Τα βασίλεια των δημάρχων και ο λογαριασμός στους υπαλλήλους
Τα βασίλεια
των δημάρχων και ο λογαριασμός στους υπαλλήλους
Á Δήμαρχοι και
δημοτικοί σύμβουλοι, πριν από μερι-
κούς
μήνες, μπήκαν εγγυητές, έβαλαν υποθήκη προ-
σωπικές
περιουσίες, για να πληρωθούν οι υπάλλη-
λοι,
γιατί «το ταμείο ήταν μείον». Αυτοί οι άνθρωποι,
οι
οποίοι ποτέ δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι θα
ακολουθούσε
κούρεμα, δεν ξέρω πόσο καλά νιώ-
θουν
σήμερα, με το καλό που έκαναν, αφού τους
βρήκε
το «κρίμα». Από την άλλη, διαβάζοντας τις εκ-
θέσεις
της γενικής ελέγκτριας για την τοπική αυτοδι-
οίκηση
και ακούγοντας τους «ψιθύρους» για τις προ-
σλήψεις,
για τα μέγαρα, για τα αχρείαστα έργα και
για
ένα σωρό άλλες ενέργειες στις «τοπικές κυβερ-
νήσεις»,
οργίζεσαι και βρίζεις για το χάλι μας.
Á Η νέα «έμπνευση» των δημάρχων για υποχρεωτικές
απλήρωτες
άδειες και για αναγκαστικές αποκοπές μι-
σθών,
με στόχο να μην απολυθούν εργαζόμενοι,
μπορεί
να ακούγεται λογική και να έχει και τη μορφή
της
φιλανθρωπίας. Ωστόσο, πίσω από τη νέα «έ-
μπνευση»
των δημάρχων κρύβεται ένα «τέρας», α-
φού
ανοίγει η «κερκόπορτα» για μειώσεις μισθών και
δικαιωμάτων
των εργαζομένων στον ευρύτερο δημό-
σιο
τομέα. Φυσικά οι πρώτοι διδάξαντες είναι οι ιδιώ-
τες
επιχειρηματίες, οι οποίοι χωρίς να δίνουν λογα-
ριασμό
σε κανένα, κατάκοψαν τους μισθούς, χωρίς
να
κόψουν τις ώρες εργασίας, με το υπερόπλο που α-
πέκτησαν,
που ακούει στο όνομα της ανεξέλεγκτης
ανεργίας.
Φυσικά ούτε λόγος για έλεγχο στα κέρδη,
στα
αποθεματικά τους και στα κρυμμένα πλούτη
τους.
Á Η πλάκα είναι
ότι στον Δήμο Έγκωμης, ο οποίος έκα-
νε
την αρχή, θα επιβληθούν δύο ώρες αργίας για
τους
εργάτες, τους ανθρώπους που κοπιάζουν στους
δρόμους,
και μόνο μία ώρα στους ανθρώπους του
γραφείου,
χωρίς τους οποίους μπορούν να ζήσουν οι
πολίτες.
Φυσικά κάθε φτωχός και η μοίρα του, αλλά
και
λίγη ευγένεια δεν βλάπτει για τους χειρώνακτες.
Την
πρακτική αυτή μελετούν και οι υπόλοιποι δήμοι
της
Κύπρου, παρά τις αντιδράσεις των συντεχνιών.
Á Ο Σωκράτης Χάσικος
καλά τα λέει, όταν μιλά για τα
«βασίλεια
των δημάρχων», έστω και αν παραβιάζει
τον
υπουργικό καθωσπρεπισμό. Από υποκρισία
μπούχτισαν
όλοι και κυρίως οι φτωχοί και οι κατα-
φρονημένοι,
οι οποίοι πλέον παλεύουν για το καθη-
μερινό
καρβέλι. Η Κύπρος ίσως κατέχει το παγκόσμιο
ρεκόρ
σε αριθμό δήμων. Δεκάδες μικρά «βασίλεια»
και
ένας στρατός ακριβοπληρωμένων υπαλλήλων, με
δημοσιοϋπαλληλικά
ωφελήματα. Η κοινή λογική και
η απλή
θεωρία της «οικονομίας κλίμακας» λέει ότι
πρέπει
να μειωθούν οι δήμοι και τα προνόμια των το-
πικών
αρχόντων.
ÁΦανταστείτε πόσα
χρήματα θα «γλύτωνε» ο φορο-
λογούμενος
πολίτης, αν αύριο οι εκατοντάδες δημο-
τικοί
σύμβουλοι –οι οποίοι πληρώνονται από 500 έ-
ως
και 1000 ευρώ τον μήνα για έξοδα παραστάσε-
ως–
μειώνονταν σε μερικές δεκάδες. Αλήθεια, πόσα
χρήματα
θα εξοικονομούνταν αν μειώνονταν οι δή-
μαρχοι
και μαζί με αυτούς οι λιμουζίνες, οι ιδιαιτέ-
ρες
και ένα σωρό άλλοι παρατρεχάμενοι. Απίστευ-
τες
θα ήταν και οι εξοικονομήσεις δαπανών, αν συ-
νενώνονταν
οι υπηρεσίες και καταργούνταν δεκά-
δες
διευθυντικές θέσεις. Με αυτά τα χρήματα θα
μπορούσαν
να προσληφθούν εκατοντάδες ή και χι-
λιάδες
άνεργοι, οι οποίοι θα φρόντιζαν όχι μόνο για
την
καθαριότητα, αλλά και για την κοινωνική πρό-
νοια
των πολιτών.
Á Η πλάκα ήταν
πριν από μερικές μέρες, όταν η Λευκω-
σία
πνιγόταν από μια μπόρα και οι δήμαρχοι συσκέ-
πτονταν.
Η Ένωση Δήμων, δηλαδή δεκάδες δήμαρχοι
και
περισσότεροι «παρατρεχάμενοι», πραγματοποι-
ούσαν
συνέλευση σε κεντρικό ξενοδοχείο της Λευ-
κωσίας,
κλείνοντας και τον μισό δημοτικό χώρο στάθ-
μευσης,
για να σταθμεύσουν οι λιμουζίνες. Η πλάκα
είναι
ότι οι μπόρες συνεχίστηκαν τις επόμενες μέρες
και
φυσικά οι πλημμύρες επαναλήφθηκαν. Οι οχετοί
είχαν
τον δικό τους χρόνο για να ανοίξουν. Η απλή α-
πορία
όλων των φορολογούμενων ήταν, γιατί οι δή-
μαρχοι
δεν πήγαν σε ένα από τα πολλά μέγαρα με θέ-
ατρα
που διαθέτουν οι δήμοι για να συσκεφθούν;
Γιατί
«κλαψουρίζουν» ότι δεν έχουν χρήματα, όταν
δεν
ξέρουν να κάνουν οικονομία;
Σχόλια