρση της βίας, ως επακόλουθο της φτώχειας ή καλύτερα της πείνας. Όταν ο άλλος δεν έχει να φάει και έχει απελπιστεί, είτε θα πάει να κλέψει, είτε θα
φύγει στο εξωτερικό, είτε θα αυτοκτονήσει. Στην Ελλάδα και οι τρεις κατηγορίες βρίσκονται σε έξαρση, με χειρότερο βεβαίως στατιστικό νούμερο αυτό των αυτοκτονιών, οι οποίες ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες τους τελευταίους μήνες.
➧ Η Κύπρος εδώ και πολλά χρόνια κατέχει την πρωτιά σε αριθμούς αστυνομικών, σε σχέση πάντα με τον πληθυσμό της, και αιτία δεν ήταν ούτε η φτώχεια, ούτε και το έγκλημα, αλλά οι πελατειακές σχέσεις. Τους επόμενους μήνες, όπως όλα δείχνουν, το νησί
θα βαδίσει στον δρόμο της Ελλάδας, έστω και αν τα δεδομένα φαίνονται διαφορετικά. Αν βεβαίως η Αθήνα δεν τα καταφέρει και επιστρέψει στη δραχμή, τότε μοιραία και η Λευκωσία θα αναγκαστεί να επιστρέψει στη λίρα και τα πράγματα θα καταστούν εξαιρετικά δύσκολα. Η εγκληματικότητα, η οποία προς το παρόν βρίσκεται σε «λογικά» επίπεδα, θα εκτοξευτεί στα ύψη, ενώ μοιραία θα ακολουθήσουν οι μεταναστεύσεις και οι αυτοκτονίες. Προς το παρόν βλέπουμε τα «προεόρτια» αυτής της θλιβερής κατάστασης, παρ’ όλο που οι τραγικές ειδήσεις δεν φθάνουν συνήθως στις τηλεοπτικές οθόνες.
➧ Είναι καιρός το Υπουργείο Άμυνας να προβληματιστεί για τα όπλα τα οποία κατέχουν οι έφεδροι. Πρέπει να προβληματιστεί –πέρα από τη στενή λογική των στρατιωτικών– για το ενδεχόμενο τα όπλα αυτά να καταστούν φονικά εργαλεία για τους απελπισμένους, τα οποία είτε θα στραφούν προς τους διπλανούς τους, είτε προς τους ίδιους τους εαυτούς τους.
Η ανεργία και η φτώχεια δεν αποτελούν απλά στατιστικά νούμερα, αλλά δημιουργούν φρικτά κοινωνικά προβλήματα. Ακόμη, πρέπει να υπάρξει ένας σοβαρός προβληματισμός και για τη χρησιμότητα των όπλων στα σπίτια των πολιτών. Οι ενοχές των ηττημένων του 1974 πρέπει κάποτε να τεθούν στο περιθώριο και να αναδειχθεί η λογική. Αν γίνει πόλεμος, το
πρώτο πράγμα που θα πράξουν οι έφεδροι είναι να γλυτώσουν τις γυναίκες και τα παιδιά τους και σίγουρα όχι να τρέξουν στα οδοφράγματα. Εξάλλου, ένας νέος πόλεμος στο νησί δεν θα γίνει με τα ντουφέκια, αλλά με τα υπερσύγχρονα όπλα που κατέχουν και οι δύο στρατοί και τα οποία είναι ικανά να βουλιάξουν το νησί. Καλό είναι το Υπουργείο Άμυνας να αρχίσει να μαζεύει τα όπλα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση από τους ανέργους και τους απελπισμένους. Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και οι μικροπατριωτικές κορώνες
ας τεθούν για λίγο στο περιθώριο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 16/9/2012
Σχόλια